Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Just_Sannee schreef:Ten eerste wil ik even zeggen, wat een fijne schrijfstijl heb jij! Normaal gesproken kom ik niet makkelijk door zulke lappen tekst heen, maar dit heb ik fijn gelezen.
Ik begon met een open mind toen ik je verhaal las, maar uiteindelijk begon ik echt te walgen ervan, zoals ik al zou denken.
Veel meningen door m'n hoofd gegaan, heel veel afkeer, haat..
Maar toen kwam ik op het gedeelte dat de stieren eigenlijk een veel dierwaardiger leven hebben dan de meeste slachtdieren in NL.
En dat is eigenlijk wel zo. Ze worden echt op een gruwelijke wijze gedood, met veel stress en pijn, als ze dit al hebben door de adrenaline.
Maar in verhouding met hoe ze hebben kunnen leven voor het gevecht, is het stierengevecht maar een heel klein deel naar waar je moet kijken in het hele verhaal.
Wil niet zeggen dat ik stierenvechten direct goedkeur, dat absoluut niet, maar ik heb er wel een andere kijk op gekregen door jouw verhaal.
Veel dieren in NL voor de slacht staan dag en nacht vast, op stal, in kleine hokken met veel dieren. Hier worden ze veel ongelukkiger van dan een vrij leven op een weide. Enige voordeel van dieren in NL is dat ze sneller en pijnlozer (dan heb ik het niet over het ritueel slachten) dan de stier die een fijn leven heeft gehad.
Ik heb er nog steeds niet zo goed een mening over, maar ben wel blij dat ik je verhaal heb kunnen lezen, en toch een andere kijk erop heb gekregen. Bedankt hiervoor!
Zelf zou ik nooit naar een stierengevecht kunnen, extreem inlevingsvermogen en stierenvechten gaan niet samen gok ik zo.
En nog even terugkomen op het slachten in NL.
Tegenwoordig moeten de dieren op respectvolle wijze aangeleverd worden aan het slachthuis (de grote slachthuizen iig), mochten de dieren er niet goed uitzien of te krap vervoerd worden, dan nemen de slachthuizen deze dieren niet aan.
Dus dieren met gebroken benen oid, is niet meer van toepassing gelukkig.

DonCamillo schreef:Dank jullie voor jullie mening en het compliment (Just_Sannee).
[naam], jij hebt denk ik het meeste recht om hier van te walgen in vergelijking met de meeste (wel vlees etende) Nederlanders en ik heb respect voor jouw besluit om geen vlees te eten. Zelf eet ik wel vlees (geen kalfsvlees en liefst, maar niet altijd, rundvlees).
Ik probeer niet om iemand zijn mening te laten veranderen, alleen maar om wat meer aspecten te laten zien van het stierenvechten, zodat die mening wat meer onderbouwd is. En ook zodat het besluit om wel of geen vlees te eten wat gefundeerd genomen wordt, in plaats van: wat niet weet, wat niet deert.
maar ik wou toch zeggen dat ik het goed van je vind dat je er direct eerlijk over bent zodat Spaans sprekende bokkers direct kunnen besluiten om je wel of niet te helpen
), maar als je het via de taquilla wilt doen zullen ze je waarschijnlijk niet kunnen helpen. Ik weet niet waar je verblijft in Jerez, maar misschien is er een mogelijkheid via de hoteleigenaar ofzo?
Nu maar eens je artikel lezen, ben benieuwd
Nikki schreef:Nu moet ik er aan toe voegen dat ik een Ecuadoriaanse ex-vriend heb, die me veel heeft kunnen vertellen over meerdere soorten stierengevechten.
Ik ken de in's en out's, en blijf er bij dat ik het ziek en misselijkmakend vind.
Hoe goed jij misschien jouw standpunt kunt onderbouwen, ik zal er nooit voor open staan.
Sorry.
XxChrisssxX schreef:[naam] schreef:Nu moet ik er aan toe voegen dat ik een Ecuadoriaanse ex-vriend heb, die me veel heeft kunnen vertellen over meerdere soorten stierengevechten.
Ik ken de in's en out's, en blijf er bij dat ik het ziek en misselijkmakend vind.
Hoe goed jij misschien jouw standpunt kunt onderbouwen, ik zal er nooit voor open staan.
Sorry.
Wat geef jij je Beagle dan te eten? Ook vegetarische brokken?
maura schreef:Hoe het ook zij, Spanjaarden zijn niet gek en weten heel goed dat niet de hele wereld Spaans spreekt. Ze weten ook dat veel toeristen wel Engels spreken en om welke reden dan ook bij een gevecht willen zijn, dus met basis Engels, toegang tot internet en een creditcard kun je vier soorten kaarten reserveren voor 'bullfight jerez' op 5 mei die vervolgens worden afgeleverd op het adres van je keuze.