Iemand ervaring met een mini wasmachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Iemand ervaring met een mini wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 15:34

Hi :)

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe kamer. In veel huizen is geen wasmachine aanwezig. Nu zie ik mini wasmachines voorbij komen (voor op de camping etc.). Heeft iemand er ervaring mee? Werkt het goed en handig?
Ik kan ook naar een wasserette maar dit zou een stuk goedkopere oplossing zijn.

mooney

Re: Iemand ervaring met een mini wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:44

Ik weet niet of je letterlijk een kleine wasmachine bedoelt of echt de camping wasmachines.
Wij hebben voor in de caravan een camping wasmachine. Is in principe een bak met aan de linkerkant een ronddraaiend vat en rechts een kleine centrifuge. Je doet er dan via de douche warm water in, zet de timer (kwartier), daarna kan je hem naar wens nog een keer aanzetten (eventueel even legen en opnieuw vullen om te spoelen ) en daarna kan de was in de centrifuge (paar dingen per keer, niet alles past tegelijk).

Werkt prima, maar het is wel arbeidsintensief. Voor op de camping in de vakantie geen probleem, maar of je er op een werkdag blij van wordt vraag ik me af.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 15:47

Ik bedoel zo een voor de camping :j Er is geen mogelijkheid om een wasmachine aan te sluiten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:58

Ik denk dat dat camping ding best leuk is om zo afentoe je badgoed mee te wassen. Niet je kleding. Maar goed, je badgoed gaat dan even makkelijk in de handwas.

En ik denk dat het gemak van de wasserette al snel wint van zo'n ding.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:00

Het is ook dat ik totaal geen ervaring heb met een wasserette en dat maareen raar idee vindt := En praktisch gezien lijkt het me makkelijker als ik er de deur niet voor uit hoef.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:08

Het lijkt mij juist ideaal om naar de wasserette te moeten. Nu gooi ik vaak de was erin, laat ik het liggen, duurt het 3 dagen voor ik het opbouw.

In de wasserette heb je gewoon een uurtje voor je zelf en doe je gelijk alles opvouwen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:08

Utixo schreef:
Ik denk dat dat camping ding best leuk is om zo afentoe je badgoed mee te wassen. Niet je kleding. Maar goed, je badgoed gaat dan even makkelijk in de handwas.

Kleding gaat prima hoor, ik zit zeven weken lang op de camping. Werk daar ook op een paardenbedrijf dus kleding wordt ook goed vies. Gaat prima met dat ding.
Maarja dan moet je dus wel een uur a anderhalf uur willen besteden aan 1 was draaien.

Deze hebben wij: http://www.tectake.nl/mini-wasmachine-w ... 0wodps8D5w

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:12

mooney schreef:
Utixo schreef:

Kleding gaat prima hoor, ik zit zeven weken lang op de camping. Werk daar ook op een paardenbedrijf dus kleding wordt ook goed vies. Gaat prima met dat ding.
Maarja dan moet je dus wel een uur a anderhalf uur willen besteden aan 1 was draaien.

Hoe zit het met de temperatuur eigenlijk met zo'n ding? 30 graden/60 graden was, hoe werkt dat?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:15

Hou er wel rekening mee dat er niet veel kleding in zo'n ding kan. Ik weet niet hoe het met het apparaat van Mooney zit maar wij kunnen er geen twee spijkerbroeken tegelijk in doen want dat wordt te zwaar. Alles wordt wel mooi schoon maar het is inderdaad arbeidsintensief. Echt heet wassen kunnen wij er niet mee trouwens.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:21

Yunomi schreef:
mooney schreef:

Hoe zit het met de temperatuur eigenlijk met zo'n ding? 30 graden/60 graden was, hoe werkt dat?

Ding heeft zelf geen warmte controle. Dus 60 ga je nooit halen ermee (tenzij je water gaat koken en erin giet). Het is een kwestie van je douche op zijn warmst zetten, douchekop erin en hopen op het beste :p .
Daar moet je dus ook even om denken, het water toevoegen en afvoeren is handmatig (zit een slang aan voor de afvoer, maar geen super lange). Dus als je een douche met hoge rand hebt geen probleem, maar je hebt dus een laag afvoerputje nodig en een bron van water. Hij is te groot en zwaar voor op het aanrecht.

Capaciteit is niet super groot inderdaad. Ik ben vrij klein, twee broeken, 4 shirts, ondergoed en trui kan ik ongeveer tegelijk doen. Maar als ik spullen van mijn vriend was dan houdt het echt op met 1 spijkerbroek en een paar shirts.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:23

Mijn ervaring is dat er in de meeste studentenhuizen wel degelijk een wasmachine aanwezig is.
Uit je OP maak ik op dat je nog op zoek bent naar een kamer. Ik zou me hier nu nog niet druk om maken als ik jou was.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:26

Ikeje schreef:
Mijn ervaring is dat er in de meeste studentenhuizen wel degelijk een wasmachine aanwezig is.
Uit je OP maak ik op dat je nog op zoek bent naar een kamer. Ik zou me hier nu nog niet druk om maken als ik jou was.

Ik studeer niet in Nederland maar België en er zijn echt heel weinig huizen met een wasmachine.

Appeltje00Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:28

Toen ik nog in een studentenkamer woonde waar geen wasmachine was, heb ik dit ook gedaan. Ik zou lekker voor de wasserette gaan, wat een drama was z'n kleine wasmachine. Ik had het idee dat m'n kleding niet goed schoon werd, dat de kleuren sneller vervagen en doordat het een slechte centrifuge is rekt je kleding enorm uit door het uitwringen. Ook was het super vervelend om telkens water in de bak te moeten doen en het weer weg te laten lopen. Per was moet je toch z'n 3/4 keer nieuw water in de bak doen (eerst met wasmiddel, nieuw water, wasverzachter, schoonspoelen).
Helaas was er bij mij in de buurt geen wasserette, maar anders had ik dat gedaan!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:30

Toen ik in Parijs studeerde, ging ik ook gewoon naar de wasserette. Daarna alles meteen in de droger. Ideaal!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:06

LZP -> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:57

België heeft inderdaad lang niet overal een wasmachine aansluiting op kot. Ik ben in die periode gewoon naar de wasserette gegaan. Voor doordeweeks simpele kleding aanschaffen en alles tegelijk in de machine. Er kan veel in en dat is een groot voordeel, ging ondertussen boodschappen doen of studeren. Met een uurtje is het klaar en droog. Voor het vervoeren is een trolley dan wel aan te raden. Was is zwaar namelijk.