[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:27

_Christina schreef:
Bellen bellen en nog eens bellen. Gewoon de desbetreffende makelaars bellen. Hier was het in ieder geval zo dat heel veel op "te koop" op funda allang was verkocht. Dus in mijn ogen kun je het best de makelaars bellen en vragen of het huis nog beschikbaar is en zo ja meteen een bezichtiging inplannen. Maar misschien gaat het er in jouw zoekgebied wat minder hectisch aan toe.
Edit: wat Mjetterd zegt dus.

Wat ik mij overigens nog afvroeg.. Krijg je in Nederland de bouwtekeningen (analoog) e.d. er niet bij? Ik heb de originele van het huis nu wel digitaal, maar niks geen elektra plannen of van de garage en al helemaal niet op papier. Als ik heb bedacht wat mijn vriend nog meer mist, dan val ik de makelaar of vorige eigenaar ook nog maar even lastig. Maar ik dacht misschien weten jullie of dat normaal is of niet.


Ja, daar zijn we ook achter gekomen.. Aantal waar we op hadden gereageerd kregen we al snel een reactie op dat het al verkocht was, helaas. We gaan nu inderdaad zelf maar de makelaars bellen dan heb je gelijk je reactie, bedankt voor je antwoord :)

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:50

Cabelona schreef:
Charaz, is dat ook niet een beetje afhankelijk van hoe zeker/onzeker de voorwaarden zijn? Ik kan me voorstellen dat je hem nog niet op verkocht onder voorbehoud zet als het in de ontbindende voorwaarden de verkoop van de andere woning in is opgenomen. Maar als er alleen onder voorbehoud van financiering in staat, en de financiering is rond zou ik niet inzien waarom hij niet op verkocht onder voorbehoud gezet zou kunnen worden.

Wij hebben het voorlopig koopcontract getekend *\%/*


Als de financiering rond is is het niet meer verkocht onder voorbehoud, maar verkocht. Toen is het er bij ons ook als verkocht op gekomen.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:52

Nou maandag moeten we tekenen en dan is ons huis echt definitief verkocht. Hopen dat alles goed verloopt.

Donderdag hebben we weer een bezichtiging van een woning. Het huis staat al even te koop en we waren helemaal in het begin van onze huizenjacht daar al eens langs gereden. Op dat moment hadden we (mijn vriend eigenlijk) nog niet echt een wauw factor, maar nu we al best ervaren zijn in de huizenmarkt en al heel wat huizen hebben gezien vinden we dit huis toch nog niet zo verkeerd. Het is van buiten allemaal netjes, maar van binnen wat gedateerd mijn vriend vond het eerst lastig om daar door heen te kijken. Maar nu heeft hij toch zoiets van ja met een andere kleur muur en een andere vloer plus je eigen meubels en inrichting is het al heel anders. Dus het huis is toch echt wel een bezichtiging waard.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:51

Wij hebben afgelopen maandag het koopcontract getekend van de verkoop van onze woning. Echter zat de kopende partij daar dus niet bij omdat hun investeerders zijn en digitaal willen tekenen. Dat is helemaal prima natuurlijk, echter wordt ik nu toch een beetje ongeduldig. Onze makelaar heeft hun afgelopen maandag de getekende versie van ons via de mail gestuurd maar tot op de dag van vandaag hebben hun het contract nog niet getekend terug gestuurd. Terwijl de makelaar het die maandag of dinsdag al terug had verwacht.

Misschien ben ik wel heel erg ongeduldig, maar persoonlijk vind ik dat dat soort dingen toch gelijk afgehandeld moeten worden.

