[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:20

Prairy schreef:
_Christina schreef:
Ziet er goed uit!

Ik vroeg mij nog wat af.. Aangezien dit ons eerste huis is, weten we niet zeker wat er allemaal op ons af komt qua maandlasten. Nu woon ik gehuurd en kunnen wij beiden onze eigen vaste lasten wel bedenken. Maar ik was benieuwd of ik nog iets vergeet qua lasten die bij een huis erbij komen.
Tot nu toe heb ik:
-hypotheek
-GWE
-internet
-waterschap
-ozb
-huur CV-ketel
-inboedelverzekering

Afvalstoffenheffing, opstal en glasverzekering, onderhoud kom ik zo nog even op.

Cv ketel zou ik als het even kan niet huren. Afkopen of nieuwe kopen.

Ah ik dacht dat afval bij ozb in zat. Goede aanvullingen.
Wat CV-ketel betreft, daar moeten wij nog achteraan of die ook kan worden afgekocht i.p.v. dat wij de huur overnemen.

Levensverzekering is niet verplicht volgens onze adviseur. Neemt niet weg dat we die allicht wel gaan afsluiten als we ook officieel gaan samenwonen. Of 'voor elkaar' afsluiten, zoals de adviseur adviseerde. Daar moeten wij ons nog in verdiepen.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:11

Ik heb mijn huis wel opgeruimd voor de taxatie, maar niet 'verkoop klaar' opgeruimd. Hoefde ook niet van de taxateur. Sterker nog, mijn kat staat op twee foto's op de foto :') Natuurlijk moet je niet je vieze onderbroek laten slingeren en de vaat wegwerken, maar voor een taxatie hoeft het niet verkoop klaar te zijn.

Mijn huis is een maand of drie geleden getaxeerd en is voor € 42.000 meer getaxeerd dan waarvoor ik het gekocht heb. Best aardig voor een appartement. Zelfs met kat-op-de-foto :))

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:16

Hihi Berdien. Op onze verkoopfoto's staat de kat ook 2 x als je goed kijkt. Ligt op haar luie bips voor de poort in de tuin :')

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:28

Poes ligt in de vensterbank (foto van voorkant huis) en op een hoofdkussen (foto slaapkamer). Nou ja, het is toch maar een taxatierapport :))

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:39

Berdien schreef:
Ik heb mijn huis wel opgeruimd voor de taxatie, maar niet 'verkoop klaar' opgeruimd. Hoefde ook niet van de taxateur. Sterker nog, mijn kat staat op twee foto's op de foto :') Natuurlijk moet je niet je vieze onderbroek laten slingeren en de vaat wegwerken, maar voor een taxatie hoeft het niet verkoop klaar te zijn.

Mijn huis is een maand of drie geleden getaxeerd en is voor € 42.000 meer getaxeerd dan waarvoor ik het gekocht heb. Best aardig voor een appartement. Zelfs met kat-op-de-foto :))


Klopt, kat ofzo is niet erg, maar we komen soms op plekken :=

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:49

Jaa dat zal! Ik ben hypotheekadviseur in de buitendienst en dan kom je ook wel het nodige tegen :=

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:58

Zucht.... taxatie rapport nog niet binnen ondanks afspraken... maar wat van de rekening aftrekken :(

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:20

_Christina
In principe Is Die cv Huur een overeenkomst tussen de huidige eigenaar van het huis en de cv verhuurder
In principe is er voor jullie geen enkele verplichting tot het overnemen van dat contract
Als jullie niet willen huren of bij een andere partij zouden willen Huren
is het gewoon aan de huidige eigenaars om Die Ketel huur op te zeggen etc

Mijn advies is ook zeker zelf een Ketel kopen en laten plaatsen
Zelfs Met een onderhouds contract, abonnement ben je over het algemeen veel beter af

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:36

Leuk huis, ElizevS! Lekker neutraal ingericht dus dat zorgt er ook voor dat mensen makkelijker kunnen visualiseren.
Daar ben je vast zo vanaf.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:40

Sonja_vR schreef:
_Christina
In principe Is Die cv Huur een overeenkomst tussen de huidige eigenaar van het huis en de cv verhuurder
In principe is er voor jullie geen enkele verplichting tot het overnemen van dat contract
Als jullie niet willen huren of bij een andere partij zouden willen Huren
is het gewoon aan de huidige eigenaars om Die Ketel huur op te zeggen etc

Mijn advies is ook zeker zelf een Ketel kopen en laten plaatsen
Zelfs Met een onderhouds contract, abonnement ben je over het algemeen veel beter af

Goed om te weten, maar afhankelijk van of dat financieel beter uitkomt kopen we 'm dan misschien liever af dan een nieuwe te plaatsen. Deze is nog maar twee jaar oud.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:42

Idd een Kwestie van even goed de cijfers naast elkaar leggen

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:03

ElizeVdS, ziet er prima uit!

Hier het taxatierapport net ontvangen... 250 euro onder onze koopprijs 8)7 Ik vraag me dan wel af waar het op getaxeerd was geweest wanneer we de vraagprijs betaald hadden... :=

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:22

Berdien schreef:
Jaa dat zal! Ik ben hypotheekadviseur in de buitendienst en dan kom je ook wel het nodige tegen :=

Ja, dat geloof ik graag...

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:25

corine1981 schreef:
ElizeVdS, ziet er prima uit!

Hier het taxatierapport net ontvangen... 250 euro onder onze koopprijs 8)7 Ik vraag me dan wel af waar het op getaxeerd was geweest wanneer we de vraagprijs betaald hadden... :=

Ligt eraan wat de vraagprijs was, en wat jullie betaald hebben, en als je mazzel hebt gehad, hoe hoog je hypotheek is... En wat de marktwaarde is volgens de taxateur.

