Na al een tijdje erover gedagdroomd te hebben, wordt het nu toch wel een beetje concreter, en durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat ik in september samen met mijn vriend naar Rotterdam ga verhuizen om daar te studeren!
Nu zit ik echter met een redelijk simpel "probleem", namelijk dat ik niet goed weet waar in Rotterdam we het beste kunnen gaan wonen. Als Amsterdammer (ohjee
) ben ik helemaal niet bekend in Rotterdam. Ik heb vernomen dat je het beste aan de noordkant van het water kan wonen, maar de info die ik op internet daarover kan vinden is minstens 10 jaar oud. Niet meer representatief dus. Daarnaast woon ik zelf in Amsterdam Nieuw-West, wat toch ook niet bekend staat als de allerbeste buurt van 020, maar ik voel mij er prima veilig.Ik zou dus graag van bokkers horen wat hun ervaringen zijn, en waar jullie mij aanraden en afraden te gaan zoeken! Een kort lijstje:
-budget tot ongeveer 800 incl (hoe minder, hoe beter, natuurlijk!
)-minimaal 35 vierkante meter (ivm 2 personen)
-mengelmoes van etniciteiten is prima, máár...
-buurt moet nog wel veilig voelen
-liever niet veel meer dan een half uur fietsen of half uur OV van de Erasmus campus af
-liever een appartement dan een studio, maar ik ga niet te kieskeurig zijn
Vanwege vakanties van zowel mij en mijn vriend, zijn wij de hele maand augustus afwezig. Wij willen graag midden/eind juni concreet gaan kijken, en dan in juli dus ook al beginnen met verhuizen. Concrete voorstellen/woningen mogen dus ook!
Ik ben benieuwd wat jullie denken dat mogelijk is, wat betreft locatie, wat de ervaringen zijn, en waar ik vooral niet moet gaan wonen. Dank jullie wel, alvast!
.
Zuid is inderdaad veel goedkoper, zie ik, en daarom ergens ook wel het overwegen waard. Zeker omdat ik al wat gewend ben, en mijn vriend woont in Parijs dus die is ook wel wat gewend! Zo'n 5 jaar geleden werden er bij mij in de buurt mensen neergestoken onder het metrostation waar ik dagelijks kom, dus ik ken het een beetje 
Gelukkig geen ernstig letsel, maar wel erg naar dat zoiets gebeurt.
Het meest irritante was dat mijn bovenbuurman van tijd tot tijd strontlazerus was en dan zijn vriendin ging molesteren. Bij voorkeur onder het genot van gabberhouse. En dat de huizen supergehorig waren.