[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:02

Selka hoe ging het met de kijkers vandaag?

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:44

@Wendy: onze makelaar had hier helemaal niets over gezegd.

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:45

Mijn huis is verkocht. Voorbehoud financiering nu ook verlopen, dus definitief. Overdracht is in januari.

Morgen zitten wij bij de notaris ivm aankoop bouwperceel. Wij gaan daarop zelf ons droomhuis bouwen. Mijn man gaat met pensioen en wil veel zelf doen. In principe wordt het houtskeletbouw (maar wel zelf getekend, geen standaard huis). Wij gaan tijdelijk ergens anders wonen dus, in de buurt van de bouw. Is er hier nog iemand die ervaring heeft met zelf bouwen? De prijzen in de bouw zijn enorm gestegen het laatste jaar. Dat is wel een punt van zorg.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:52

Als onze aankoop doorgaat, zullen wij ook een huis laten bouwen, en zelf de afwerking doen (niet de ruwbouw). Ik ben nu erg aan het kijken naar het bouwen met SIP panelen, dan krijg je eigenlijk een soort bouwpakket. Dat schijnt, met een klein beetje hulp, goed zelf te doen te zijn.

Wij hebben in ieder geval vrijdag een workshop 'Ontwerp je eigen huis' doen, ook met bestemmingsplan etc. En ik ben nu met een challenge bezig van DIY architect, dan ontwerp je grotendeels je eigen huis. Heel erg leuk om te doen en ook goed om over indelingen na te denken. Challenge was gratis, weet niet of dat nog mogelijk om aan mee te doen.

[HK] Voor alle vragen over het verbouwen, klussen en restylen

Kijk ook eens in dit topic :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:05

Wat gaat het hard hier :') ik hou het niet bij.

Gefeliciteerd Anneve! fijn!

Hier loopt de termijn vannacht af :( dus nog heel even flink duimen... Zijn zelf vanochtend weer ergens wezen kijken, prachtig huis, maar het deed me helemaal niks.
Zaterdag eerst maar verhuizen naar ons huurhuis, dan gaan we verder kijken :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:45

Termijnen zijn altijd spannend weet er zelf inmiddels voldoende van. Brrr

Hout skelet bouw zo mooi. Alleen balen dat dat op veel plekken in nl niet mag. Heb daar ook aar gekeken, simpel goedkoop stukje grond en daar dan een eenvoudig houten hutje op zetten. Soort tiny huis maar dan van hout. Helaas afgeketst op de welstandscommissie. Mocht niet. -O-

Maar maar maar maar maar *\o/* ik ben dadelijk een oh zo belangrijk stapje verder. In december mogelijk volgende week vrijdag al ben ik officieel huisvrij. Dan is mijn hoofdelijke aansprakelijkheid eraf en is die hobbel voor een hypotheek eraf. Mama mia. Eindelijk. Kost even een kleine pak hem beet 2 jaar zo ongeveer en vanaf maart al heel erg bezig dat voor elkaar te krijgen. He he **\O/** **\O/** **\O/** :D{

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:47

Wat super nieuws Karuna!

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:05

Fijn nieuws Karuna!!
Hout skelet is niet hetzelfde als tiny huis, en je ziet het aan de buitenkant niet persé dat het houtskelet is. Dat SIP panelen bouw is ook interessant. Ik ga eens kijken in het aanbevolen topic, dankjewel!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:10

Super Karuna!

MizzMontana, uiteindelijk 9 stellen over de vloer gehad. Vanwege de grote belangstelling hebben zij een biedingsformulier meegekregen dat zij maandag aanstaande voor 12:00 uur dienen in te leveren, bij interesse uiteraard. Erg spannend :)

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:28

9 stellen, mooi dat je dat in één dag hebt gehad. Hopen dat er een bod bij zit dat ook met de overige voorwaarden goed bij jullie past.

Wat een fijn bericht Karuna.

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:24

Ik meld mee ook weer eens. Leuk om te horen dat er toch veel gebeurt is de afgelopen weken.
Wij worden een beetje moedeloos, ons appartement zouden we nu super kunnen verkopen maar we vinden geen geschikt huis buiten de stad.
Nu al een aantal keer iets misgelopen en nu weer iets op het oog waar wij niet kunnen op de open dag en ik het al zie gebeuren dat we geen andere afspraak kunnen maken ivm. Grote belangstelling.

Ik had verwacht dat het buiten de stad in Drenthe toch wat makkelijker zou zijn...


Selka. 9 geïnteresseerde klinkt goed, ik hoop voor jullie dat de biedingen meevallen.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:41

Spannend Selka! Ik ga duimen dat je een mooi bod krijgt.

Wat balen Carika! Het gaat zo super snel ook nu, echt bizar!

Ik heb even een vraag, misschien weten jullie dat. Ik kan het nergens vinden. Onze koper had t/m 22 nov (gisteren dus) om zijn financiering rond te krijgen, maar ik hoorde dat hij dan ook nog 24u heeft om te melden dat het niet rond is gekomen (dus t/m vandaag!). Weet iemand of dat zo is?

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:43

Volgens mij (maar weet ik niet 100% zeker) moet hij dan echt gewoon voor vandaag dat melden tenzij het in het weekend valt.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:45

Dat zal zijn zoals in het contract staat omschreven. Vaak is dat: melden uiterlijk op de eerste werkdag na aflopen datum. Dus waarschijnlijk hebben ze idd nog deze dag.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:21

Voor zover ik kan vinden staat er in de koopovereenkomst (slim, had ik niet eens aan gedacht :') ) dat hij op 22 november een geldige financiering dient te hebben. Niks over 24u erna melden ervan...

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:28

Kijk even in de koopovereenkomst in het artikel eronder (bij die van een VBO makelaar is dat als het goed is artikel 18.3), daar staat binnen hoeveel (werk) dagen ze melding moeten doen of ze langer nodig hebben of willen ontbinden.

Wij kenden de koper van ons koophuis ondertussen, en hij hield ons ook op de hoogte van de financieringsvoortgang. In de overeenkomst die getekend is, staat ook het telefoonnummer van de kopers, je kunt ze natuurlijk altijd even een berichtje (wel een vriendelijk :P) sturen met de vraag hoe de vlag erbij hangt :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:36

ow ja, ik zie t idd prairy. Het is dus vandaag nog mogelijk dat hij laat weten dat het niet rond is :(

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:55

de makelaar belt net om ons te feliciteren en dat ze de verkocht stickers gaat plakken. Ze zegt dat die ene dag komt doordat er vroeger postvertraging inzat... Maar goed, ik ben nog steeds een beetje terughoudend :o

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:14

Was er geen sprake van een bankgarantie/waarborgsom Djuulsie? Want als dat wel zo is, dan denk ik dat je je minder zorgen hoeft te maken...

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:17

De waarborgsom moet hier 1 week later binnen zijn dan dat de financiering rond is dus denk dat dat een normale gang van zaken is.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:22

Wat urona zegt, daar heeft hij tot 29 november voor.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:23

Het is pas verkocht als je bij de notaris bent geweest en hij de recherche gedaan heeft de dag erna natuurlijk, maar voor nu zou ik me niet heel druk meer maken :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:31

Dat klopt, maar vanaf nu is hij ons wel 10% van de aankoopsom verschuldigd.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:40

Ben je zo bang dat dan dat het niet doorgaat? En waarom? :) Wanneer is de overdracht?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:50

Ben niet super bang dat het niet doorgaat, maar ik vind het gewoon spannend. Heb nog nooit iets verkocht of gekocht, dus ben echt leek hierin.

De overdracht is 11 december