Sinds een maand ben ik in het bezit van een iphone en gisteren kreeg ik ineens een torenhoge telefoonrekening voor mn kiezen waarvan ik zelf niet wist hoe dit kon.
Ik ben netjes binnen mn internetbundel gebleven (dacht ik) en binnen mijn bel en sms limiet. Gisteren gelijk contact op genomen met mijn provider en deze vertelde mij dat dit komt doordat iphone een functie heeft waardoor hij apps installeert en update via de mobiele data als de wifi niet sterk genoeg is. Hierdoor heb ik dus gigantisch veel mobiele data gebruikt omdat ik niet wist dat deze functie er was en ik hierdoor ook niet ben ingelicht door de telefoonwinkel.
De nieuwste versie van iOS, het besturingsprogramma van Apple, kent veel verbeteringen. Er is echter ook een verandering die voor de meeste gebruikers negatief uitvalt. Misschien heb jij misschien ook gemerkt dat je plotseling veel sneller over je mobiele netwerklimiet zit dan eerst.
Gebruikers van Iphone en Ipad hebben vorige week ongetwijfeld de nieuwe update van iOS 9 ontvangen en waarschijnlijk ook geinstalleerd. De update kent een nieuwe functie: 'Wifi-assistentie". Hierdoor schakelt je telefoon automatisch over op mobiele data wanneer het toestel zelf vindt dat de wifi-verbinding te slecht is.
Kortom: Als je thuis of in de trein via wifi youtubefilmpjes zit te kijken, kan het zijn dat je eigenlijk je telefoonrekening de hoogte in zit te jagen.
Gelukkig is er de mogelijkheid om de functie uit te schakelen. Ga naar instellingen, dan naar mobiel netwerk en scroll vervolgens naar beneden en schakel de wifi-assistentie uit. Dat bespaart je een hoop geld.
Helaas moet ik de rekening wel betalen en wil ik jullie hiervoor waarschuwen. Dit is al eens eerder in het nieuws geweest maar het zal vast een aantal van jullie zijn ontgaan..
Dit bericht plaats ik onder het mom van 'een gewaarschuwd mens telt voor twee'
Vandaar dat ik iedere x over m'n abbo heen zat. Ik heb 'm nu meteen uitgezet. Super bedankt!