Heeft iemand dit meer meegemaakt en is het normaal dat dit allemaal iets langer duurt, of is het toch wel wat vreemd?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:29

Wij hebben dat meegemaakt, maar vanaf de andere kant, als kopers. Een dag nadat we overeengekomen waren met de prijs stapten we in het vliegtuig naar China. Was allemaal geen probleem, want alles kon ook digitaal. Voorlopig koopcontract via mail gehad, en daar stonden dingen in waar we aanmerkingen op hadden, deze dus aangekaart. En toen een tijd niets gehoord. In de tussentijd ons eigen huis te koop gezet (zelfde makelaar) en daar waren dus na de open dag ook biedingen op. Dus makelaar belde op om de biedingen voor te leggen, en vroeg ons ook wanneer we het koopcontract wilden tekenen. Huh, die hadden we helemaal niet gehad.
Wat blijkt nu, we hadden duidelijk gezegd dat ze moesten mailen naar beide email-adressen en een sms-je moesten sturen als ze gemaild hadden, zodat we iets op konden zoeken om de mail te checken. Mail van mijn man konden we niet checken, waren teveel omleidingen en dat werd door China niet vertrouwd. Hadden ze het dus alleen naar mijn man gestuurd en geen sms gestuurd dat er een mail gestuurd was. Was een week daarvoor al gestuurd. :=

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:30

Het is allemaal nogal onverwachts en een beetje onwerkelijk :o
Maar ik mag mij hier ook komen melden :)

Was niet opzoek naar een koopwoning maar toevallig is er iets op mijn pad gekomen..
Het is een oude twee onder één kap woning net buiten het dorp, wel een opknapper.
Morgen ga ik bij de hypotheker langs en vrijdag ga ik bij het huisje kijken :D
Heel spannend allemaal, woon nu al vier jaar in een huurhuis dus heb geen ervaring met koophuizen.
Gelukkig gaat mijn vader mee kijken, dus ben erg benieuwd :D

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:57

Neonlight, dat kan natuurlijk ook nog. Voor beide partijen vervelend. Gelukkig is het hier inmiddels opgelost en is onze woning nu definitief verkocht. :D

Gisteren ben ik samen met mijn vriend bij een huis wezen kijken. Leuk degelijk huis maar er moet gewoon echt wel wat aan gebeuren. Echter zijn mijn vriend en ik er wel voor gevallen. We hebben vandaag een bod gedaan en nu is het afwachten tot maandag!

Leuk Lieszje hoop dat het wat is! Pas met oude huizen wel op, vaak moet er meer verbouwd worden dan alleen wat je op het oog ziet. Helaas kan dat heel hoog in de cijfers oplopen.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:59

Spannend Petrichor!
Hoop dat ze akkoord gaan!

Ben vandaag wezen kijken en er moet inderdaad veel aan gebeuren..
Er zit een dikke zwam in de kruipruimte en er zitten wat houtwormen in de woning..
Durf te wedden dat de vorige mensen daarop afgehaakt zijn.
De buitenkant en het dak zagen er wel goed uit.
De vraagprijs is 165.000, wil een bod gaan doen (onder voorbehoud van financiering en bouwtechnische keuring) van 130.000.
Ondanks dat er veel moet gebeuren en het flink wat gaat kosten is het wel echt een leuk huis op een schitterende plek <3

Maar 165.000 is de woning niet waard met wat er moet gebeuren.
Op de badkamer na (een douche op de begane grond) moet er van alles gebeuren..
Het scheelt dat mijn vader handig is en ik zelf ook het één en ander kan.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:45

Oeeeh, je krijgt vast een tegenbod Lieszje :).
Wij zaten beetje in dezelfde situatie. Leuk huis op een geweldige plek, maar moest heel veel aan gebeuren. Het huis was ook echt de vraagprijs niet waard.

Nu zijn we er druk aan de klus en gaan we er over 2 weken in wonen *D

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:56

Ben echt benieuwd of ik een tegenbod krijg :)
Zal mijn eerste koophuis worden dan, dus wel spannend allemaal :o

Wat leuk Mjetterd!
Zijn jullie lang bezig geweest?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:04

Lieszje schreef:
Ben echt benieuwd of ik een tegenbod krijg :)
Zal mijn eerste koophuis worden dan, dus wel spannend allemaal :o

Wat leuk Mjetterd!
Zijn jullie lang bezig geweest?


Hoelang staat het huis te koop waar je een bod op hebt gedaan?

Nu 6 weken bezig. Nog lang niet klaar, maar meer tijd hebben we niet want 2 oktober is de sleuteloverdracht van het huis waar we nu wonen :).

