Problemen met agenda mac, verdubbelende afspraken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Problemen met agenda mac, verdubbelende afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 20:40

Hai!

Ik heb me al compleet suf-gegoogeld maar kom nergens iemand tegen met hetzelfde probleem. Ik heb agenda-abonnementen aangezet (via link) voor o.a. bakkendag hier in de buurt en nederlandse feestdagen. Dat is ruim een jaar prima gegaan, maar sinds kort heb ik afspraken die zichzelf vermenigvuldigen. :')

Op mijn iPhone is er niets aan de hand, daar zie ik de afspraken ook maar 1x, maar iedere keer dat ik de agenda op mn mac afsluit en weer opnieuw opstart plopt er een item bij. Zo heb ik inmiddels al 28 keer dodenherdenking in mijn agenda staan, en zo dus met al die abbo's. Opnieuw instellen verandert niets aan de zaak. Is er iemand die me kan helpen zodat ik weer wat rust in m'n leven krijg? 28x pinksteren vieren op 1 dag is best vermoeiend. :')

Afbeelding

Afbeelding

De problemen komen dus uit 1 agenda, het zijn geen dubbele afspraken die er door verschillende agenda's ingezet worden.

Anoniem

Re: Problemen met agenda mac, verdubbelende afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:25

Oh dit heeft H ook _O- ik heb de oplossing nog niet gevonden :') ik ben nu 19x jarig.. (Krijg helaas geen 19x cadeautjes _O- )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:52

Wat vreemd zeg! Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Gebruiken jullie nog andere calenders zoals die van google waarmee gesynchroniseerd wordt?
Misschien eens spelen met de instellingen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:39

Mijne doet het soms met afspraken die via Outlook lopen. Check even de synchronisatie, bij Outlook kan je kiezen tussen 1 kant op synchroniseren (dus bijv alleen van computer naar telefoon) of beide kanten op. Ik heb hem bewust op 1 kant op staan en dat heeft dus dit probleem tot gevolg zo nu en dan. Aangezien het bij jou iedere keer met opstarten gebeurt kan ik me voorstellen dat het net zoiets is.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:49

Ik heb de laatste tijd ook problemen, zo erg zelfs dat ik een papieren agenda heb aangeschaft. -O-
Op mijn iPhone en iPad is het normaal, maar op de Mac staan ook alle tijden anders.
Op mijn telefoon moet ik bijvoorbeeld om 8.30 bij de tandarts zijn en de mac geeft dan 16.30 aan bijvoorbeeld. Als ik een afspraak plan op de Mac dan staat deze in mijn telefoon op een andere tijd. Het is niet consequent altijd 8 uur verschil.

Ik denk dat je tegen Kerst wel minimaal 924.876 x kerst mag vieren. :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 14:19

Nou de problemen met de nationale feestdagen zijn opgelost toen ik m van op mijn Mac verplaatste naar iCloud, maar dat trucje werkte helaas niet bij de bakkendag agenda. Ik mag inmiddels dus alweer 3x mn papier buiten zetten volgende week. :')

Instellingen rommelen enzo heb ik al geprobeerd, geen flauw idee dus waar het aan ligt en hoe ik het in hemelsnaam opgelost krijg. :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:26

Herkenbaar, ik heb het bij de gedeelde agenda's tussen mijn 2 iPhones en iPad. Nieuwe afspraken staan er standaard 3 of 4x in, maar als ik 1 verwijder, verwijdert 'ie de hele reeks.
Mail klopt ook niet, hij blijft 2 ongelezen mails aangeven terwijl mijn inbox leeg is.
Overigens moet ik de nieuwe iOS nog downloaden, hopelijk gaat het dan beter..

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:35

Ik kreeg op mijn iPhone ook standaard alle feestdagen drie keer, 1x Engelse feestdagen en 2x Nederlandse. Bleek dat via mijn mail aan te staan - voor elk mail adres een feestdag - wat ik dus blijkbaar gewoon uit kon zetten. Op de iPhone moet je dan op 'Calendars' klikken en dan kan je daarna aankruizen van welk mail adres je vanalles wilt ontvangen. Dit kan dus ook op je Mac, daar al eens gekeken?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:09

Jazeker, dat is dus niet het probleem, ze komen uit 1 agenda. :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:44

Oh dan zou ik 't echt niet weten.. Agenda verwijderen en opnieuw toevoegen?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:20

Heb ik ook al een paar keer geprobeerd, dan is het probleem opgelost en staat hij er weer 1x, totdat ik de agenda weer afsluit en opnieuw opstart en dan begint het verdubbelen weer. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:56

Is het dan geen idee om die abonnementen toch uit te zetten en de data handmatig in te voeren? Lijkt me makkelijker dan steeds tig nieuwe afspraken te zien.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 16:58

Die abonnementen zijn juist zo handig omdat je dan niet meer continue handmatig hoeft te doen, zeker met feestdagen enzo wil er nog wel eens t eea veranderen qua ophalen van t afval.

Maar geloof het of niet, mn probleem is opgelost! Gisteren nieuwe versie OSX gedownload en mijn agenda is weer een stuk rustiger! *\o/*