Gratis, veilig video editing programma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

Gratis, veilig video editing programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 00:45

Omdat ik lang vrij heb en daarin een nieuwe vaardigheid wil ontwikkelen, wil ik leren video editen. Probleem is alleen; ik heb geen programma.

Probleem 2 is ik ben een krent en niet bereid om nu al iets te gaan betalen. En ik denk ook niet dat ik ooit écht veel voor een programma wil betalen.

Ik wil ook niet illegaal downloaden een ben zwaar paranoïde over uberhaupt iets downloaden zonder dat ik zeker weet dat het veilig is :') .

Dus wie heeft een goed gratis video editing programma? Op mijn laptop staat windows movie maker geloof ik, maar die vond ik wel erg gelimiteerd :+. Eigenlijk ben ik dus gewoon op zoek naar de GIMP van de video editing. Bestaat het? Wie biedt?

(Trials kan ik mee leven als het uiteindelijke programma enigzins en normale prijs heeft)

Duurdere programma's kunnen trouwens wel genoemd worden. Misschien kan ik ze dan via surfspot kopen bedenk ik net :)

Thesserd

Re: Gratis, veilig video editing programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:59

Final Cut Pro misschien? :) Is iig goedkoper dan Adobe :P

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 01:03

Thesserd schreef:
Final Cut Pro misschien? :) Is iig goedkoper dan Adobe :P

Ik gebruik windows, maar mijn weten is final cut alleen voor macs. Of niet?

Ik vind sommige programmas echt zo duur. Pff. Hopelijk krijg ik daar flinke studentenkorting op mocht ik voor zo eentje gaan.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:03

Final Cut is voor Mac oorspronkelijk... Er is wel een broertje voor Windows maar vermoed dat die niet helemaal tof zou kunnen werken... Ikzelf bewerk met Sony Vegas maarja die is betaald. Met WMM kan je ook veel, het lijkt basic maar het is de kunst om daarmee verder te zoeken. Heb er jaren mee bewerkt en van alles voor elkaar gekregen, helaas kan ik je er niet meer mee helpen aangezien de nieuwe versies zoveel verandert zijn....

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:05

Oh dat is een goeie. Weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik em soms op m'n werk en dat zijn macs idd. Het is sowieso een Apple programma. Maar dat is iTunes bijv ook, en kan ook op Windows:)

Mja programma's zijn idd belachelijk duur. Vooral Adobe nu met z'n maandelijkse kosten 8)7

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 01:09

Bedankt :) ik zal zeker kijken wat sony vegas met studentenkorting kost. Daar hoor ik wel meer over. Ik zal nog eens dieper on WMM duiken of daar nog wat meer uit valt te halen :)) .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:31

Ik gebruik eigenlijk alleen iMovie en Premiere. iMovie is volgens mij alleen voor Apple beschikbaar, en Premiere is behoorlijk duur..

Maar ik ken ook mensen die Blender gebruiken.
Blender is een open source programma, helemaal gratis dus, en het wordt gebruikt om 3D te tekenen en animeren, maar heeft daarnaast ook een erg goede video-editing optie.
https://www.blender.org/features/

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:35

Als je student bent kan je goedkoop primere krijgen, prachtig montage programma. Voor 20 per maand (echt een koopje voor adobe programmas) kan je creative cloud krijgen, daar zit zowiso primiere en after effects in. Je kan ze ook los kopen maar dan kosten ze wel wat helaas. :')