[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:18

Nee wij hebben 3 aanvragen voor levensverzekeringen gedaan bij grote maatschappijen maar die wilden alleen maar papierwerk hebben. Ik zou persoonlijk ook een andere levensverzekering zoeken.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:23

Ja maar wij doen alles via de Hypotheker en die blijft bij deze keuze. Ik heb net al gebeld. -O-

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:28

Lekker onafhankelijk dan...

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:36

Medische keuring hangt volgens mij ook af .van de hoogte van je hypotheek

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:37

Dan alsnog vind ik het maar raar. Wij zijn allebei begin 20 en zover wij allebei weten kerngezond?

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:38

Nee, nog nooit gehad. Ik moest wel een verklaring van mijn arts inleveren omdat ik vlak ervoor was geopereerd. Ik weer wel dat een vriend het wel heeft gedaan vanwege een vermoeden van hoog cholesterol.
Persoonlijk zou ik ook naar een ander gaan dan.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:40

Is de ORV verplicht vanuit de bank? Want de meeste (zo niet alle) banken hebben het los gelaten, nu het vanuit NHG ook niet meer verplicht is.

Daarnaast is de ene verzekering inderdaad veel strenger dan de andere. Ik zou er zeker nog eens op terugkomen! Vraag dan vooral goed door of de ORV daadwerkelijk verplicht is.

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:42

Citaat:
Een verzekeraar mag je niet zomaar alles vragen. Tot een verzekerd bedrag van 268.125 euro moet de verzekeraar zich beperken tot de vragenlijst die opgesteld is door het Verbond van Verzekeraars. Zo mag de verzekeraar bijvoorbeeld geen vragen stellen over erfelijke ziektes. Beschikt de verzekeraar toch over dit soort informatie? Dan mag hij die niet gebruiken voor het inschatten van het risico op overlijden. Bij een verzekerd bedrag boven 268.125 euro mag de verzekeraar meer gezondheidsvragen stellen of zelfs om een keuring vragen. Na de beoordeling beslist de verzekeraar of je geaccepteerd bent en/of je een hogere premie moet betalen. De kosten voor de keuring betaalt de verzekeraar, ook als je besluit om niet met de verzekering door te gaan. https://www.independer.nl/overlijdensrisicoverzekering/info/medische-acceptatie.aspx?refer=adwordsorv-dsa02&ds_medium=cpc&gclid=Cj0KCQiA6JjgBRDbARIsANfu58H0G-I6pkvsKwPX-ewoxvV_FpARwpUgw26VVrJRoGGBBfTp2q9ERWIaAt0rEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:54

Nooit van gehoord, geloof dat wij binnenkort een vragenlijst krijgen.

Spannend een bezichtiging, leuk!

Ons huis is gister op funda gekomen, gek hoor je huis op funda haha. Ben benieuwd!

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:07

Wij kregen wel een hele lijst waardoor ik me echt een kneus voelde. Elk pijntje werd zo uitvergroot.
Dit is bij TAF.
Medisch onderzoek lijkt me ver gaan en onprettig.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:09

Wij moeten ook alleen maar een vragenlijst invullen. Mochten daar aparte dingen uit komen zouden de contact op nemen met onze huisarts, maar dat was voor ons allebei niet nodig.
Raar hoor zo'n hele medische check, dat heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:21

Robijntjah schreef:
Dat doe ik!

Oeh, gaat zeker snel, ik weet nog als de dag van gisteren dat jullie je eerste date hadden :=
Het leven kan zo leuk zijn <3

Haha, ja leuk he! Tijd gaat zo snel.

Wij hebben samen met de hypotheek aanvraag een overlijdsrisicoverzekering de deur uit gedaan. Ben benieuwd of ik daar ook iets van terug hoor dat we gekeurd moeten worden.

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:22

Wow dat gaat lekker snel Colien! Wij krijgen pas 1 mei de sleutel als alles rond komt.

ORV hebben wij gisteren pas aangevraagd, dus nog geen idee over verder..

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:36

Bij ons Overlijdensrisicoverzekering aanvraag werd al aangegeven dat er soms ook steeksproefgewijs medische keuringen worden gedaan.

De vragenlijst was ook een flinke... Na opsturen het gevoel dat ze nog net niet de kleur van je onderbroek willen weten :+ Vriend moest ook naar medische keuring, die zat als mooi gratis bevestiging dat alles goed was _O- Alles was goed en daarna was het ook snel rond. Bij ons was het geen verplicht document voor passeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:40

karuna schreef:
Toch heb ik het wel gedaan. Keuren voor bieden ivm eventuele gebreken. Om daar biedprijs op aan te passen


Dat hebben wij ook gedaan. Scheelde ons toch wel duizenden euro's in het bod.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:25

ORV hebben wij niet. Mocht de ene overlijden kan de ander de hypotheek gewoon dragen. Als dit niet zo is is het verstandig om hem af te sluiten.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:27

