geen TV abbo sinds januari, Ziggo stuurt toch de rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

geen TV abbo sinds januari, Ziggo stuurt toch de rekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 19:54

Slecht in titels en in bokt, dus mocht het niet mogen hoor ik het wel.

Sinds januari heb ik geen tv meer van Ziggo. Voorheen ging dat via de woningbouw, maar dat contract is verlopen. Tot de dag van vandaag was ik nog wel aangesloten. Af en toe keek ik dan ook wel tv.

Maar, vandaag krijg ik uit het niets een brief dat ik per 1 mei een abbonement heb op Ziggo TV, omdat ik een actieve aansluiting heb, dus moet ik betalen. Ik hoef helemaal geen tv, vermaak me prima zonder.

Dus de vraag: kan en mag Ziggo dit zomaar doen? Want zoals ik het ervaar dwingen ze me nu een dienst af te nemen waarvoor ik nooit formeel toestemming voor heb gegeven. Mogen ze mijn gedrag (de ongevraagde dienst gebruiken) zien als toestemming met hen in zee te gaan?

Destination

Re: geen TV abbo sinds januari, Ziggo stuurt toch de rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:19

Heb je Ziggo officieel opgezegd? Wat staat er in de voorwaarden? En als ik het goed begrijp doet de aansluiting het nog en heb je dus ook gekeken? Dat lijkt me gewoon dom, sorry dat ik het zeg := Op zich lijkt het me ook wel vrij duidelijk dat het opzeggen niet goed is gegaan als je nog gewoon kan kijken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 20:45

De woningbouw had het contract met Ziggo voor het hele complex. Dat contract is verlopen. In de brief van de woningbouw stond dat er zelf actief actie moest worden ondernomen om de tv aansluiting te behouden. Dat heb ik niet gedaan.

Maar ik heb dus zelf mbt tv nooit een overeenkomst met Ziggo gehad.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:46

Ziggo al gebeld?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 20:51

Ja, vette pech volgens die knul. Gewoon een jaar dokken. Maar ik heb sterk het idee dat dat juridisch niet helemaal zuiver is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:00

Lijkt mij ook niet correct. Heb je rechtsbijstand? Anders even juridisch loket bellen?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:05

Gaat het juridisch loket ook in op "luxeproblemen"? Rechtsbijstand heb ik nog niet, staat ergens op de to do list :list:

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:12

Is het een abonement voor digitale tv en/of een pakket, of gewoon je basis abonement? Doe moet je idd gewoon betalen als je een coax voor je tv naar binnen hebt lopen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:14

Nee, alleen CAI, maar omdat er een kastje zit waarop ik een kabel kan aansluiten maar moeten betalen vind ik nogal een wanargument als ik helemaal geen interesse heb in tv. Daarnaast dacht ik dat de publieke omroep zenders voor iedereen gratis te krijgen zouden moeten zijn?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:47

Hmm, vind het nogal vreemd ja. Ze kunnen dat signaal ook afsluiten namelijk. En je bent niks aangegaan bij hun dus lijkt mij dat je gewoon kan opzeggen. Ik zou nogmaals bellen en zeggen dat je opzegt. Jij zit nergens aan vast, hebt niks getekend. Publieke omroep is alleen met digitenne gratis te bekijken (en delen van de dag online).

Lukt het niet kun je moeilijk gaan doen op social-media, helpt ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:04

s6801881 schreef:
Nee, alleen CAI, maar omdat er een kastje zit waarop ik een kabel kan aansluiten maar moeten betalen vind ik nogal een wanargument als ik helemaal geen interesse heb in tv. Daarnaast dacht ik dat de publieke omroep zenders voor iedereen gratis te krijgen zouden moeten zijn?

Kletsverhaal van Ziggo= zieltjes winnen.
Heb afgelopen december Ziggo opgezegd en overgegaan op Telfort.
Het analoge(!!!!) signaal van Ziggo is er nog steeds.
Kan alleen maar worden gestopt als er fysiek een knop/schakelaar wordt omgezet in de "kast" buiten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:14

Zij zullen aan moeten tonen dat er een overeenkomst is met jou. Is die er niet, dan hebben ze geen grond voor de factuur. Toch even bellen met het juridisch loket, of even kijken op de site. Ze hebben mooie voorbeeldbrieven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:25

Kijk ook goed wat er is opgezegd. Ziggo biedt nl diverse diensten aan. Analoog, digitaal, internet.
En als er door de huisbaas maar een gedeelte(internet) is opgezegd blijft de rest gewoon doorlopen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:36

Dat zou nog steeds inhouden dat er een overeenkomst is met de huisbaas, niet met de huurder.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:37

Vreemd.
Ik zou Ziggo vragen om een kopie van het contract met jouw handtekening.
Die hebben ze niet.
Heb je wel een brief dat je WBV de Ziggo heeft opgezegd?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 15:47

Brief van de woningbouw heb ik bewaard inderdaad. Ging specifiek over CAI, en er stond specifiek in dat, wanneer je het tv signaal wou behouden je zelf contact moest opnemen. Tja, dan heb ik ook zoiets, als jullie zo dom zijn om mij signaal te geven terwijl ik er niet om heb gevraagd is het ook mijn taak niet om hen op die fout te wijzen.

Maar het is dus wel zo dat ze nooit stilzwijgend een jaarcontract mogen opleggen begrijp ik uit de reacties. Bel morgen nog eens, wijs ik ze nog eens vriendelijk op de wetgeving. En zeg ik gelijk mijn internet van hun op. Zo doe ik geen zaken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 13:21

Inmiddels antwoord gekregen van Ziggo: tv is daar altijd aan internet gekoppeld. Dus je moet voor tv betalen om internet af te kunnen nemen. Daarom vandaag alles opgezegd. Er geldt dan wel een maand opzegtermijn, waar ik alsnog voor tv moet betalen, maar dat liever dan 240 euro ophoesten voor een dienst die ij niet nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:09

Tja, bekabelaars. Logica is er wel, geen internet zonder prik.
Tv gaat automatisch (of andersom) mee waardoor het een niet zonder het andere kan.
Prik eraf ook geen Internet, gaan nl over hetzelfde lijntje. :D
Is niet de volledige uitleg, want tv kan wel zonder internet, maar Internet niet zonder tv.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 17:05

Klopt, maar bij Telfort kan het ineens wel, alleen internet.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:40

Snap de opzegtermijn nog steeds niet. Jij hebt nergens getekend voor TV en internet, enkel internet toch?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:43

Bij Ziggo is het inderdaad zo dat je voor internet ook TV moet afnemen. Anders komt er geen signaal binnen en heb je dus geen internet. Dus heb je internet van Ziggo, heb je ook TV van ziggo (analoog dan, digitaal moet je wel zelf erbij bestellen zegmaar).