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:13

Staat pas twee weken op funda :')
Maar wat ik hoorde zijn er al aardig wat bezichtingen geweest en degene voor mij heeft ook al afgehaakt.
Ik weet dat degene van wie het huis was overleden is, heb het idee dat het nu van erfgenamen is..

Kun je er wel al een beetje goed leven nu?
Als alles doorgaat zal ik een tijdje bij mijn ouders gaan wonen :+
Mijn huurhuis is dan echt te duur om er zolang naast te houden.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:58

Ik ben nu wel benieuwd naar het huis Lieszje, kan je eens een link van Funda via pb sturen?

Ben benieuwd of je een tegen bod krijgt!

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:11

Ik heb je PB ontvangen Lieszje, ik vind de vraagprijs echt veel te veel. Zelfs jouw bod vind ik aan de hoge kant.

Ik persoonlijk zou hier niet aan beginnen. Maar als jij het geld er voor hebt en je weet heel zeker dat het echt is wat je wil dan is dat natuurlijk jouw keuze. Poeh wat een werk zit daar in, ik denk veel meer dan je lief is.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:19

Ik ben ook wel benieuwd :)

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:20

Petrichor schreef:
Ik ben nu wel benieuwd naar het huis Lieszje, kan je eens een link van Funda via pb sturen?

Ben benieuwd of je een tegen bod krijgt!

Me2 ;)

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:29

Huisprijzen liggen hier helaas heel hoog :(
Vooral in je eentje komt je niet veel verder dan een klein flatje in een plaats waarvan ik nu al weet dat ik niet gelukkig ga worden :o
De betaalbare eengezinswoningen zijn ook allemaal opknappers en in niet zulke leuke buurten :')

Zal ook extra moeten lenen om het op te knappen.
Met mijn nog niet volledige salaris kan ik nu een hypotheek krijgen van 180.000, met mijn volledige salaris denk rond de 200.000.

Het scheelt vooral dat mijn vader heel handig is en ikzelf ook het een en ander kan.
Maar voor de zwam en houtwormen moet er sowieso iemand komen.
Mochten er nog meer schrikbarende dingen uit de bouwtechnische keuring komen dan haak ik ook af.
Of als echt alle steunbalken zijn aangetast ipv een paar.

Zal in ieder geval veel tijd in gaan zitten en veel geld..
Als ik het mee mag financieren is het nog haalbaar, anders ook niet.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:44

Laat de bouwkundige ook even kijken naar het dak, en dan bedoel ik niet de oppervlakkige zichtkeuring vanaf de grond, maar laat hem als het even kan het dak op klimmen. Of doe het zelf als dat kan. Zodat je de balken van het dak kunt controleren. Zou zonde zijn als de nok bijvoorbeeld niet meer goed is en de draagbalk al X tijd wordt nat geregend en dus misschien wel wegrot. Daarnaast is het dak bij de onderste rijen dakpannen ook een geliefde plek voor vogels en muizen. Dat was in ieder geval de conclusie van iemand die bij ons laatst het dak op is geweest, de bouwkundige heeft ons dit dus niet gemeld.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:57

Oeeeeh ik snap wel dat je het een leuk huisje vind!
Moet inderdaad veel aan gebeuren, maar als ik al zie hoeveel er bij ons is gebeurd in een paar weken dan moet het allemaal wel kunnen. Je moet er wel rekening mee houden dat je zo 50.000 euro verder bent met zo'n verbouwing.
Ik denk dat 130.000 wel een prima bod is. Bij ons zou zo'n huis voor iets minder weg gaan, maar ik zit in een hele andere omgeving.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:40

Nu ben ik ook wel benieuwd naar dat huis :j

Wij zijn zelf nu bezig met de schuur/stal waarvan we bij aankoop al wisten dat er boktor in zat. Maar de echte schade kunnen we pas goed inschatten nu we de hele boel aan het strippen zijn. Op sommige stukken valt het mee, op andere toch eigenlijk wel tegen.
Maar ook wij kunnen gelukkig veel zelf :) En kunnen ook goedkoop aan goed materiaal komen, dat scheelt ook...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:47

Ik vind het ook een leuk huis, maar zoals al in pb denk ik dat je er rustig een ton bij op mag tellen em dat is het dan misschien niet meer waard want de oppervlakte is niet zo groot...

