Website layout aanpassen?? (joomla)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Website layout aanpassen?? (joomla)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 15:49

Ik heb een eigen website, in een grijs verleden gemaakt door mijn inmiddels al lang en breed ex. Nu zou ik graag deze website eens aanpassen qua layout/kleuren ed. Wat artikelen en tekst enzo betreft, kan ik al heel wat aanpassen en fotos invoegen ed. Maar qua layout kan ik er helaas niet uitkomen. -O-
Ik zou het algehele plaatje eens wat op willen frissen/moderniseren, enof bij bijvoorbeeld de paardennamen, ipv de namen een foto als aanklikbaar maken. :j

Is er hier iemand die voor mij een goeie tip of tutorial oid weet? (en leuke ideeen/voorbeelden zijn natuurlijk ook welkom! :j wat maakt dat jullie een dergelijke site wat verder doorkijken?)

Het gaat om:
http://www.haflingerdressuurstal.nl

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:10

De layout van joomla websites kun je heel gemakkelijk aanpassen door het gebruik van templates. Als je googled op "joomla templates free" kun je heel wat gratis joomla templates vinden. Misschien handig om direct even "responsive" in je zoekopdracht er bij te zetten. Met responsive templates wordt je website automatisch aangepast aan de formaten van smartphones en tablets. Dat maakt het makkelijker leesbaar en komt je ranking in Google ten goede.

Als je een template hebt gevonden die je leuk vindt, kun je die downloaden en via de admin control van Joomla kun je die uploaden, ga dan naar Extensies, Beheren en klik op extensie pakketbestand om je bestand te selecteren en te uploaden. Daarna ga je naar Extensies, Templates en dan kun je daar aangeven welke template je wilt gebruiken.

Meer over het installeren van joomla templates kun je in deze video zien;

maessie

Re: Website layout aanpassen?? (joomla)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 16:36

Aah dank je! Daar kan ik wat mee! (Nu snap ik ook waarom er al een paar templates in de lijst stonden :+ )
Ik zal eens gaan speuren en puzzelen! :D