Ik zit er aan te denken om een systeem camera aan te schaffen.
Eerst een 2e handse omdat ik niet weet of ik het wat vind. En dan heb ik er iig tijdens onze vakantie iets aan.
Ik ben het gehobbel met de dslr een beetje zat.
Het hoeft dus niet het nieuwste van het nieuwste. Maar ik zit met een aantal vragen, ik heb namelijk het e.a gezien.
O.a een Samsung nx 300 deze heeft naast de kitlens een aantal lichtsterke analoge lenzen die er bij verkocht worden ''nou kun je met analoge lensen verlies hebben van de functies van de lens'' in hoeverre is dat zo?
Dan heb ik 2 nikon 1 j1 s gezien, waarvan eentje een pancake lens ook verkoopt maar deze camera doet wel iets onder voor de systeem camera's van nu, echter zal ik er wel mijn weg in kunnen vinden denk ik en zeker voor waar ik het voor wil gebruiken. met na landschap en vakantie foto's er zit ook een zoomlens bij
Dan heb ik zowel een sony nex 5 en een Sony nex 7 gezien en de laatste zou wel mijn voorkeur hebben, had deze ook al een e mail gestuurd maar nog geen reactie over wat deze mag kosten hierbij zit o.a een lichtsterker lens en is meer een camera van nu. Dus zal wat duurder zijn.
Ik merk dat ik het lastig vind om een keuze te maken uit meerdere camera's.
Wat ik belangrijk vind is iig een lichtsterke lens mogelijkheid.
Een compact toestel
Geen foto kwaliteit inleveren op de dslr, Dat ik in principe minder er mee kan dus meer gericht op natuurfoto's en niet op actie vind ik van minder groot belang

Ik hoop dat jullie tips hebben.