[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:31

Onze kat liep liep gewoon rond. Kan ze met dit weer moeilijk in de auto stoppen (ons huis is vorig jaar in deze periode verkocht).. Naar buiten gaat ze niet. Ons konijn zit dan wel in een hok maar gooien we er toch ook echt niet uit. Als mensen allergisch zijn hebben die er ook echt last van als ze er niet zijn want de haren zitten toch in de meubels, hoe hard je ook je best doet dit te voorkomen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:39

Maar daar ga je niet op zitten. Dat scheelt al, zolang je nergens tegenaan leunt is het vaak nog wel te doen, een kat die om je heen draait dan let je maar op een ding namelijk komt de kat te dichtbij,

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:01

Ik vind het eigenlijk nogal vreemd van de makelaar om te eisen dat de katten weg moeten.. Vooral dat 'ie niet eens wilt vragen of de bezichtigers het erg zouden vinden. Als de katten niet iedereen voor de voeten zullen gaan lopen, zoals je zegt, denk ik dat meerendeel van de mensen er helemaal geen probleem mee zal hebben.

Voor ons zou dat ook echt geen realistische eis zijn, aangezien onze kat niet zomaar in een mandje te stoppen is om ergens anders te brengen. En in een bench lukt misschien 1 keer, maar dan zal ze ook wel de boel bij elkaar gaan schreeuwen en dat lijkt me als kijker nou ook niet heel fijn :+ Een tijdje buiten zou dan nog wel kunnen bij ons :j

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:06

Vriendje is net bij de makelaar geweest :o en ze blijven gewoon thuis. Ik vond het zelf niet zo tof dat ze weg moesten nee. In overleg als er kijkers komen die niet tegen katten kunnen vind ik het een ander verhaal. Gedoe allemaal zeg. Wij hebben idd ook 1 probleem kat, die laat ik liever thuis waar die zich lekker verstopt, dan dat ik ermee ga lopen zeulen. De ander is wat makkelijker daarin, dus die was nog wel te doen geweest.
Inmiddels 5 bezichtigingen staan. Dus op hoop van zegen dat de woning snel verkocht is. :+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:07

IK vind het geweldig als er katten aanwezig zijn. :') Vind ik spontaan het huis ook leuker.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:12

FatCat schreef:
IK vind het geweldig als er katten aanwezig zijn. :') Vind ik spontaan het huis ook leuker.

_O-
Ik ook hoor :o Maar kan me ook héél goed voorstellen dat er mensen zijn die dat absoluut niet hebben. Mijn zus is ook zo allergisch voor katten. Ik ben allang blij dat wij zelf niet allergisch zijn. :')

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:52

mij zou het niets uitmaken als er dieren rondlopen oid (maar goed ben dan ook een dieren vriend).

Een huis wat echt naar natte hond stinkt of kattenpis oid...daar zou ik minder blij van worden.

Hier maar 1 leuk huis gezien echter er kunnen nu geen bezichtigingen plaats vinden ivm veranderde prive situatie van de verkopers (en het was ook nog maar de vraag of ze het nog gaan verkopen).

ach ik zie wel...heb een prima huis, hoef niet weg maar had wel graag binnen gekeken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:48

Katten en andere dieren in huis zou ik niet heel erg vinden. Maar de fotograaf raadde dat absoluut af. Mensen die niet van dieren houden willen ook niets van dieren zien in hun toekomstige huis.

Wie heeft er ervaring met ver onder de vraagprijs bieden? Ik ben me er van bewust dat dat vandaag de dag niet veel gebeurd. Maar het huis staat al een tijdje te koop en er moet heel veel aan gedaan worden.

Prairy
Berichten: 9086
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:58

Ik, wij hebben dat gedaan, en het is gelukt.

Proberen kan altijd.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:02

Prairy schreef:
Ik, wij hebben dat gedaan, en het is gelukt.

Proberen kan altijd.


Wat voor bedrag op welke vraagprijs :)? Mag ook via PB als je het niet openbaar wil hebben.
Hebben de verkopers een tegen bod gedaan en zijn er daarna onderhandelingen geweest?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:23

Ik zou dieren in huis niet erg vinden, mijn man wel :+

Mjetterd; ja helaas met slechte afloop.. Huis stond al maandenlang te koop, prijs was echt overdreven. Vraagprijs was eerst 275, toen zijn ze zelf naar een aantal maanden gezakt naar 250. Toen hebben wij 200 geboden, hun tegenbod van 240, wij weer een tegenbod van 225 hoger konden/willen we niet gaan. Daar hield het op..

Nu inmiddels een beter huis :D en goedkoper

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:35

Wij ook 2x en beide met succes. Laatste huis iets meer dan 6 maanden terug. Prijsklasse rond de 200.000 beide. Wat wil je weten?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:37

Booooo schreef:
Ik zou dieren in huis niet erg vinden, mijn man wel :+

Mjetterd; ja helaas met slechte afloop.. Huis stond al maandenlang te koop, prijs was echt overdreven. Vraagprijs was eerst 275, toen zijn ze zelf naar een aantal maanden gezakt naar 250. Toen hebben wij 200 geboden, hun tegenbod van 240, wij weer een tegenbod van 225 hoger konden/willen we niet gaan. Daar hield het op..

Nu inmiddels een beter huis :D en goedkoper


Ah, bedankt voor je verhaal!
Ons verhaal is bijna gelijk. Huis stond te koop voor 350.000, zij zijn ook 25.000 gezakt. Wij bieden nu ook 50.000 onder vraagprijs :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:39

ElizeVdS schreef:
Wij ook 2x en beide met succes. Laatste huis iets meer dan 6 maanden terug. Prijsklasse rond de 200.000 beide. Wat wil je weten?


