Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 19:45

Ik ben op zoek naar een goede robot stofzuiger die de hondenharen en kattenharen goed zuigt, maar ook zand! Mijn hond is namelijk de gelukkige eigenaresse van een zandbak in de achtertuin en de gewoonte om overal door zand en blubber te rennen en vaak ook van een zandbak in haar vacht waarbij dat zand uiteraard in mijn huis beland.

Ervaringen?

Het gewraakte huisdier dat schuldig is aan het zand.. (en deel van de haren).
Afbeelding

Afbeelding

Tja...dit is dan het resultaat..na zo'n leuk dagje paarden (correctie.. heeft ze geen dagje voor nodig kan ze veel sneller)
Afbeelding

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:49

De LG Hom-Bot model VR64701LVMP :)

Sjolvir

Re: Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 20:01

Oepsie, die is niet goedkoop zie ik al, maar die zuigt dus ook goed zand mee?
Want dat schijnt voor veel robotzuigers echt wel probleem te zijn.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:55

Ik heb zelf dit model zonder de speciale borstel voor hondenharen (heb geen huisdieren) en die zuigt echt alles goed op. Neem zelf ook regelmatig wat zand mee onder mijn laarzen van stal wat dan op de mat ligt en ook dat krijgt hij goed weg. En deze heeft ook nog een dweilfunctie!

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:57

Roomba pet versie
We hebben 4 langharige kitten. WErkt zeer goed, wel elke dag legen.

We hebben ook de versie zonder borstels voor de bovenverdieping. Ook hier komen de kitten. Werkt ook zeer goed, zit elke dag vol

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:07

Neato, zeker weten! Klinkt als een stofzuiger, maar zuigt tenminste ook echt, in tegenstelling tot andere merken die het vooral naar binnen vegen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 22:57

:D ze worden er niet goedkoper op, grote grutten... wist niet dat ze zo duur waren :o .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:59

Hier een neato signature xv pro, die is speciaal voor dierenharen en vrij betaalbaar (iig vergeleken met roomba).

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:48

Hier ook een Neato, de botvac 85 en die zuigt zelfs kattengrit wat voor de bak ligt aardig goed op. Wij hebben een erg ruwe stenen vloer dus die is niet makkelijk voor de robot maar we zijn er zeker tevreden mee. Wij hebben hem op marktplaats gevonden voor minder dan de nieuwprijs maar nog ongebruikt. De reden dat we deze hebben gezocht is dat dit merk keurig naar zijn oplader gaat als ie bijna leeg is, en dan na opladen eventueel verder gaat waar ie gebleven was. De Irobot doet dat bijvoorbeeld niet en omdat we een open keuken hebben is de ruimte hier best groot. Als na verloop van tijd de accu wat minder wordt is dat een detail wat wel eens belangrijk kan zijn.

Wij laten hem elke dag rijden, want drie langhaar katten en een Berner Sennen hond in huis geven vooral veel haar. En dan doen we een of twee keer per week met de gewone stofzuiger even de hele kamer omdat de robot nu eenmaal niet op de bank en stoelen komt en achter meubels en zo. Voordat we de robot hadden moesten we ook eigenlijk elke dag stofzuigen maar dat gebeurde niet altijd :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:56

de robotstofzuiger ondanks dat hij relatief stil is, maakt best veel omgevings geluid.. je zit er dus niet lekker ontspannen bij.. Met name dus iets om in de nacht aan te zetten.

Ik heb zelf 4 katten, plus nogal wat obstakels.. zoals een eetkamertafel met stoelen, een lage bank, met daaronder een stroomkabel met stopcontact, een salontafel met vier 'schotten' die in het midden samen komen.. een tv meubel met een diepte van zo'n 40 cm, tussen de poten dus zo'n 30 cm ruimte.. Een keukenblok/tafel/werkbankje, met twee krukken..

betekent dus als ik m snachts aan wil zetten dat ik de stoelen op de tafel moet zetten anders blijft ie gegarandeerd 20 minuten modderen om tussen 16 poten van de stoelen plus de vier van de tafel te wrotten. de krukken moet ik op het keukenblok zetten en de onderkant van de bank barricaderen omdat hij zich anders vasthuppelt en een kleine 20 minuten bezig is om uit te vissen hoe dat nu zit met die stroomkabel.

