Waarschuwing voor iphone gebruikers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Waarschuwing voor iphone gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 00:31

Ik weet niet of dit toegestaan is op bokt en of ik het topic goed heb geplaatst maar dit bericht is een waarschuwing.

Sinds een maand ben ik in het bezit van een iphone en gisteren kreeg ik ineens een torenhoge telefoonrekening voor mn kiezen waarvan ik zelf niet wist hoe dit kon. :? Ik ben netjes binnen mn internetbundel gebleven (dacht ik) en binnen mijn bel en sms limiet. Gisteren gelijk contact op genomen met mijn provider en deze vertelde mij dat dit komt doordat iphone een functie heeft waardoor hij apps installeert en update via de mobiele data als de wifi niet sterk genoeg is. Hierdoor heb ik dus gigantisch veel mobiele data gebruikt omdat ik niet wist dat deze functie er was en ik hierdoor ook niet ben ingelicht door de telefoonwinkel. 8)7

De nieuwste versie van iOS, het besturingsprogramma van Apple, kent veel verbeteringen. Er is echter ook een verandering die voor de meeste gebruikers negatief uitvalt. Misschien heb jij misschien ook gemerkt dat je plotseling veel sneller over je mobiele netwerklimiet zit dan eerst.

Gebruikers van Iphone en Ipad hebben vorige week ongetwijfeld de nieuwe update van iOS 9 ontvangen en waarschijnlijk ook geinstalleerd. De update kent een nieuwe functie: 'Wifi-assistentie". Hierdoor schakelt je telefoon automatisch over op mobiele data wanneer het toestel zelf vindt dat de wifi-verbinding te slecht is.

Kortom: Als je thuis of in de trein via wifi youtubefilmpjes zit te kijken, kan het zijn dat je eigenlijk je telefoonrekening de hoogte in zit te jagen.

Gelukkig is er de mogelijkheid om de functie uit te schakelen. Ga naar instellingen, dan naar mobiel netwerk en scroll vervolgens naar beneden en schakel de wifi-assistentie uit. Dat bespaart je een hoop geld.

Helaas moet ik de rekening wel betalen en wil ik jullie hiervoor waarschuwen. Dit is al eens eerder in het nieuws geweest maar het zal vast een aantal van jullie zijn ontgaan..

Dit bericht plaats ik onder het mom van 'een gewaarschuwd mens telt voor twee' :j

ilaan

Re: Waarschuwing voor iphone gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 00:33

Deze functie bestaat al een tijdje en is ook uitgebreid in het nieuws geweest. Functie staat ook niet echt verstopt dus vind dit een gevalletje eigen schuld. Vervelend is het wel, maar had makkelijk voorkomen kunnen worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 00:34

Thnx! Gelijk uit gezet.
Wat naar van je rekening! Balen!

Ps: ik wist hier ook nog niets van

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 00:36

Dit had inderdaad voorkomen kunnen worden als ik in de telefoonwinkel hierop gewezen was. Ze hebben samen met mij mijn iphone gebruiksklaar gemaakt. Nu wil ik de telefoonwinkel niks verwijten en is het inderdaad een gevalletje eigen schuld maar daar gaat dit bericht niet over. Ik heb toevallig dit nieuws niet gevolgd omdat ik destijds een telefoon had met een android systeem. Ik heb dit bericht ook niet geplaatst om vervolgens te horen dat het mijn eigen schuld is maar om andere bokkers erop te wijzen en te voorkomen dat zij ongemerkt hun mobiele data er doorheen aan het jagen zijn :j

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 00:51

Ook Android heeft deze functie weet niet of die hetzelfde heet. Maar ik kan doe functie ook aanzetten. Ik heb een Samsung S5 mini.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 01:00

Bij samsung kun je hem inderdaad aanzetten en staat hij niet automatisch aan. Bij apple dus helaas wel. :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 01:05

Daarom heb ik (en mijn kinderen) Telfort.
Hij stopt vanzelf als mijn bundel op is.
Daardoor kan je nooit over je bundel heen gaan.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 04:15

Volgens mij is dit een beetje standaard voor android en Iphone telefoons?

In ieder geval- je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn. Wellicht een bundel aanschaffen waarbij je niet voor verrassingen komt te staan?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 04:33

Heb hem gelijk uitgezet.
Heb vorige week een update gedaan, gister stond er weer een nieuwe update :roll:
Daar wordt je ook niet goed van

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:17

Ik wist het ook niet, ik heb het net ook gelijk uit gezet, bedankt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:24

Ik ken het probleem, nieuwe iPhone en ineens in 1 dag door m'n complete internet bundel heen :+

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:26

Gelukkig heb ik een bundel van 20GB en heb ik wifi juist altijd uit staan ;-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:26

Dat kan je toch perfect opvolgen bij je verbruiksgegevens.
Ik vind het net heerlijk dat die zelf overschakelt als de wifi niet sterk genoeg is ipv eindeloos te blijven laden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:42

Je kan instellen dat updates alleen via wifi worden geinstalleerd.
Als ik een nieuwe telefoon aanschaf dan loop ik eerst altijd alle opties uit het menu door. Dan heb je dat probleem niet.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:44

Wow je bent een held! :D Vandaar dat ik iedere x over m'n abbo heen zat. Ik heb 'm nu meteen uitgezet. Super bedankt!