Beste slaapgerei voor op een festival

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Beste slaapgerei voor op een festival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:22

Geen idee waar ik dit moest plaatsen :+

Over enkele weken ga ik voor het eerst naar een weekend festival.

Ik had me al helemaal voorgenomen een mega luchtbed mee te nemen maarja, geen stroom en geen fatsoenlijke pomp dus die valt al af.

Waarop slapen de bokkers als ze een weekendje in een tentje moeten verblijven?

Ik ben overigens samen met mijn vriend dus een 2 persoonsoptie zou heel fijn zijn :D Is anders ook maar zo koud he...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:23

Een zelf-opblazend dun matje. Niet fantastisch, maar weegt op tegen het gedoe van dikke luchtbedden oppompen.

Goof

Re: Beste slaapgerei voor op een festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:29

Het is goedkoper om een nieuwe pomp voor je luchtbed te kopen dan een zelfopblaasbaar matje oid.
Ik zou dat dus doen :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:34

Wij hebben gewoon een luchtbed met een handpomp.
Gaat prima, ding gewoon goed opvouwen en dan past ie er in

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:34

Geld is in principe niet zo'n probleem. Ik ben aangezien ik mn rijbewijs over een maandje haal wel vaker van plan weekend festivals mee te pakken.

Maar bedankt voor jullie tips! Die pomp aanschaffen is misschien nog mn goedkoopste optie :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:53

Bedenk wel dat een luchtbed op de grond vaak niet goed isoleerd :)
Matje is wel dunner, maar warmer. Weet niet hoe koud je 't hebt 's nachts?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:59

:+ genoeg drank. Ik snap ook niet dat nog geen tentenfabrikant op het idee van de koepeltent met zelfopblazende bodem gekomen is.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:00

Ik zou voor een zelf opblaasbaar matje gaan met een dun aluminium matje eronder, dat laatste weegt geen drol en is heel klein opvouwbaar maar isoleert wel ontzettend goed tegen de koude grond!
Als je toch voor een luchtbed gaat, zou ik wel echt zo'n aluminiummatje meenemen, anders gaat de koude lucht in je luchtbed zitten. Niet heel erg prettig.

Wat betreft 2 persoons, matjes tegen elkaar aan schuiven, 2 slaapzakken meenemen die open ritsen en aan elkaar ritsen. Tadah, 2 persoons slaapzak, lekker warm. :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:03

Ik neem altijd een matje mee, slaap vaak toch wel van vermoeidheid. Ideaal is anders, maar prima voor een paar nachtjes! Scheelt heeeel veel sjouwen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 08:47

Ben wel echt een enorme kou kleum ja...
We zijn nu toch aan t denken over een luchtbed met pomp, slaapzakken en fleecedekens... 15 april kan het echt nog super koud zijn :(

Genoeg drank zal me inderdaad wel warm houden :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:49

Bij de action hebben ze die luchtbedden elk jaar wel. Was toen 20 euro kwijt voor luchtbed 2 persoons en een pomp. Onze tent komt er ook vandaan en die is ook prima. Wij hebben in Oktober nog een keer gekampeerd samen en dat was prima te doen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 08:56

Oh echt? Dan ga ik daar inderdaad eens kijken

Echt kamperen zou ik best met duur gerei willen doen maar op een festival tja... je hebt van die gekken. Ken iemand die sochtends wakker werd met een drol in zn tent :+

Ik koop het ook zodat ik het bij wijze van ook weg kan gooien na gebruik. Thanks voor de tip!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:04

Die tent hebben wij al 4,5 jaar en die is nog fanatiek gebruikt door mijn schoonzusje. Die is er ook mee op festivals geweest en hij is nog steeds niet kapot of lek :D

Die tent was iets van 18 euro dacht ik. En heeft zelfs stormachtig weer overleefd. Ik koop nooit meer een dure tent :+ Die gingen altijd snel stuk bij mij :+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:06

Wij hebben nog 2 tentjes thuis, zijn echt al super oud... Mn vader zei dat als er iets stuk aan gaat ik hem op het terrein mag achter laten :')

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:08

Ik slaap altijd op een luchtbed tijdens festivals, van de action inderdaad. Ik neem wel altijd een reserve luchtbed mee. Er is altijd wel iemand in de groep met een lek luchtbed en de eerste dag kan je ze op de festivalwinkel nog wel kopen voor de hoodfprijs, maar daarna vaak ook niet meer. Een fleecedekentje voor in de slaapzak kan helpen als het 'snachts nog koud is. En is ook wel lekker als je 's avonds nog buiten zit te kletsen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:11

Super bedankt!

