Beginnen met fotograferen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Beginnen met fotograferen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:18

Het lijkt me super leuk om te leren fotograferen! Het liefst paarden en andere dieren. ik heb geen idee hoe ik moet beginnen. welke camera goed is om te beginnen, hoe ik de dieren er goed op krijg. dat soort dingen.
Tips en Tricks gevraagd dus! er zitten vast genoeg bokkers met verstand hiervan :D
alvast bedankt!

Jeika

Re: Beginnen met fotograferen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:26

niemand?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:29

oh sorry, wist ik niet :o

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:30

Heei
Super leuk dat je wilt gaan beginnen met fotograferen! Ik ben sinds kort ook veel bezig met fotografie.
Ik zou eens bij bijv de mediamarkt vragen of ze je wat meer kunnen informeren over de verschillende camera`s en (als je dat wilt en je daar het geld voor hebt) bijv. een spiegelreflex kopen of een compact camera met veel zoom (Ik heb zelf de Sony DSC HX-400V en ben hier erg tevreden over)

Voor tips met fotograferen raad ik je aan gewoon is te gaan googlen en een beetje de algemene tips door te lezen. Je zou bijvoorbeeld ook een fotografie boek kunnen kopen waar veel tips en info over instaat bijv ook over instellingen van een camera (Paarden fotografie boek van Femke is aan te raden!)

Als je je er iets meer in hebt verdiept en een goede camera hebt zou ik gewoon is vragen of je bij familie of vriendin mag komen oefenen. Hoe meer je oefent hoe mooier de foto`s worden!

Suc6!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:31

bedankt mabelbohms!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:33

Hoe je begint?
Door veel te kijken naar houdingen van paarden (of andere dieren) die je mooi vind en die proberen vast te leggen. Kijk eens bij andere fotografen wat zij aan poses hebben en probeer zo te kijken wat er mogelijk is. Maar ga vooral heel veel oefenen en dan niet continue klikken maar gericht kijken en pas klikken als het paard bv de oortjes naar voren heeft

Edit; als je een spiegelreflex camera wil kopen kun je bij verschillende fotozaken ook occasions kopen, dit zijn vaak wat verouderde modellen die in de vitrine van de winkel hebben gestaan, prima nog voor jou om te gebruiken maar je hoeft er niet de volle mep voor te betalen. Ik zou ook niet naar de mediamarkt gaan maar naar een fotografiewinkel, eigenlijk elke stad heeft er wel een
Laatst bijgewerkt door loveslimpie op 05-05-16 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:34

loveslimpie schreef:
Hoe je begint?
Door veel te kijken naar houdingen van paarden (of andere dieren) die je mooi vind en die proberen vast te leggen. Kijk eens bij andere fotografen wat zij aan poses hebben en probeer zo te kijken wat er mogelijk is. Maar ga vooral heel veel oefenen en dan niet continue klikken maar gericht kijken en pas klikken als het paard bv de oortjes naar voren heeft

bedankt :D

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:38

loveslimpie schreef:
Hoe je begint?

Edit; als je een spiegelreflex camera wil kopen kun je bij verschillende fotozaken ook occasions kopen, dit zijn vaak wat verouderde modellen die in de vitrine van de winkel hebben gestaan, prima nog voor jou om te gebruiken maar je hoeft er niet de volle mep voor te betalen. Ik zou ook niet naar de mediamarkt gaan maar naar een fotografiewinkel, eigenlijk elke stad heeft er wel een

Mediamarkt kunnen ze je ook prima helpen hoor! Bij mij gaf een man een hele uitgebreide uitleg over het verschil tussen de camera`s en alle opties :D Maar een fotografiewinkel zou idd ook kunnen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:35