Daarnaast is de stofopslag veel kleiner dan van een gewone stofzuiger.

Mijn ervaring met 4 niet buiten komende katten is:
-kattenkamer taboe maken wegens de haren en het kattengrit (zit ie gelijk vol als hij er 2 dagen niet geweest is.
- de ruimte moet grote ruime oppervlakte met weinig obstakels hebben waar hij zich vast kan rijden en moet zoeken naar een oplossing
- gebruik is vooral van toepassing op het moment dat je er zelf niet bent vanwege de mate van geluid die hij toch nog maakt (ik ben gevoelig voor white noise.. en zo'n ding is net ietsjes luider nog dan bijvoorbeeld electrische apparaten die staan te 'zoemen').

Mijn ervaring is dat ik sneller handmatig zuig dan dat de robot nodig heeft om alles te doen.
Die van mij draait dus alleen s nachts voor het lichte onderhoud, zodat ik overdag sneller kan zuigen of een keer een dagje kan overslaan. Hij houdt het echter niet bij (appartement van 140m2 waar hij ongeveer zo'n 75m2 van moet zuigen)

Ik wil sowieso niet dat hij kattengrit zuigt hier.. heb parket en zuig met de hand al razend voorzichtig om geen krassen te maken.. meestal gewoon even met stoffer en blik voor ik ga zuigen rondom kattenbak.

geen idee welke ik heb.. winkelwaarde ongeveer 500 euro bij V&D.. Wij hebben m via BVA auctions gekocht voor 100 vanuit V&D

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:44

De Roomba- pet versie, die ik (met 4 langharige katten) op de benedenverdieping heb, heeft echte borstels voor de laminaatvloer en heeft ook een timer. Wij laten hem om 14u z'n rondje doen zodat hij klaar is als wij thuiskomen. Hij kan onder de bank en stoelen door en de kabels liggen tegen de muur vast waardoor hij die niet mee kan nemen.
Hij gaat overal, ook het kattengebied, heen. Als je hem de kattenkamer laat vermijden, heeft het in mijn ogen nog geen zin om zo'n ding te hebben.
Wel dagelijks het bakje leeggooien in de vuilnisbak.
Op de bovenverdieping hebben we de IRobot van Roomba met de rubber "borstels", omdat boven vloerbedekking ligt en rubberen borstels daar beter op werken. Ook deze moet elke dag geleegd worden.
Wij zijn nu op zoek naar een IRobot Scooba. Deze dwijlt de vloer. Nog even doorsparen ;-)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:28

De kattenkamer bij ons is een logia,

2.5 bij 3.5 meter ongeveer.. Daarin staan:
Een grote dekenkist
een breden vensterbank
een 'kleine' krabpaal die vele mensen gewoon als krabbaal hebben, met vloerbord en drie staanders.
Een grote krabpaal van ruim 2.5 meter hoog en een basisvloerbord van 100 bij 60 cm.. Door de vorm van de krabpaal kan die niet strak tegen de achtermuur en niet strak tegen het glas van de krabpaal staan.

verder staan daar twee opbergboxen met voer (medium grote)
een doosje met los kattenspeelgoed..
Een rollerbaan
Een boardje met drie hengelstjes eraan en een stuk krabkarton.
twee kattenbakken
Het oppervlakte lege vloer waar de robotzuiger zou kunnen manouvreren is misschien een stukje van 1 meter lengte bij 60 cm.. De deur staat overdag open, maar de robotzuiger zou de hoek niet kunnen maken om achter de deur te komen, omdat ik de deur vastzet achter het stukje kleed dat er ligt. naast dat kleed staan de voerboxen, dus daar kan ie niet langs.

