Goede beveiligingscamera-app gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Goede beveiligingscamera-app gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 10:26

Hoi,

Wij gebruiken al enkele jaren een draadloze beveiligingscamera voor het opvolgen van onze drachtige merries, elk jaar was er echter meer en meer sneeuw te zien op dit (verouderde) model, en ondertussen zie je amper nog een paard op het scherm, dus het wordt tijd voor een nieuwe oplossing ;)

De stal ligt buiten het wifi-bereik van onze woning, een kabel trekken is nogal veel gedoe, en via een vriendin kwam ik op het gebruik van een oude gsm als 'camera', en het installeren van een app op een ander toestel of het gebruiken van een pc om het beeld op te volgen.

We zouden een Samsung S4 mini kunnen gebruiken als camera.
Probleem 1: geen wifi-bereik: ik denk dat dit simpelweg kan opgelost worden met het aankopen van een kaartje zoals je deze in een tablet ook kan steken, zodat de gsm op 4G kan werken. Weet niet of dit dezelfde kaartjes zijn, anders moeten we nog ergens een goedkope tablet kopen.

Probleem 2: datagebruik: ik ben op zoek naar een app die je vanop afstand ook effectief kan aan- en afzetten, het is niet nodig dat er 24u per dag gefilmd wordt, merrie loopt overdag buiten dus zo'n 16u per dag is het nutteloos data te verzenden via 4G, dit kost nutteloos geld en batterijvermogen (batterij van de gsm is niet optimaal meer)

Probleem 3: het van op afstand aanzetten van de 'flash' van de gsm heb ik graag als optie, zodat het licht in de stal niet moet blijven branden (zo deden we het vroeger).

Iemand een goede suggestie? Gaat dat lukken met zo'n tablet-kaartje in een gsm of niet?
Vooral dat van op afstand aan- en afzetten lijkt moeilijk te vinden, ik vond al een app waarbij je een vaste tijdspanne kan laten uitzenden, dat is een goed alternatief, maar het zou nog beter zijn dat er enkel uitgezonden wordt als we effectief ook kijken...

Bijkomende optie: zou ideaal zijn als het ook mogelijk is twéé camera's te installeren (twee merries zitten dicht op elkaar), maar dit is misschien al teveel gevraagd...

Bedankt voor het meedenken alvast!

frankiej

Re: Goede beveiligingscamera-app gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:44

is een wifi-extender geen optie?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 23:16

Neen, lukt niet. Ook allemaal veel duurder dan wat ik hierboven uitschreef ;)

Heb denk ik een goede gebruiksvriendelijke app gevonden, het verbruik zullen we dan wel zien maar app ziet er handig uit. Ook belangrijk aangezien het mijn vader is die hem 's nachts moet kunnen gebruiken en die kan nog geen sms versturen :p

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:30

die van mij heet ivms-4500 maar ik weet niet of je die altijd kan gebruiken of dat hij bij onze camera's hoort.

maar hij verbruikt verschrikkelijk veel data. ik heb een keer in een paar uur al mijn data erdoor gejaagd omdat ik vergeten was hem uit te zetten.

edit: meerdere camera's erop moet geen probleem zijn. ik heb er veel meer dan 2 op zitten .
ik zou denk ik toch kijken of je een kabel kan trekken. desnoods leg je hem tijdelijk, dan kan alles gewoon op wifi en zijn al je problemen zo opgelost.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:35

jij hebt afzonderlijke camera's gekocht dan? :)

Ik heb een app gevonden die meerdere gsms/tablets kon verenigen (verschillende camera's kan dus, en ook verschillende 'viewers') en ook gebruiksvriendelijk lijkt te zijn. We moeten het nu alleen nog in de praktijk gaan testen...
App heet Home Security Camera - Alfred

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:00

Ja ik heb meerdere camera's op de app zitten. Wij hebben ze niet voor de paarden, maar voor het bedrijf.