Micro SD kaartje plotseling kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Micro SD kaartje plotseling kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:39

Tot mijn grote verdriet werd ik vanmorgen wakker en meldde mijn telefoon dat de SD kaart uit mijn telefoon 'plotseling' verwijderd was uit mijn telefoon. Nadat ik de achterkant van mijn telefoon eraf had gehaald en concludeerde dat hij er toch echt nog in zat kreeg ik toch een beetje de bibbers... Snel mn telefoon uitgezet, kaartje er even uitgehaald en even later er weer ingedaan en toen maar gaan duimen dat hij het weer zou doen, maar helaas -O- Ook in een adapter in de computer geeft hij niks aan en dus lijkt zijn dood erg dichtbij... Ik heb hem nu op advies van papa in de vriezer gelegd in de hoop dat hij het eventjes doet zodat ik al mijn foto's eraf kan halen, maar ik weet het niet of dat hem nou wordt.

Is er iemand die nog een ander idee of een andere manier heeft om nog aan mijn foto's te kunnen komen die erop staan?

Boedha_1981

Re: Micro SD kaartje plotseling kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:42

Volgens mij kun je een programma downloaden waarmee je wat dingen terug kunt halen.
Dit is geen garantie hoor, maar misschien wel de moeite waard om het eens te proberen.
En anders als je echt alles uit de kast wilt halen, de SD kaart naar iemand toe brengen die er echt verstand van heeft.
Succes ermee!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:47

Werkt zo'n programma ook op het moment dat zowel computer als telefoon de kaart helemaal niet meer zien?

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:30

Melisjeee schreef:
Werkt zo'n programma ook op het moment dat zowel computer als telefoon de kaart helemaal niet meer zien?

Bij een kennis van mij wel, die heeft een deel van haar bestanden terug gekregen (ze had wel enig technisch verstand ervan). Ik zou niet zomaar eraan gaan prutsen, de kans dat je meer fout doet dat goed is aanwezig natuurlijk.
Kun je hem niet naar een soort computer winkel brengen? Daar kunnen ze je vast meer vertellen en die hebben er ook verstand van.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:37

Niet een sd kaart in de vriezer doen... dan vriest hij kapot.

Dat werkt alleen in bepaalde gevallen met een hardeschijf... maar alleen als alle laatste "we kunnen niets meer doen" redmiddel.

Even googlen op sd kaart recovery... en dan zijn er meerdere programma's die een niet leesbare sd kaart kunnen leeghalen.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:39

Brainless schreef:

Dat is nu al te laat -O- Hij heeft er vanmorgen al een half uurtje in gelegen :')
Ligt nu wel alweer een tijdje gewoon er buiten dus zal eens kijken wat ik nog voor elkaar kan krijgen!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:41

Er is ook verschil tussen dat hij niet herkend word of dat ie niet gelezen kan worden.. ik had toen dat ik niet kon 'lezen en schrijven' (niks meer op zetten of verwijderen) op de micro SD-kaart, die was gewoon echt kapot :=
Maar had ook eens eentje die kon gewoon niet gelezen worden alleen op computer en die was nog wel te redden.

Ts ik denk dat je het beste iets van SD-recovery kunt proberen en als het niet werkt even mee naar zo'n elektronicazaak en eventueel een nieuwe kopen. Zou hem inderdaad niet in de vriezer doen!

Edit: oh nevermind :') haha hopelijk kom je eruit!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:43

Ik lees even met je mee, pas geleden hetzelfde gebeurd met mijn harde schijf Y;(
Vol met foto's ....

Ik ben kennissen af en het gaan, totdat ik iemand vind die er genoeg verstand van heeft

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:49

Melisjeee schreef:
Brainless schreef:

Dat is nu al te laat -O- Hij heeft er vanmorgen al een half uurtje in gelegen :')
Ligt nu wel alweer een tijdje gewoon er buiten dus zal eens kijken wat ik nog voor elkaar kan krijgen!

"Vroeger" hielp dat wel eens met harde schijven die door oververhitting vastgelopen waren.
Een SD kaart is heel delicaat en door bevriezing kunnen er haarscheurtjes in komen waardoor hij helemaal onleesbaar wordt.
Vaak is het index gedeelte kapot waardoor hij niet meer gelezen/herkend kan worden, maar staan de gegevens nog wel fysiek erop en kan via een programma de index worden omzeild.
Maar dan moet de SD kaart zelf wel heel zijn.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:50

Papa zei juist dat op het moment dat er een scheurtje in de kaart zit, dat door in de vriezer te leggen de kaart wat krimpt en de scheur als het ware 'dicht'. Niet dus? -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:54

Nope...
Plastic wordt juist breekbaarder als het bevriest.
En door de sterke temperatuurverschillen (zeer snel van warm naar zeer koud en vice versa) heb je juist kans dat er haarscheurtjes optreden in het opslaggedeelte.