Het enige dat er dus zou gebeuren is dat hij zich daar vast zou lopen in de spullen en ik m zou moeten redden plus 95% van de haren zou hij niet kunnen bereiken.. Die zitten op en in de krabpalen, op de vensterbank waar het eten en water staat.

iedere twee dagen gaat zuig ik de kattenkamer even uit en de krabpaal grofweg.. ik heb dan 20 minuten nodig.. 1x per week doe ik de kattenkamer grondig, dan gaat dus al het losse spul eruit. alles geboend en met een laddertje tot boven aan de krabpaal, eerst met de stofzuigermond.. vervolgens met de hand tot hij er weer helemaal netjes uitziet.. Daar ben ik ongeveer een uurtje mee zoet.

tenzij je een robotstofzuiger hebt die in krabpalen weet te klimmen, of de eetkamerstoel mee kan zuigen, Kan de robot bij ons niet bij de grootste hoeveelheid haren komen..

daarom heeft het ook geen enkele toegevoegde waarde om hem in de logia/kattenkamer toe te laten ;)..

alles wat eruit gelopen wordt s ochtends en in de loop van de dag, dat kan ie snachts wel mooi opruimen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:22

Ik zou een timer met huisdieren niet aandurven. Ze zouden maar het ergens iets smerigs hebben neergelegd, zit het door je hele kamer. Die filmpjes op youtube waar het anderen overkomt zijn hilarisch maar ik zou echt gek worden als m'n halve huis vol met poep/kots zit :=

In een poging dat te voorkomen zet ik hem vaak aan als ik naar m'n werk ga. De katten blijven dan meestal vanzelf weg dus de kans is klein dat er wat misgaat.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:58

Afgelopen december had ik voor Sinterklaas een spider gekregen, daar was ik niet tevreden over: hij had geen programma, reed dus maar wat rond en wat erger was: hij kon gewoon ons huishouden niet aan. Al dat zand en stro wat wij binnenliepen, dat apparaatje raakte er overspannen van. Snel deze weer op marktplaats gezet en op zoek gegaan naar een ander, want het robotstofzuigen op zich was ik wel heel blij mee. Ik ben namelijk een slechte huisvrouw, heb altijd betere dingen te doen dan stofzuigen...

Uiteindelijk hebben we de NEATO XV SIGNATURE PRO gekocht. Hij was zo rond de 340 euro, maar iedere cent waard! Hij zuigt heel nauwkeurig, zand, haar en stro draait ie z'n hand niet voor om. Elke dag laat ik 'm de benedenverdieping even pakken, het ziet er hier in huis strakker uit dan het ooit gedaan heeft. Het enige nadeel dat ik kan noemen, is dat hij de randjes niet goed meeneemt. Dus dan ga ik er even met een borsteltje langs en zuigt hij het later op.

De robotstofzuiger heeft bij mij nog een voordeel: aangezien ik er niet goed tegen kan kan dat anderen werken en ik op m'n krent zit, wordt ik ook helemaal actief in huis als ie draait! Haha!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:36

Heeft iemand ervaring met de grixx ( aldi) aangezien ik ze erg duur vind en overal drempels heb niet ik hem toch van ruimte na ruimte verplaatsen (beneden dan ) en wil ik er nog niet al teveel geld aan kwijt

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:13

Wij. Leuk ding, deed het ook best goed (op onze gladde vloer zonder drempels). Maar: een paar keer teruggestuurd voor reparatie. En na ongeveer een jaar wilde hij niet meer opladen, accu kapot. En daar zit geen garantie op..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 22:02

Oke, moet dus wel een iets duurdere hebben, zand gaat dan ook redelijk? Zit alleen denk ik met wat te veel meubilair als ik het zo lees... dat wordt wel lastig.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:39

