Nieuwe laptop voor HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Nieuwe laptop voor HBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 21:18

Hallo,

Is hier toevallig iemand die verstand heeft van laptops en mij kan helpen?
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor het HBO, ik wil graag een 14 inch laptop en vind zelf asus een erg fijn merk.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 24246.html
Deze lijkt mij erg fijn en ben benieuwd hoe deze is qua geheugen als ik dat ga redden, ik heb meestal erg veel foto's ed. op mijn laptop staan.
Uiteraard mogen er alternatieven worden gegeven maar geen apple, anders formaat en niet boven de 500 euro.

Alvast bedankt! :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:21

Waarom ga je niet opzoek naar een tweedehands die opgeknapt is? Ze zijn vaak zo goed als nieuw en je bent er de helft voor kwijt. Zo heb ik al twee mooie laptops gehaald.

Ik vraag me trouwens af of de specs kloppen of dat ik verkeerd heb gekeken want hij zou maar 32gig opslag hebben? Dat ga je nooit redden.

EDIT: als je nieuw wil en je budget strikt €500 is zou dit denk ik geschikter zijn: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 24249.html

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:28

Ik heb zelf een Asus 14" (ideale maat trouwens, past perfect in mijn schoudertas!), deze om precies te zijn: http://m.mycom.nl/catalog/laptops/lapto ... 1la-wx176h

Ik heb hem nu iets meer dan een jaar geloof ik en tot op de dag van vandaag tevreden! Hij is snel, makkelijk in gebruik, voldoende opslag, niet te zwaar.. Ik heb er nog geen dingen aan kunnen ontdekken die ik níet prettig vind! :) Mocht je er té veel foto's op gaan zetten zal hij wellicht iets trager worden (wat denk ik bij de meeste laptops wel het geval is) maar dan kun je altijd nog een externe hard schijf overwegen. Het geheugen van de door jou gekozen laptop vind ik persoonlijk erg weinig tov de laptop die ik heb (32GB VS 500GB).

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 21:39

Molfre schreef:
Waarom ga je niet opzoek naar een tweedehands die opgeknapt is? Ze zijn vaak zo goed als nieuw en je bent er de helft voor kwijt. Zo heb ik al twee mooie laptops gehaald.

Ik vraag me trouwens af of de specs kloppen of dat ik verkeerd heb gekeken want hij zou maar 32gig opslag hebben? Dat ga je nooit redden.

EDIT: als je nieuw wil en je budget strikt €500 is zou dit denk ik geschikter zijn: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_as ... 24249.html

Ik kan niet echt een site vinden waar fijne laptops opstaan.
Hij is idd maar 32gb opslag er zijn mensen die het redden met extra sd kaart erin.
Die laptop is 15,6 inch en dat vind ik te groot, past niet in mijn tas..

Amburtjoz schreef:
Ik heb zelf een Asus 14" (ideale maat trouwens, past perfect in mijn schoudertas!), deze om precies te zijn: http://m.mycom.nl/catalog/laptops/lapto ... 1la-wx176h

Ik heb hem nu iets meer dan een jaar geloof ik en tot op de dag van vandaag tevreden! Hij is snel, makkelijk in gebruik, voldoende opslag, niet te zwaar.. Ik heb er nog geen dingen aan kunnen ontdekken die ik níet prettig vind! :) Mocht je er té veel foto's op gaan zetten zal hij wellicht iets trager worden (wat denk ik bij de meeste laptops wel het geval is) maar dan kun je altijd nog een externe hard schijf overwegen. Het geheugen van de door jou gekozen laptop vind ik persoonlijk erg weinig tov de laptop die ik heb (32GB VS 500GB).

Ja dat vind ik ook wel fijn inderdaad, hij moet gewoon in mijn tas passen!
Die vind ik wat minder qua uiterlijk maar ga er is naar kijken, is het een betrouwbare site?

Abracadabra9

Re: Nieuwe laptop voor HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:58

Ja is zeker betrouwbaar, heb hem ook via MyCom besteld (hadden eerst, of nu nog dat weet ik niet, ook een fysieke winkel in Utrecht zitten maar die hadden hem toen niet in voorraad). Ik vind het design wel heel erg mooi eigenlijk, hier wat foto's van mijn laptop (inclusief deuk, oeps...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 22:08

Ik heb al gekeken maar hij staat er inmiddels niet meer op..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:13

Een windows 10 file is na installatie al zomaar 10 GB groot, weet je zeker dat de laptop ruimte heeft voor een extra SSD? Dit is namelijk lang niet altijd het geval en dan zit je vast aan een externe HD en da's ook niet handig.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 00:16

Molfre schreef:
Een windows 10 file is na installatie al zomaar 10 GB groot, weet je zeker dat de laptop ruimte heeft voor een extra SSD? Dit is namelijk lang niet altijd het geval en dan zit je vast aan een externe HD en da's ook niet handig.

Zoals ik het begrepen heb, mijn vriendin krijgt die laptop ook kan er een losse sd kaart in.. ik ben gewoon rustig aan het kijken wat er is wat aan mijn eisen voldoet. Heb nu echt een prima laptop werkt nog super na 5 jaar maar is gewoon echt te groot..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:11

SD is wat anders dan SSD he.. SSD is je harde schijf, waar je programma's en opslag op staan. SD is het kaartje wat je in je camera stopt, daar heb je wat dat betreft vrij weinig aan in je computer, behalve als je foto's etc over wilt zetten.

Je kunt ook kijken of je een hybride kunt vinden. Die hebben een SSD (voor snel programma's starten etc, SSD is namelijk veel sneller dan een standaard HDD harde schijf) en een HDD voor het opslaan van bestanden etc.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 21:17

imd schreef:
SD is wat anders dan SSD he.. SSD is je harde schijf, waar je programma's en opslag op staan. SD is het kaartje wat je in je camera stopt, daar heb je wat dat betreft vrij weinig aan in je computer, behalve als je foto's etc over wilt zetten.

Je kunt ook kijken of je een hybride kunt vinden. Die hebben een SSD (voor snel programma's starten etc, SSD is namelijk veel sneller dan een standaard HDD harde schijf) en een HDD voor het opslaan van bestanden etc.

Helemaal vergeten te reageren :o
Waar kan ik een hybride vinden?