[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:09

Gaat snel bij iedereen zeg.

Elize vreselijk een dergelijke makelaar.

Hier ach moet me er bij neerleggen. Frustrerender is het nu opeens royale aanbod in betaalbare woningen. Ook geen ex huurhuizen -O- maar niks aan te doen. Sta op mailinglijsten van makelaars nog. Wel zie je dat vraagprijzen omhoog schieten.

En het eerste serieuze huis dat is afgeketst vanwege dat vage plafond probleem. Staat weer te koop sinds van de week :? Of het nu toen toch verkocht is of teruggetrokken uit de verkoop is me nooit duidelijk geworden. Wel compleet gemoderniseerd en mooi geworden (zoals ik voor ogen had al is houtkachel eruit). Vraagprijs nu 35000 hoger dan toen. :oo twee ton

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:01

Vraagje: Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voor je wist dat het je droomhuis was?
Bij ons was het steeds in een keer raak en dat vind onze omgeving heel vreemd.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:22

Cayenne schreef:
Vraagje: Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voor je wist dat het je droomhuis was?
Bij ons was het steeds in een keer raak en dat vind onze omgeving heel vreemd.


Uhm qua gevoel is dit zeker de eerste. We hebben er al vele bekeken op Funda en ook een paar bezichtigd maar de voorbehouden die we al daarvoor in ons hoofd hadden waren er ook en het voelde dan ook niét goed.

Bij dit huis hadden we en een wow op Funda en eenmaal bezichtigd waren we helemaal verliefd.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 23-06-18 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:23

Ons eerste eigen huis minstens 7 in een heel groot zoekgebied. Nummer twee was nieuwbouw maar daar ook lang twijfel welke te kopen. Huis waar ik nu zit een heel lange zoektocht ivm weinig aanbod.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:45

Het huis van mijn vriend is ook verkocht. Aan iemand uit Dubai die meteen wilde pinnen bij de makelaar.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:49

Eydis schreef:
Het huis van mijn vriend is ook verkocht. Aan iemand uit Dubai die meteen wilde pinnen bij de makelaar.

8)7 8)7 ff pinnen :x

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:08

Eh wat :oo maar hihi dan ben je wel meteen je huis kwijt. Is wel duidelijk. Alleen eerst notaris denk ik toch. Geen idee hoe snel die kunnen werken. :+

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:24

ElizeVdS schreef:
Welke regio zitten jullie Floorsil?


Utrecht en wonen nu in Maarssen.

Hebben helaas een reactie terug van woningbouw en die willen het nu niet verkopen. Dus weer een tegenvaller.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:36

Cayenne schreef:
Vraagje: Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voor je wist dat het je droomhuis was?
Bij ons was het steeds in een keer raak en dat vind onze omgeving heel vreemd.


Bij ons was het ook in 1x raak, en toen dachten we nog heel naïef “misschien voelen we dit ook wel bij de rest!” Toen hebben we nog 3 andere huizen bekeken waarbij we er 2 echt niks vonden en een “wel oke”, dat bevestigde ons gevoel enorm en toen zijn we voor het eerste huis gegaan. :j
En het is echte liefde hoor <3

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:37

floorsil schreef:
ElizeVdS schreef:
Welke regio zitten jullie Floorsil?


Utrecht en wonen nu in Maarssen.

Hebben helaas een reactie terug van woningbouw en die willen het nu niet verkopen. Dus weer een tegenvaller.

Waar in Maarssen?

Ons huis komt vrij straks maar dan moet je wel in Duivenkamp willen zitten:X

De woningbouw mág niet meer verkopen, in ieder gebak niet zolang er geen nieuwe sociale huur gebouwd wordt. Die regels zijn enkele jaren geleden veranderd omdat de sociale huur nog schaarser werd.

Phylos

Berichten: 5672
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:02

Ik heb zeker wel 10 huizen bekeken denk ik. Kwam ook omdat ik verechillende buurten wilde ontdekken. En met mijn budget ga ik ook nog niet mijn droomhuis kunnen kopen met de 'wow' factor. Bij het huis wat ik uiteindelijk kocht had ik een goed gevoel. Ik zie mogelijkheden, er zit ruimte in, de plek is erg leuk en de prijs was haalbaar... ben heel benieuwd, 1 augustus de sleutel

Prairy
Berichten: 9136
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:08

Cayenne schreef:
Vraagje: Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voor je wist dat het je droomhuis was?
Bij ons was het steeds in een keer raak en dat vind onze omgeving heel vreemd.

Laat ik beginnen met dat we op 3 huizen, inclusief deze, daadwerkelijk geboden hebben.

Om daartoe te komen hebben we een hele excel lijst gemaakt, half Brabant door gereden om 95% van d lijst af te strepen. Toen hebben we er denk ik in totaal nog 6 of 7 bezichtigd inclusief waar we op geboden hebben.

Er hebben zo'n 150 huizen op de lijst gestaan in totaal. Zoektijd ongeveer 8 maanden.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:20

Wij hebben er 5 bekeken. Dat hadden er meer kunnen zijn, maar dit was alles van onze lijst wat nog niet verkocht bleek te zijn of intussen was teruggetrokken uit de verkoop. Dat was wel een ergernis, dat de status van de huizen op internet weken achterloopt. Niet alleen op Funda, maar ook op de sites van de desbetreffende makelaardijen. Hoe moeilijk is het nou om er bij te zetten of een huis is verkocht (al dan niet onder voorbehoud), onder bod of teruggetrokken.. Dat had ons in ieder geval veel zinloze telefoontjes gescheeld!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 06:06

Jeetje Eydis, gelijk even pinnen? :oo
Nu ben ik wel benieuwd naar het huis :D Heb je een link?