Ik heb even een vraag aan de mensen die al een robotstofzuiger hebben. Mijn ouders zijn opzoek naar een goede die ook hondenhaar kan opzuigen. Nu kwamen ze op de LG VR64701LVMP. Alleen bij navraag klantenservice blijkt het snoer maar 60 cm te zijn. Hoe hebben jullie je robot aan de stroom? De stopcontacten zitten op 1.50 m hoogte en een verlengsnoer wordt afgeraden i.v.m. kortsluiting :+

Ik kon geen recenter topic vinden en vond het voor zo'n vraag onnodig om een eigen te openen. :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:45

Ik heb de LG vr64702LVMT, dus bijna dezelfde. Het snoer wat daaraan zit is 1,30m. Voor mijn stopcontacten (1M hoogte) is dat meer dan voldoende. En anders zou ik er echt gewoon een goed verlengsnoer aan doen.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:46

Bodan: ik heb even het draad van onze Neato nagemeten en dat snoer is zo'n 1.20 meter. Wij hebben geen last van een tekorte draad, want onze stopcontacten zitten zo rond de meter. Mijn moeder, die inmiddels ook een Neato heeft, heeft wel haar snoer strak staan, want haar stopcontacten zitten schijnbaar hoger. Het gaat net aan. Maar dat apparaat gaat sws net aan bij haar. Er verschijnt soms tekst in het Engels op de display en dan komt ze weer met een halve paniekaanval vragen wat ie wil van haar.... ;( Ik heb zomaar het gevoel dat zij geen vrienden gaan worden!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:52

Bedankt voor je snelle reactie. Misschien moeten mijn ouders maar een verlengsnoer eraan koppelen. Raar dat ze die snoeren zo kort maken als er geen verlengsnoer aan kan officieel..
Ben jij tevreden met je LG?

edit:
Ja de stopcontacten bij mijn ouders huis zitten op 150. Is geen nieuwbouw huis.
:') haha ik hoop dat mijn moeder wel vriendjes gaat worden, scheelt een hoop werk! Als ik het zo mag geloven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:58

Ik ben superblij met mijn LG. Vooral omdat hij gewoon echt goed langs de randjes komt, maar ook omdat hij erg makkelijk in gebruik is, goed schoonmaakt, een herhaalmodus heeft (op mijn gladde vloer 'swiept' hij weleens wat hard vuil weg naar een kant waar hij al geweest is, vandaar dat ik hem gewoon langer aan laat) en niet zo veel lawaai maakt. Ik kan hem ook aanzetten tijdens het televisie kijken, daar stoort hij niet bij. Al moet ik bij dat laatste wel melden dat hij op vloerbedekking extra krachtig gaat zuigen en dan meer geluid maakt, terwijl ik alleen maar tegels heb liggen.
Hij bevalt mij in elk geval uitstekend :j.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:04

Hier zitten de stopcontacten laag maar hangt ie gewoon aan een verdeler.. Net zoals de meeste andere apparatuur in huis. Nooit over nagedacht eigenlijk en gaat (gelukkig) al heel lang goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 20:12

Wat onhandig die korte snoertjes inderdaad. Hier nog niets aangeschaft aangezien ik hier al las dat in mijn niet grote kamer, met daarin best veel meubilair hij vermoedelijk toch niet uit de voeten komt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:15

Hoe groot is jouw niet grote kamer? Die van mij is 3,50 bij een metertje of 4, met daarin zowel de keuken, eettafel, twee keer dressoir, kleine kast, klein kastje, grote elektrische stoel en een kleinere, makkelijke stoel. En dan ook nog een verlaagde goot van een centimeter of 30 breed voor mijn schuifdeur, waar hij niet in kan. Het was een kwestie van de snoeren weg werken, maar verder werkt het hier prima.

Ik zet wel mijn bureaustoel (stoel bij de eettafel) omgekeerd op tafel als ik hem aan het werk zet, evenals de kruk met 8 poten. Die twee zijn echt wat onpraktisch voor hem, maar als ik die optil, is er niks aan de hand.