iMac (medio 2011) sneller maken dmv SSD?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

iMac (medio 2011) sneller maken dmv SSD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 18:22

Hallo daar!

Mijn iMac uit 2011 wordt nu toch wel steeds een tikje langzamer. Ik heb alle trucjes (opslag bekijken/aanpassen etc) al uitgevoerd.
Nu heb ik gehoord dat daar iets aan te doen is, en ook nog betaalbaar! Is er iemand die verstand heeft van SSD, het hoe en wat? Of andere tips?

Alvast bedankt!

Pantykous

Re: iMac (medio 2011) sneller maken dmv SSD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:26

Als je nu een HD hebt dan zal een SSD zeker helpen, je zou ook nog je geheugen kunnen verbeteren. Ik weet niet precies waar je iMac langzaam van wordt?

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 18:28

Ik denk van de 'ouderdom'. Er is genoeg geheugen vrij namelijk. Ook zit er al extra werkgeheugen in. Ja, inderdaad nu HD.
Maar ik vraag me af, wordt de computer alleen sneller van SSD als hij qua geheugen vol zit? Of heeft dat er niet veel mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:31

Je bedoeld geheugen van je HD is vol of je RAM geheugen dat volledig wordt gebruikt? (werkgeheugen).. Als je werkgeheugen volledig wordt gebruikt heeft het geen zin om er een SSD in te zetten maar zou je je RAM nogmaals moeten uitbreiden.

Verder als je HD vol zit, dat mag in princiepe niks uitmaken (op dat je niks meer op ken slaan na).. En dan zou een SSD wel zeker helpen (heel je IOS is dan sneller). Wel zou je dan een ruime SSD erin moeten zetten (of een externe HD waar je je huidige gegevens van je HD opzet). :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:54

Ik heb een SSD in mijn mbp uit 2009 gezet 1,5 geleden, en dat was aanzienlijk sneller dan de HD die erin zat. Vorig jaar ook ram verdubbeld omdat hij af en toe vast liep bij meerdere processen, nu gaat hij weer als een zonnetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:00

RAM verdubbelen, SSD er in en je Mac draait weer als een zonnetje.

Wat ook een optie is, als je graag veel interne opslag wil houden; laat je cd-leesding (woord kwijt) eruit halen en daar een harde schijf plaatsen waar je bestanden staan en ga werken vanaf de SSD. Dat heb ik in zowel mijn MacBook als in mijn iMac gedaan, ik gebruikt namelijk nooit dat cd-leesding, en ik ben er zo blij mee.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 19:01

Wat doet een SSD eigenlijk precies?
En moet je nog dingen veranderen/verplaatsen etc als je een SSD plaatst?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:56

Ik heb er ook een van 2011.. Die van mij had 4GB werkgeheugen en daar heb ik nog 6 GB bij gezet.
Het scheelt wel!
Verder is die van mij eigenlijk nog heerlijk snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:50

Een SSD is gewoon sneller, start alles sneller op etc.

Je moet je HD verwijderen en omruilen voor een SSD, mocht je een diskdriver hebben kan je die vervangen en daar een SSD plaatsen, zou dit wel gewoon door een bedrijf laten doen eigenlijk en niet zelf gaan kloten.. :=