Ik hoop dat ik me hier ook mag melden, ga vanavond als mijn jongste boefje naar bed is, 'even' bijlezen. Mijn/onze situatie:we hebben in maart van dit jaar een groot huis gekocht, geweldig plekje, 5 slaapkamers en grote garage, flinke tuin. We hebben er lang naar gezocht en mede door de vreselijke huizenprijzen een paar dorpen verder gaan wonen, als waar ik altijd gewoond heb. We hebben een verbouwing van 3 maanden achter de rug en hebben alles laten renoveren en moderniseren. Vanaf dag 1 voel ik me niet thuis en heb vreselijke huilbuien van de heimwee,en dat heeft verschillende oorzaken. Inmiddels wonen we hier bijna een half jaar en heb ik na maanden twijfelen de knoop doorgehakt en gaan we ons huis weer te koop zetten en weer terug, met hoe stom het ook klinkt, toch wel een erg dubbel gevoel.Funda ed worden al maanden in de gaten gehouden.

Heeft er iemand ervaring met zelf je huis verkopen?

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:50

Wat een vervelende situatie zeg! Denk wel dat het een hele verstandige keuze is om weer te verhuizen, ik heb zelf geen ervaring met het zelf verkopen maar ik hoop dat jullie het snel en tegen een leuke prijs verkocht krijgen.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:06

Tyleysmiley, lijkt me echt rot zeg. Ene kant denkt je nuchtere zelf waarschijnlijk dat het onzin is, terwijl je gevoel zo hard schreeuwt dat je niet op je plek zit.

Hier vanmorgen bij de hypotheek adviseur geweest voor een kennismakingsgesprek.

Bij mij kon ze niet mn huidige loon berekenen ivm fase a contract maar heeft ze mn inkomen dat ik naast studie had van afgelopen 3 jaar meegeteld. En we kwamen nog een stuk boven het budget waar we zelf aan zaten te denken dus groen licht qua mogelijkheden iig. Bij vriend moet het allemaal wat bezinken nog geloof ik haha.

Dus mochten we nu echt iets tegenkomen, weten we wel dat we er ook echt voor kunnen gaan. En nu dus maar afwachten tot we hét huis tegenkomen

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:17

Heftig Linda!

Wij zijn wezen kijken in Boekel, echt een pracht van een huis, voor ons niet HET huis.

Wel onwijs gaaf om in zo’n huis rond te lopen en te weten dat je het kan betalen :+

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:18

Lessie schreef:
Ja maar wij doen alles via de Hypotheker en die blijft bij deze keuze. Ik heb net al gebeld. -O-

Wij ook hypotheker en geen keuring. Maar als jij ooit in het verleden onder behandeling bent geweest in ziekenhuis oid voor bepaalde dingen moet het wel.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:54

Ik heb geen keuring gehad, maar ze hebben nav de vragenlijst wel vragen gesteld aan mijn huisarts en psycholoog (wel 'via' mij). Overigens heb ik wel maar een relatief klein bedrag verzekerd.

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:59

Hier in de buurt stond ook een huis op Funda van iemand die zelf verkocht en dat waren echt slechte foto’s en slechte omschrijving. Het trok mij totaal niet. Makelaars doen toch iets om een huis aantrekkelijk te maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:23

Foto’s etc zijn wel te regelen, maar laat ze idd door iemand maken die het vaker doet en het materiaal heeft om goeie foto’s te maken

Omschrijving is wel een dingetje dat als je er niet handig in bent het lastig word , maar dat is ook wel uit te besteden.

Als je het doet om geld te besparen , let wel op dat sommige besparingen juist geld kunnen kosten doordat je kopers misloopt bijvoorbeeld


Zou wel een constructie aanraden waarmee je wel op funda komt met je huis
Zijn verschillende semi dhz makelaars opties voor zover ik weet

Heb idd ook wel ervaring met zelf verkoper als potentiële koper zijnde
En die ervaringen waren helaas niet zo best
Nu konden de foto’s me bij die huizen niet zo boeien (klus objecten )
Maar ook de rondleidingen en info die verschaf werden waren niet echt om over naar huis te schrijven.

Vandaar ook mijn opmerking over opletten waar je op bespaard
Omdat dat geld kan kosten ;)

Zeker bij een huis wat meer is dan een schil waar je alles uit moet trekken om er iets van te maken en de daarbij passende prijs
Zijn goede foto’s , een goede omschrijving ; alleen al om zo veel mogelijk geïnteresseerden aan te spreken en over de vloer te krijgen
Onmisbaar
Zeker als je zelf best wel geïnvesteerd hebt , wil je denk ik de beste prijs voor je huis zien te krijgen

Yltje
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:27

Wat een vervelende situatie zeg als je ondanks het zo graag willen niet op je plekkie zitten in je nieuwe huis. Hopelijk krijgen jullie het snel en voor een mooie prijs verkocht!

Wij hebben nog geen OVR aangevraagd, zullen we binnenkort moeten doen aangezien wij vandaag ons voorlopig koopcontract hebben getekend! :D

Op naar de volgende stappen en hopen dat alles snel gaat, dan zouden wij plus minus 1 februari de overdracht hebben (hopelijk eerder!) Scheelt dat de verkoper er al niet meer woont en wij nu antikraak hebben dus kunnen er zo uit.