[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:08

absque_dubio schreef:
Alja hoe is het met de kijkers (en evt kopers?) afgelopen? Al wat gehoord?

Mjetterd inmiddels al wat verder gekomen met het huis met 'funderingsproblemen'?

__Marloes gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe woning. :D

Wij hebben afgelopen vrijdag het voorlopig koopcontract getekend. Nu afwachten op de hypotheek. Iemand enig idee wanneer je daar wat over hoort of het lukt of niet zegmaar? (papieren etc. zijn ingeleverd)
Of moeten we nu gewoon echt 6 weken wachten en horen we dan ineens dat het gelukt is (of niet)?


Wij hadden 2 dagen na indienen al een offerte binnen, kan dus heel snel gaan.

Marloes, gefeliciteerd :):)

Wij krijgen over precies 4 weken de sleutel <3 dozen zijn geleverd, dus al druk aan het inpakken. Kan haast niet meer wachten :o

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:53

Iets met privacy. Kom er alleen even niet op, waar dat nou precies aan ligt?

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:58

WIj hadden ook heel snel de offerte!

Wij hebben vrijdag de sleutels gekregen en zijn ook al verhuisd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:54

Hahaha Prairy, erg gastvrij ook :D
Vrijdag sleutels en nu al verhuisd.., ik doe het je niet na!
Wij leven inmiddels zonder badkamer, als we willen douchen moeten we eerst 30 minuten naar mn ouders rijden om daar te douchen en dan weer 30 minuten terug :+
We hopen hem met 2 weken klaar of in elk geval weer bruikbaar te hebben, maar nog steeds zit alles tegen wat tegen kan zitten dus we pinnen ons er niet op vast! :Y)

Ach, het heeft ook wel wat, alles zelf doen :')

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:06

Ja dat is wel handig ja alles zelf doen. Doen wij ook :j bovenverdieping zijn alle plafond en de zolder er al uitgebroken :)) , maar wij hebben een kamer beneden dus slapen daar.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:13

Shanna schreef:
Wij leven inmiddels zonder badkamer, als we willen douchen moeten we eerst 30 minuten naar mn ouders rijden om daar te douchen en dan weer 30 minuten terug :+


Ik heb een hele tijd zonder douche gezeten. Had zo een wasmachine lekbak gekocht en zo een handdouche
https://www.kapperskorting.com/sibel-un ... MwQAvD_BwE

Dat ging prima zo douchen in keuken. Kon je ook meteen zien of de lasania klaar was.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:24

Na er even onvrijwillig tussenuit te zijn geweest, meld ik mij weer (voor het laatst begin december meegepraat). Laat de jacht opnieuw beginnen! Analoog dan, digitaal ben ik al begonnen :')
Vanmiddag hebben wij een hypotheekadviesgesprek gehad en hebben wij bij een open huis gekeken. Helaas beviel die niet. O.a. vanwege de slechte staat van kozijnen. Voor circa dezelfde prijs hebben wij een aantal huizen op het hoog die, hopelijk, in betere staat zijn. Daarnaast hebben wij ook nog enkele (flink) goedkopere huizen op het oog waar gegarandeerd nog wat aan moet gebeuren.

Wat denken jullie, zou er veel onderhandelingsruimte zijn bij een huis dat al sinds september te koop staat? De prijs schijnt al eens verlaagd te zijn, maar het zou voor ons gunstig zijn om er nog 12500 onder te bieden, (even los van de kans dat er iets heel erg mis is met dat huis c.q. de buren).

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:05

Ik lees ook mee.

Ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuw huis (maar wol eigenlijk alleen maar mijn huis verkopen als ik een ander leuk huis terug kan kopen). Want als ik geen leuk ander huis zie wil ik hier absoluut niet weg, daar vind ik het het huis te leuk voor.

Verdomd lastig...nu hoop ik dat kopen onder voorbehoud lukt van verkoop eigen woning (zit ongeveer 150.000 overwaarde op) en heb dat geld nodig om de duurdere woning aan te kopen en nog steeds maar 50-60% te hoeven financieren.....(dus lage maandlasten).