Dan ben ik al langzaam voorzien van alles :) Nu nog outfitjes haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:00

M_hartje_M schreef:
Super bedankt!

Dan ben ik al langzaam voorzien van alles :) Nu nog outfitjes haha

Haha, gewoon lekker zittende kleding!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:01

Hahah oh nee mijn vriend en ik trekken echt alles uit de kast dit jaar :+

Matchende outfits op en top. Gewoon omdat het kan :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:08

Wat je vooral niet moet doen... een veldbed :')
Jaaaaren geleden gingen we met een groep naar lowlands. In die groep zaten een paar minder ervaren festivalgangers. Zij hadden bedacht dat het een goed idee was om van de koude grond af te slapen.
Dus die hadden veldbedden gekocht.
Alleen wel jammer dat ze niet hadden gecheckt of die bedden wel in hun tentjes pasten. Niet dus, die hebben het hele weekend met de voeten buiten geslapen :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:09

HAHAH dat meen je niet... wauw :+ :=

Thanks voor de tip! Kga denk ik mijn tentje voordat we gaan op zet in de tuin. Kan ik hier en daar nog wat afplakken als het nodig is haha

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:29

Szan schreef:
Een zelf-opblazend dun matje. Niet fantastisch, maar weegt op tegen het gedoe van dikke luchtbedden oppompen.

2 keer op zo'n matje geslapen. Noooooit weeer !!! Was gebroken, en zere heupen!

Doe mij maar een luchtbed. Met een gewone voetpomp zo opgeblazen. Wel even een extra slaapzak of fleecedeken (of 2) op het luchtbed doen voor de warmte. Voor het verschuiven kun je er nog een gewoon hoeslaken omheen doen. Lig je ook niet met je gezicht op het luchtbed als je slaapzak verschuift.
En natuurlijk je eigen kussen van je bed meenemen. Dat helpt ook om lekker te slapen.

Veel plezier

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:33

Ik zag dat je al voorzien bent maar deze is ook een leuke: de Lamzac van Fatboy. Klein en licht om mee te nemen in 3 tellen klaar en GEEN pomp nodig.
https://www.fatboy.com/lamzac-hangout

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:52

Milord die ken ik niet en ga ik even in de gaten houden. Lijkt me erg handig. Alleen wel benieuwd hoe stabiel deze ligt ook met omdraaien en zo.

Veel festivals zijn niet blij met achtergebleven kapotte tenten. Als hij sneuveld misschien toch even meenemen naar huis en daar weggooien.

Ik heb inmiddels een tot festivaltent gemaakte grotere tent. Die heeft twee jaar geleden op manana manana ivm de blubber een strodouche gehad. Stro was geblazen om de ergste blubber te voorkomen. Tent was er niet blij mee. -O- hij is nog een soort van waterdicht maar ziet er niet best meer uit.
Ik heb wel een groot veldbed wat past. En anders gewone kussens of matrasjes. Meer op elkaar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:01

ik ben in de zomer op pukkelpop gaan werken. Was een week daar aanwezig. Dus een week in een tentje geslapen. Ik was de enige van de groep met een luchtbed (de rest zo'n matje) en ik wa de enige zonder luchtbed. Ik had een dikke goede slaapzak maar was bevroren de eerste nacht. Toen eventjes langs thuis gegaan en advies aan de buurvrouw (ervaren kampeerder) gevraagd. Die heeft me een scapenvel meegegeven voor onder mijn slaapzak over mijn luchtbed te egen. Lammavellen zouden nog warmer zijn, maar ik heb het hele festival lekker warm gehad. (dus luchtbed, dan schapenhuid dan slaapzak en ik droeg een onsie met daarin nog een short en tank top)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:04

Ik ben echt een enorm zeikwijf wat dit soort dingen betreft, maar ik heb áltijd spijt als ik een matje meeneem. Lig er nooit lekker op en dan ben ik de dag daarna altijd rammend chagrijnig. Vooral vervelend als ik echt 3 of 4 nachten aan het kamperen ben.

Op sommige festivals hebben ze campingwinkels (Lowlands, DTRH en BKS hebben sowieso altijd winkeltjes). Eigenlijk zou ik daar een luchtbed kopen als je met het OV gaat. Als je met de auto gaat zou ik een luchtbed meenemen, maar dan wel met zo'n speciaal matje voor eronder zodat het wat beter isoleert. In mei/juni kan je precies geluk hebben met het weer 's nachts, maar je kan ook ongeluk hebben en dan is het koud. Verder een goede slaapzak.
Als je wilt investeren in een tentje zou ik voor zo'n tentje gaan dat je in de lucht moet gooien en dan alleen nog vast moet zetten met wat haringen.