Hoi, ik moet morgen een hele Tour door Nederland makan met de trein, maar op mijn reisplanner staat elke keer dat er werk aan het spoor is. Betekent dit dat die trein er niet langs kan en dus niet rijdt? Of kan hij er gewoon langs? Edit: weet ook iemand wat dat roze betekent ?
emmaudb
Geplaatst: 03-06-16 13:01
Ik reis niet zo vaak met de trein dus dat rode weet ik ook niet precies
Dat roze betekend dat je uit moet checken bij de ns omdat je overstapt op een andere vervoerder de Valleilijn en dus daar weer in moet checken
Nathalie18x
Geplaatst: 03-06-16 13:03
Het roze betekent dat je moet uitchecken bij de ns en in moet checken bij de valleilijn! Dit is een andere vervoerder. Er zijn vaak werkzaamheden in het weekend, soms worden er bussen ingezet maar soms rijden er gewoon minder treinen. Wat het op jou traject is, zal je even na moeten kijken op de ns site!
Anoniem
Geplaatst: 03-06-16 13:05
Als je die rode tekst even aantikt staat er wel uitleg bij. Soms extra reistijd, soms bus ipv trein
Sanned
Geplaatst: 03-06-16 13:06
De app houdt rekening met alle werkzaamheden en toont dat dan niet als reisoptie. Deze reis kan je dus gewoon maken. Die rode berichten staan er om je er op te attenderen dat er werkzaamheden zijn en er daardoor minder treinen kunnen rijden of vertragingen kunnen zijn. Maar de app geeft je alleen een reisadvies dat ook echt kan.
Eline_S_S
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-16 13:06
Maar ik heb zo'n treinkaartje gekocht zegmaar. Dus hoef niet in en uit te checken. Moet ik dan ook overstappen naar een andere trein? Ik snap nooit wat van die treinen
Foaly
Geplaatst: 03-06-16 13:08
Voor zover ik zie in jouw routeplanner kan je trein er gewoon langs. Dat rode betekent idd dat er werkzaamheden zijn, en dat je dus een grotere kans hebt op vertraging/moeten omreizen (ook als de routeplanner zegt van niet!
Als je een treinkaartje hebt gekocht hoef je volgens mij niet tussentijds in- en uit te checken. Overstappen zou ik dan weer wel doen
Anoniem
Geplaatst: 03-06-16 13:10
Ja, je moet overstappen op station Utrecht en station Ede-wageningen. Daar kom je aan op spoor 4 en je vertrekt met de valleilijn op spoor 1a
Ohja. Alles is helder, bedankt! Ik ben echt een leek op het gebied van treinen en altijd bang dat ik een trein mis of de verkeerde neem oid
Sanned
Geplaatst: 03-06-16 13:15
Haha ja je moet overstappen op Utrecht Centraal en op Ede-Wageningen. Heb je een e-ticket? Dus een die je op internet koopt en uitprint? Dan hoef je inderdaad niet in te checken (als de poortjes dicht zijn kan je die trouwens wel gebruiken om ze open te doen). Als je een los kaartje hebt gekocht bij de kaartautomaat op het station moet je wel inchecken!