Want ik wil absoluut niet krom hoeven te liggen voor een huis

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:57

Sorry, al even niet meer gereageerd hier.. Erg druk met de verbouwing.

Studiemiep: zo 150.000 overwaarde is veel!

Christina: huizen hier zijn echt binnen no time verkocht. Bij een huis wat al zolang te koop staat valt denk wel te onderhandelen, zou me alleen eerder afvragen of er wat mis mee is.

Prairy die WC :')

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:24

De huizen hier zijn ook redelijk rap verkocht. Dus wij denken ook dat er iets mis mee is. Vanaf de foto's ziet het huis er voor z'n leeftijd nog goed uit, lijkt goed onderhouden en vernieuwd. Iets wat ik persoonlijk minder vind, is de keuken. Maar het is niet nodig om deze per direct te vervangen. En het grote pluspunt is een hele diepe tuin. Dus ik ben heel erg benieuwd wat de makelaar gaat zeggen. Als ik vanmiddag voor een afspraak ga bellen, ga ik meteen maar alvast vragen waarom het nog te koop staat. O:)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:00

Dat is inderdaad een goed idee. Welke omgeving woon je?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:06

Hier gaan huizen ook snel nu maar sommigen staan lang te koop. Is meestal niks mis mee hoor. Maar zit soms wat meer werk in of relatief hogere vraagprijs en inderdaad de buurt kan meespelen. Maar ik neem aan dat je daar wel al onderzoek naar hebt gedaan? Hier in de regio is eigenlijk precies bekend wat fijne buurten zijn en welke minder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:20

Soms weet je gewoon niet waarom huizen lang te koop staan. In plaats waar ik vooral gekeken heb van sommige huizen wel duidelijk waarom niet verkocht nog van een compleet vreemd. Niks mis met huis straat wijk omgeving of wat ook, huis is netjes praktische indeling leuk tuintje en een nette prijs onder de 200000. Maar staat nu al een jaar te koop als enige samen met twee appartementen boven een shoarma zaak en een mini klein onpraktisch huisje zonder schuur en een buiten van 3 bij 3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:35

Prairy, zo te zien wel goede ventilatie. :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:39

Hihi geen last van ophopende stank zo. Lijkt op openbare vietnam wc _O- een goot met muurtje in het midden mannen links van de muur vrouwen rechts van de muur. Lekker poepen met uitzicht :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:41

Ik las laatst in een nieuwsbericht dat er bij de meeste huizen die langer dan 3 maanden te koop iets aan het huis zou mankeren.
Ons huis stond ruim 6 maanden te koop, maar kwam glansrijk door de keuring.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:43

In het geval van huis dat al jaar te koop staa is er echt niks mis mee. Ben er wezen kijken maar boven mijn budget. Gewoon goed op orde fatsoenlijke buurt enz

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:11

Ik heb (nog) geen nader onderzoek gedaan naar de buurt, ik ben hier (redelijk) bekend. Nu weet ik natuurlijk niet exact wat voor mensen er (naast) wonen, maar ik weet wel wat voor buurt het ongeveer is. Daar kan ik mij natuurlijk nog in vergissen, maar als ik het goed voor ogen heb, dan is het een prima buurt (heel misschien lichtelijk volksachtig). De straat is, of was in het verleden, vaak wel druk (verkeer). Maar die is (ik dacht) vorig jaar in een fietsstraat omgetoverd. Ik weet nog niet of de straat daar ook rustiger van is geworden. Tenzij het huis erg gehorig is, lijkt mij eventuele verkeersdrukte niet het 'addertje onder het gras'.