Hoeveel hebben jullie er onder geboden en wat was de reactie :)?

Het eerste huis wat wij kochten boden we ook een stukje onder de vraagprijs (dat was toen best normaal, huizenmarkt was slecht en het huis stond 1,5 jaar te koop) We werden toen bijna uitgelachen door de makelaar en werden niet serieus genomen.
Nu willen we dat weer doen, maar zijn nu bang voor een zelfde reactie als die we toen kregen. Daar hebben we niet een prettig gevoel bij over gehouden toen.

We zijn bang dat ons bod nu ook niet serieus genomen gaat worden. Terwijl het bod zeker wel gegrond is. Makelaar heeft ook aangegeven dat er wel wat met de prijs te doen is.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:42

Als je een substantieel lager bod doet zou ik dat via de mail doen en dan ook duidelijk met argumenten onderbouwen waarom het bod zoveel lager ligt.


Gisteren eindelijk foto’s gemaakt bij het huis van mijn vriend, hopelijk staat ie volgende week op funda.
Die van mij is al een paar weken verkocht en die van hem staat nog niet eens online

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:45

Gaan we inderdaad doen Liselot *D. Al zijn de redenen heel duidelijk en die zullen de kopers zelf ook weten.

Spannend Liselot, is de verwachting dat het huis van je vriend snel verkocht gaat worden?
Hier zijn ook al foto's gemaakt, huis is startklaar om in de verkoop te gaan. We moeten alleen eerst zelf een huis kopen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:26

Is wel de verwachting inderdaad, enige huis in die plaats in deze prijsklasse. Andere huizen zijn minstens een ton duurder.
Enige nadeel is dat het een klein plaatsje is en de vraag is dus of dat wel zo gewild is

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:39

V.w.b. katten in huis bij een bezichtiging: als ze niet naar buiten mogen, of niet in bepaalde kamers, zou ik toch kijken of ze niet tijdelijk ergens naartoe kunnen. Bij een vriendin van mij hadden de kijkers alle binnendeuren opengelaten na de bezichtiging, dus haar katten konden overal komen waar ze ze normaal niet hebben wilde.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:08

Onze katten zaten gewoon in huis tijdens de bezichtigingen. Verder alles schoon en fris elke keer. Heb er niemand over gehoord. Vind verplaatsen echt onzin.

En dat ze de deuren open laten, dat is dan maar zo... Dan jaag je ze de kamer weer uit als je thuis komt.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:51

Wij hebben op 236.000 (2014) 205.000 geboden, voor 212.500 gekocht en voor 242.500 verkocht.

Eind 2017 stond dit huis voor 199.500. Hebben 172.500 geboden en konden de boom in. Verhoogd tot 182.500 en daarvoor gekocht. Huis is bijna opgeknapt en dan gaan we het weer verkopen!

Bieden doen wij per telefoon. Dat legt veel beter uit en haalt de scherpe randjes van een laag bod. Evt bevestiging per mail kan altijd nog

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:01

mijn huis stond eerst te koop voor 240.000 in de loop der tijd gezakt naar 199.000 ik bood 170.000 en voor 180.00 uiteindelijk gekocht (in 2014).

Wel van te voren research gedaan maar wat ze zelf ooit hadden betasld (en de mensen waren 80+...dus ze moesten er ook echt vanaf).

Ik zeg altijd maar zo nee heb je ja kun je krijgen. Heb het huis overigens nooit afgekraakt (immers als het blijkbaar zo'n piep huis is waarom zou je het dan willen kopen)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:07

Mijn huis stond te koop voor 129.000 (ruim 5 jaar terug) en heb het voor 103 gekocht. Nu voor 125 weer verkocht :)

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:08

Ons huis hebben we ook in 2014 gekocht, was een dramatische markt op dat moment voor huizen in het buitengebied.
Ze zijn ooit begonnen met een vraagprijs van 535. Toen wij langs kwamen zaten ze op 475, daarna nog verlaagd naar 435.
Wij hebben in eerste instantie 370 geboden, net iets boven de 4 ton zijn we uiteindelijk uit gekomen :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:12

Wendy schreef:
Ons huis hebben we ook in 2014 gekocht, was een dramatische markt op dat moment voor huizen in het buitengebied.
Ze zijn ooit begonnen met een vraagprijs van 535. Toen wij langs kwamen zaten ze op 475, daarna nog verlaagd naar 435.
Wij hebben in eerste instantie 370 geboden, net iets boven de 4 ton zijn we uiteindelijk uit gekomen :)



Wauw! Wat een verschil.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:27

Wij hebben in 2013 op een vraagprijs van 475000 een eerste bod gedaan van 425000. Uiteindelijk op 445000 uitgekomen. Huis stond in 2011 nog te koop voor 600000 omdat ze wilden emigreren, die plannen waren van de baan en toen uit de verkoop gehaald. Huis stond te koop nu vanwege een scheiding en we wisten wel de ins en outs van hun prive. Het huis wat we toen hadden was nog niet in de verkoop en het was toen nog een moeilijke tijd, dus met een aanvaarding 9 maanden later hadden we geen probleem, dat scheelde wel en daardoor hadden we een betere onderhandelingspositie.
Uiteindelijk bleek in oktober 2013 de markt aan te trekken en hadden wij binnen een week ons huis verkocht en waren we nog enkele maanden dakloos. :')