Niet gelijk de taxateur afbranden, we doen vaker ons best voor klanten dan ze beseffen :) En ik weet niet hoe het in jouw regio is momenteel, maar wij krijgen meer taxaties binnen dan we kunnen verwerken met het nieuwe taxatie model. Dus ja, dan kan er wel eens vertraging in zitten. Het moet namelijk ook nog nagekeken worden door een validatie instituut, ook die hebben het stervensdruk. En als die dan willen dat je nog iets aan past, kan het zijn dat het nog een dag langer duurt.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:02

Is het eigenlijk normaal dat je niet hoort waar het huis op getaxeerd is? Ik heb van de verkoop van mijn woning niet wat gehoord over de taxatiewaarde en van de aankoop van het nieuwe huis ook niet

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:04

Wij hebben dat achteraf van onze makelaar gehoord. Zeker bij verkoop gaat dat jou in principe niet aan. (Uiteraard wil je het weten, maar zo werkt dat dus kennelijk niet)

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:18

Dat wordt niet gecommuniceerd aan de verkoper. Degene die betaalt krijgt het rapport ;) En de rest heeft er in principe niets mee te maken. Je zult vooraf als opdrachtgever overigens ook geen waarde te horen krijgen,ook omdat het validatie instituut er nog maar moet kijken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:56

Liselot schreef:
Is het eigenlijk normaal dat je niet hoort waar het huis op getaxeerd is? Ik heb van de verkoop van mijn woning niet wat gehoord over de taxatiewaarde en van de aankoop van het nieuwe huis ook niet


Als je het huis aankoopt hoor je dat wel te horen volgens mij. Wij hebben een heel uitgebreid taxatie rapport ontvangen inclusief foto's. Taxatiewaarde was hoger dan wat wij er voor hebben betaald, dat geeft een goed gevoel *D

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:44

@prairy afbranden doe ik volgens mij niet. Wél vind ik het vervelend wanneer je afspraken maakt en ze niet nakomt... en eigenlijk vind ik zelfs dát nog niet zó erg maar wees er open over en communiceer dat.

Anyway... de bank heeft de stukken nu en maar hopen dat het nu heel snel rond komt.

Dan kunnen we eindelijk weg van onze nieuwe buren die elke avond/ nacht tot 01.00u in de tuin zitten te paffen, kletsen en kuchen en ons daarmee al 2 weken wakker houden :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:03

Wij kregen als kopers ook de taxatiewaarde te horen en die lag ook een stukje hoger als wat wij ervoor hebben betaald.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:34

Kan onze hypotheekadviseur wel even vragen, die heeft het allemaal geregeld. Ben wel nieuwsgierig namelijk.
Gok wel dat ie hoger getaxeerd is, we hebben namelijk ook nog 10k bouwdepot gekregen

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:47

Liselot schreef:
Kan onze hypotheekadviseur wel even vragen, die heeft het allemaal geregeld. Ben wel nieuwsgierig namelijk.
Gok wel dat ie hoger getaxeerd is, we hebben namelijk ook nog 10k bouwdepot gekregen


Ja wanneer je dat meeneemt in de taxatie is dat vaak geen probleem (tenzij je 30k boven een vraagprijs biedt oid).
Dat hebben wij niet gedaan omdat we de verbouwing toch zelf financieren.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:14

corine1981 schreef:
@prairy afbranden doe ik volgens mij niet. Wél vind ik het vervelend wanneer je afspraken maakt en ze niet nakomt... en eigenlijk vind ik zelfs dát nog niet zó erg maar wees er open over en communiceer dat.

Anyway... de bank heeft de stukken nu en maar hopen dat het nu heel snel rond komt.

Dan kunnen we eindelijk weg van onze nieuwe buren die elke avond/ nacht tot 01.00u in de tuin zitten te paffen, kletsen en kuchen en ons daarmee al 2 weken wakker houden :(


Je kan je nieuwe buren ook aanspreken op hun gedrag he :) na een uur of 10 s avonds moeten ze toch wel wat stiller zijn.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:04

MarjanB schreef:
corine1981 schreef:
@prairy afbranden doe ik volgens mij niet. Wél vind ik het vervelend wanneer je afspraken maakt en ze niet nakomt... en eigenlijk vind ik zelfs dát nog niet zó erg maar wees er open over en communiceer dat.

Anyway... de bank heeft de stukken nu en maar hopen dat het nu heel snel rond komt.

Dan kunnen we eindelijk weg van onze nieuwe buren die elke avond/ nacht tot 01.00u in de tuin zitten te paffen, kletsen en kuchen en ons daarmee al 2 weken wakker houden :(


Je kan je nieuwe buren ook aanspreken op hun gedrag he :) na een uur of 10 s avonds moeten ze toch wel wat stiller zijn.


Dat heeft geen nut bij dit type.
Tokkies zijn het. Zijn zich niet voor komen stellen, parkeren de auto's asociaal en zit sjaggie in de tuin te hangen.

We hebben ze 1 x gevraagd de auto te verzetten (omdat die héél asociaal stond en mijn man even wilde klussen voor eigen deur ... kwam een hele grote bek en discussie van.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het het ergste vind dat mijn huis nu continu naar een asbak stinkt :r
Ik ben gewoon blij dat het maar voor een paar weken is...

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:43

Daar zou ik gewoon de wijkagent voor bellen Corina :j

Badkamer financieren we zelf, maar de dakkapel en kamers realiseren op zolder gaat van het bouwdepot