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:29

Het voordeel van veel zelf kunnen en goedkoop aan materialen komen heb ik gelukkig ook wel :o

Ben zelf ook niet iemand die bijv. een design keuken wilt.
Een keuken van bijv. ikea of een goeduitziende van marktplaats ben ik al tevreden mee.

Zoals ik het nu zie gaan de kosten vooral zitten in het verwijderen van de zwam, isoleren van de kruipruimte, aangetaste balken vervangen. En dan het bestrijden van de houtwormen, aangetaste delen vervangen.
Maar dan is het nog wachten of er meer grote dingen mis zijn..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:58

Ohhh mag ik ook een linkje
Klinkt door de berichten als iets waar ik ook zo voor zou kunnen vallen (wij blijven voorlopig helaas nog even zitten ... eerst het huidige huis maar eens af krijgen , volgende verbouwing : aanbouw renoveren )

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:59

Lieszje schreef:
Huisprijzen liggen hier helaas heel hoog :(
Vooral in je eentje komt je niet veel verder dan een klein flatje in een plaats waarvan ik nu al weet dat ik niet gelukkig ga worden :o
De betaalbare eengezinswoningen zijn ook allemaal opknappers en in niet zulke leuke buurten :')

Zal ook extra moeten lenen om het op te knappen.
Met mijn nog niet volledige salaris kan ik nu een hypotheek krijgen van 180.000, met mijn volledige salaris denk rond de 200.000.

Het scheelt vooral dat mijn vader heel handig is en ikzelf ook het een en ander kan.
Maar voor de zwam en houtwormen moet er sowieso iemand komen.
Mochten er nog meer schrikbarende dingen uit de bouwtechnische keuring komen dan haak ik ook af.
Of als echt alle steunbalken zijn aangetast ipv een paar.

Zal in ieder geval veel tijd in gaan zitten en veel geld..
Als ik het mee mag financieren is het nog haalbaar, anders ook niet.

Hier zijn de huizenprijzen sowieso een stuk lager dan elders in het land dat scheelt ook.

Ik kan je ook niet helemaal ongelijk geven hoor.

Wij hadden 2 huizen die we heel leuk vinden. Huis 1 staat helaas in niet zo'n leuke buurt heel druk echt allemaal gezinnen met heel veel kinderen maar dat huis kan je zo je meubels inzetten en klaar. Het andere huis moet ook best veel aan gebeuren maar de tuin grenst aan de achterkant tegen het bos en je hebt verder van niemand last. Wij hebben dus voor dat huis gekozen ondanks dat we daar ook nog best wat geld in moeten stoppen.

De plek is gewoon heel erg belangrijk als je een huis koopt.

En ja als jij dit kan omtoveren tot jouw droom huis dan ben je gek als je het niet doet.

Ik hoop alleen dat je er rekening mee houd dat het wellicht veel meer kosten met zich mee breng dan je nu waarschijnlijk denkt.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:14

Als er niet meer uitkomt gok ik een beetje op 40.000/50.000.
Maar dan moeten we ook wel veel zelf doen.

Denk dat ik kwa hypotheek (met bouwdepot) uiteindelijk ongeveer hetzelfde zal betalen als mijn huur nu en die zal aankomend jaar ook flink omhoog gaan..

Ik heb ooit een jaar bij mijn ex gewoond in alphen a/d rijn die toen een flat van de woningbouw had gekocht.
Ondanks dat we het echt mooi opgeknapt hadden voelde ik mij daar echt niet thuis.
Maar kwam vooral door de omgeving en het benauwde gevoel.

Ik ben echt een dorpskind en ik vind vaak het dorp zelf al te druk :')
Dus voor mij blijven er ook niet veel opties over :o

Mijn huurhuis is prima hoor, maar betaal veel huur en er blijven altijd dingen zijn waar ik niet blij mee ben maar niks aan ga doen omdat het maar een huurwoning is..