Edit:
Net gebeld, van onze top 6 zijn er nog 2 over -O-. Onze top 3 is al verkocht, en het huis waar we het hier boven over hebben gehad is zo waar ook deze week verkocht. Ze ging helaas niet in op mijn reactie 'dat ik mij al afvroeg wat er mis mee is'.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:36

djuulsie nog even geduld dus op de sleutel! Maar met 4 weken heb je mooi nog de tijd om alle dozen te vullen. :D

Prairy ziet er goed uit.. Nie talleen de wc.. :')

Shanna kan je misschien niet bij de buren oid douchen? 30 minuten rijden voor een douche is een aardig end!

_Christina hangt er echt vanaf wat de reden is. Zo weet ik een huis wat ook al even te koop staat. Eigenaar heeft genoeg huizen (en geld) dus deze hoeft niet persé snel weg, dus hij zakt niet echt met de prijs en wacht gewoon op die ene koper.

Ons huis staat sinds vanmorgen op Funda. En er staan al 3 bezichtigingen gepland. *\o/*
Zitten alleen te denken wat we met de 2 katten doen. Kan ze helaas niet ergens onder brengen. Dus ik hoop maar op kijkers die van katten-knuffelen houden. :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:38

Zou voor mij een probleem zijn flink allergisch voor katten en als ze dan ook nog sociaal zijn. Kun je ze niet in een bench oid tijdelijk neerzetten, meenemen naar werk, op stal parkeren, een een ruimte bv schuur of ongebruikte kamer opsluiten?

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:44

Snap ik helemaal, dat is ook waar ik een beetje mee zit..
De ene kat zal zich absoluut niet laten zien, die duikt uit zichzelf onder. Dus de kijkers zullen maar 1 kat zien. Die vindt het na een tijdje wel leuk om te komen kijken, maar niet het type wat gelijk op je duikt oid.
Ik werk en heb de paarden 60km van huis (dat is ook de reden dat we verhuizen) dus 'even' meenemen gaat niet. Ik heb zelf ook geen mogelijkheid om elke bezichtiging 'even' naar huis te rijden om ze in een bench te stoppen en in de berging te zetten. We hebben wel een bench staan, dus vriendlief gaat kijken of hij vrijdag eind vd middag (dan komen de eerste kijkers) eerder naar huis kan om de katten in de bench te stoppen (en dan evt. even in de auto te zetten voor een uurtje).
Ongebruikte kamer is er niet. Er is een (donkere volle) berging dus dat is ook geen optie voor een hele dag.
Maandag zijn er 2 bezichtigingen midden op de dag, dus dat wordt helemaal lastig..
Helaas komt onze makelaar zijn afspraken niet bepaald na. Hij gaf zelf aan dat één open dag makkelijker was voor hem, dus dat was het idee. Voor 1 dag een oplossing voor de katten zoeken leek ons haalbaar.
Om dat een aantal keer per week te doen is een stuk vervelender.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:59

Bij mijn bezichtiging was ook een kat aanwezig. Ik had er verder geen moeite mee. Werd van de voren ook gevraagd door de makelaar

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:25

Door jullie berichtjes heb ik bij vriendlief aangegeven dat de makelaar van te voren kan vragen aan de kijkers of het een probleem is. :j Als er geen probleem is, laten we ze lekker zitten. Komt er iemand die allergisch is (zoals karuna) en dit van te voren aangeeft, kunnen we ze dan wel weghalen. Bedankt allemaal! Zat er erg mee in mn maag, maar eigenlijk is het simpel op te lossen. :o
edit; Hm inmiddels al 4 bezichtigingen staan, en de makelaar wil de katten toch weg hebben. Vervelend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:55

Zijn die bezichtigingen bij elkaar? Anders katten paar dagen naar pension brengen. Kun je ook de bakken tjdelijk even weghalen

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:08

Tot nu toe 4 afspraken over 2 dagen verspreid, en dan op die 2 dagen gelukkig wel bij elkaar. Kattenpension is ook een goed idee, even zitten kijken en een dorp verderop zit er eentje die aan dagopvang doet.
Stonden net ook al kijkers bij de woning om naar binnen (proberen) te spieken. :=