inventarisverzekering particulier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

inventarisverzekering particulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:16

Over een aantal weken gaan wij verhuizen naar een plek waar we veel meer ruimte zullen hebben voor de paarden. Ruim 2 Ha land en een grote schuur. Dan komen we ook in het bezit van wat meer materieel voor onderhoud op en rond het erf. Denk aan trekker met toebehoren zoals bloter/sleep/kunstmeststrooier etc.. Na contact met de verzekeringsmij blijkt dat die spullen niet onder de inboedelverzekering vallen. Bovendien vallen zaken zoals zadels/tuig en menwagen ook niet onder de inboedel, maar zijn inventaris. Wij hebben geen bedrijfsactiviteiten aan huis, het is puur hobbymatig. Graag wil ik eea goed verzekeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met inventarisverzekering voor particulieren? Brand los!

criollo_yess

Re: inventarisverzekering particulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:25

Niemand?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:41

ga eens shoppen voor je verzekeringen. Mijn inboedel verzekering verzekerd nl wel mn paardenspullen(zadels hoofdstellen dekens enz) zelfs toen dat op een andere locatie lag . Betaalde voor zo'n 10.000 euro aan spullen rond de 2,50-3.00 euro per maand meer aan deze verzekering. Hoe het zit met trekker e.d. weet ik niet want die hebben wij niet :)

Iris82

Re: inventarisverzekering particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:48

Er zijn inboedelverzekeringen die inderdaad wel je tuigage tot de inboedelverzekering rekenen.

Er zijn ook tractorverzekeringen die hobbymatig gebruik van de tractor toestaan, maar zo te lezen wil jij m wel agrarisch gebruiken. Dus ondanks dat je geen agrarisch bedrijf hebt wil je m wel dusdanig gebruiken. Dat zal ook betekenen dat je m dusdanig moet verzekeren. Maar dat hoeft toch helemaal geen probleem te zijn?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 21:36

Inmiddels weer wat verder geïnformeerd. inderdaad hesterve en Iris82, een andere verzekering dekt wel zadels/tuig en zelfs de menwagen als inboedel. Uiteraard moet dat alles wel achter slot en grendel worden opgeborgen, maar dat willen we zelf ook. Deze verzekering is ook fiks voordeliger dan die andere met een aparte inventaris premie.

Voor de trekker komt er idd een aparte verzekering, vooral ook omdat mijn man er zo af en toe ook wel de openbare weg mee op zal gaan. Dan moet je verzekeren.