Omdat mijn monteur niet reageert, vraag ik me af of iemand het hier misschien weet.
Ik heb een peugeot 206 uit 2004. Nu was er laatst een koplamp kapot en ging even later ook de andere kapot. Ik heb gisteren in beide een nieuw lampje gedaan, werkte niet. Ook heb ik de zekeringen gecontroleerd, maar daar ligt het ook niet aan.
Weet iemand wat er aan de hand is? Kabelbreukje ergens? En aangezien mijn oude meer dood is dan levend, is het de moeite om dit nog te laten maken?
Ff checken of er mss ook wat oxidatie op de aansluitpunten zitten. Eventueel kan je er nog eens een nieuwe zekering inzetten als je de oude alleen gecheckt hebt. Ook de aansluitpunten van de zekering even bekijken op eventuele oxidatie.
Sting
Geplaatst: 30-04-16 22:03
Of verroest . Bij mijn Peugeot zijn bij de achterlichten de plastic hulsels lek. Een heel enkele keer 'pakt' hij hem niet, zouden helemaal nieuwe in moeten. Maar misschien is dat bij jouwe ook aan de hand?
PascalB
Geplaatst: 30-04-16 22:13
Oxidatie, draad breuk, relais defect, schakelaar defect, nieuwe lamp defect? Heb je dimlicht en grootlicht in 1 lamp of gescheiden?
@Tivoli, nee er heeft niets zitten vreten onder de motorkap. Draadje kan inderdaad!
@Sting, ja verroest, dat zou heel goed kunnen. Heel die oude is aan het verroesten, er zit al een gat in mn motorkap door de roest.
@Pascal, groot licht en dimlicht zit gescheiden.
Ik ga met jullie tips aan de slag vanmiddag. Mijn monteur heeft wel gereageerd, die is pas 11 mei terug van vakantie. Maar naar een andere garage brengen is waarschijnlijk niet de moeite waard en zolang ik overdag kleine stukjes rijdt, kan ik mn auto nog wel gebruiken. (gewoon hier in het dorp)
Stadslicht, knipperlicht en groot licht werken overigens wel.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 01-05-16 07:46
Ik heb dat een flinke tijd gehad. Dimlicht en grootlicht kapot. Lamp doet het paar dagen later lamp weer kapot. Lamp vervangen weer niks. Alles los gehad lamp was zichtbaar heel maar geen licht. Garage kon het niet vinden. Gaf geen spanning aan bij de lamp zelf.
Alle zekeringen waren heel maar geen licht. Groot licht aan gedaan stuurkolom opengemaakt en lamp deed het weer. vermoedelijk teveel smurrie ergens op een contact tussen stuurhuis en lamp. Dat is nu 2 maanden geleden en lamp doet het nog.
Kijk je zekeringen eens na en loop alle contacten en draadjes na of er niet iets los zit.