Het verschilt dus duidelijk best veel met hoeveel sommige mensen bezichtigen. Wij hadden wel heel Funda al uitgeplozen, maar toch maar één huis bezichtigd. Van dat huis had ik op Funda al direct het gevoel van 'Dit is het'. En dat bleek in het echt ook wel zo. Ik was alleen erg sceptisch omdat het huis al 6 maanden te koop stond en in dit dorp staan huizen meestal niet langer dan 2 maanden te koop (en worden vaak onderhands al verkocht voor ze op sites verschijnen), maar na de bouwtechnische keuring bleek er toch echt niets aan de hand.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:56

Cayenne schreef:
Jeetje Eydis, gelijk even pinnen? :oo
Nu ben ik wel benieuwd naar het huis :D Heb je een link?

Het verschilt dus duidelijk best veel met hoeveel sommige mensen bezichtigen. Wij hadden wel heel Funda al uitgeplozen, maar toch maar één huis bezichtigd. Van dat huis had ik op Funda al direct het gevoel van 'Dit is het'. En dat bleek in het echt ook wel zo. Ik was alleen erg sceptisch omdat het huis al 6 maanden te koop stond en in dit dorp staan huizen meestal niet langer dan 2 maanden te koop (en worden vaak onderhands al verkocht voor ze op sites verschijnen), maar na de bouwtechnische keuring bleek er toch echt niets aan de hand.



Ik ben véél te bijgelovig maar dan stond het vast op jullie te wachten.

Bij ons ook. Huis staat "al" 2 maanden te koop. Dat is best lang in deze markt maar soms moeten dingen ook zo zijn hè ;)

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:50

Wij hebben destijds uiteindelijk 2 huizen bezichtigd.
We begonnen met een enorme lijst met kanshebbers en hebben een aantal zondagen besteed aan het langs deze kans hebbers rijden. Daarbij vielen er meteen al heel veel af.... uiteindelijk zijn we toen één van die huizen gaan bezichtigen, maar bij de tweede bezichtiging viel ook die af. Daar ben ik wel even flink teleurgesteld over geweest, want die vond ik echt heel gaaf. Maar er moest uiteindelijk echt teveel aan gebeuren, huis moest echt helemaal gestript en opnieuw ingedeeld en opgebouwd en daar was het simpelweg te duur voor.

Dus toen ben ik opnieuw begonnen met zoeken, richtprijs iets omhoog gegooid en toen kwam dit huis er in naar voren. Zij hadden de vraagprijs ook net verlaagd (stond al 2 jaar te koop, maar dat was toen de markt ook echt op z'n gat lag).
Dus toen zijn we weer opnieuw begonnen met eerst eens langs rijden en bleef dit huis over. Na de 2e bezichtiging hebben we een lijst gemaakt met wat er allemaal aan moest gebeuren (inclusief inschatting van de kosten) en dat gebruikt om een heel brutaal bod te doen :j

MarjanB

Berichten: 16533
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:35

Wij hebben eerst een rondje openhuizendag gedaan. Verschillende prijsklassen bekeken om te zien wat we wilden en belangrijk vonden. Toen we wisten wat we wilden was het zo geregeld.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:23

Cayenne schreef:
Jeetje Eydis, gelijk even pinnen? :oo
Nu ben ik wel benieuwd naar het huis :D Heb je een link?

Het verschilt dus duidelijk best veel met hoeveel sommige mensen bezichtigen. Wij hadden wel heel Funda al uitgeplozen, maar toch maar één huis bezichtigd. Van dat huis had ik op Funda al direct het gevoel van 'Dit is het'. En dat bleek in het echt ook wel zo. Ik was alleen erg sceptisch omdat het huis al 6 maanden te koop stond en in dit dorp staan huizen meestal niet langer dan 2 maanden te koop (en worden vaak onderhands al verkocht voor ze op sites verschijnen), maar na de bouwtechnische keuring bleek er toch echt niets aan de hand.


https://www.funda.nl/koop/enschede/huis ... juffer-12/

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:47

Eens ik weet wat ik precies wil - weet ik eigenlijk al bij het zien van de advertentie dat dit het huis gaat worden.

Maar ik ben dan ook heel nuchter. Layout is het belangrijkste.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:02

Wat wisten toen we begonnen met bezichtigingen niet eens zeker in welke plaats we wilde wonen, dus best veel gezien in een redelijk groot gebied. Maar bij elk huis meteen al een gevoel dat het hem niet was. Bij het huis dat we nu gekocht hebben wisten we eigenlijk op funda al dat het hem ging worden <3 En nu krijgen we volgende week de sleutel *\o/*

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:47

Wij hebben alle keren best wat woningen gezien. Ook om een gevoel voor de plaatsen te krijgen omdat we echt naar 'onbekend' gebied verhuisden..

Vandaag makelaar gekozen. Volgende week vrijdag komt de fotograaf. Ben benieuwd :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:27

Wij waren niet echt op zoek, zag ineens het bord in de tuin staan, gekeken naar de prijs op Funda, vriend geinformeerd en die zei direct "afspraak maken". 1 keer bezichtigd en bod gedaan.
Huis stond 2 jaar daarvoor ook al te koop maar vonden we toen te duur, hadden het toen al op Funda bekeken.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:17

Ik ben benieuwd! Morgenochtend komen er 7 kijkers langs, daar moet toch iets uit komen rollen! :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:40

Dat zijn er veel! Daar moet zeker wat bijzitten!!

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:34

Ik heb 17 huizen bekeken voordat ik mijn huis kocht
Het was het allemaal net niet zeg maar..

Inmiddels een bod voor ons Duitse huis en nog steeds veel kijkers
Gisteren ook weer drie op 1 dag