Laptop expert gezocht voor aankoop nieuwe laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Laptop expert gezocht voor aankoop nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:37

Hey,

Na jaren trouwe dienst door mijn oude Dell latitude laptop begint deze nu echt op te raken. De accu werkt al niet meer dus dat is behoorlijk onhandig en aangezien ik binnenkort een half jaar naar het buitenland ga wil ik graag een iets betrouwbaardere laptop mee.

Mijn probleem is dat ik niet heel veel verstand ervan heb. Ik heb zitten googlen maar de laptop die ik tegen kwam en volgens mij goede specificaties had blijkt redelijk vergelijkbaar te zijn met die van mijn zus en die presteert echt te traag voor mij.

Wat ik zoek is het volgende;
- Maximaal €600/650,-
- niet te groot (mag op zich dik en zwaar zijn, dat is de mijne ook. Maar een scherm van 15 inch is zat)
- betrouwbaar en snél.

Ik heb een gruwelijke hekel aan technologie die niet goed werkt dus voor mij geen fancy design zolang het maar goed werkt. Mijn Dell is gruwelijk onhandig maar zo betrouwbaar en doet alles wat ik wil.

Zelf heb ik dus zitten kijken naar de HP Pavilion 15-AB131ND, met een AMD A10 processor en 8gb werkgeheugen. Leek mij prima. Maar toen zag ik dat mijn zus bijna dezelfde heeft alleen haar model heeft een AMD A8 processor.
In any case, deze vind ik echt te traag, soms opent hij internet zelfs amper en dat kan ik slecht hebben.
Ik doe niet veel met mijn laptop maar als ik een keer moet photoshoppen of een video in elkaar moet draaien voor school of een keer Sims 4 ofzo wil spelen dan wil ik dat dat gewoon kan.
Duss, heeft iemand een goede tip voor me of gewoon dingen waar ik op kan letten in mijn zoektocht?

Bij voorbaat grote dank _O_

Fish_n_Chips

Re: Laptop expert gezocht voor aankoop nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:46

Mij is verteld door iemand die er verstand van had (een verkoper o.i.d., weet het niet precies meer) dat Lenovo meestal de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft. Ik heb zelf een Lenovo, een ThinkPad E540, en ben er heel tevreden mee.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:52

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:53

Ik zou weer voor dell gaan. Heb al veel verschillende laptops gehad (of mijn moeder of oma), maar bij bijna alle merken wel problemen (+ slechte klantenservice). Ik heb nu al 2 jaar een dell, acht een topding!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:57

Lenovo heb ik goede dingen over gehoord ook ja dus daar ga ik zeker naar kijken!

Eh opslag hoeft niet veel te zijn eigenlijk. Heb nu 80gb ofzo en daar zit elke moderne laptop bijna wel boven dus dat is niet zo'n groot punt.

Zoe_97 welke Dell heb jij nu?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:01

mijn dell voldoet niet echt aan jouw eisen :p Ik weet de Dell inspiron 7000R serries met touchscreen en 17 inch. Ding was 2 jaar geleden ruim 1100 euro. (maar ik heb zeker geen spijt van deze investering)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:02

Beter is om bijvoorbeeld te kijken naar een laptop met een Intel I5 processor met een SSD schijf.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:04

Nou ben ik verre van een laptop/ computer expert. Maar volgens mij is een intel core processor sowieso beter en sneller als een AMD processor.
En voor fotobewerking etc heb je minimaal een i5 nodig, dacht ik.....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:08

http://www.dell.com/be/p/inspiron-15-55 ... ?ref=PD_OC ik zou je deze kunnen aanraden. Is een vergelijkbare latop als de mijne enkel heeft deze geen touchscreen en loopt op ene I5 processor ipv de I7. Hij igt maar 30 euro boven je budget en dan weet je dat je een oerdegelijk ding hebt.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:19

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:49

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:58

Let je er wel op dat die geen CD/DVD-ding heeft?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 19:07

Ja heb ik gezien. Maar die van mij heb ik volgens mij letterlijk nog nooit gebruikt :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:11

xAlice schreef:
Okee, I5 en SSD zijn nuttige tips. Kom ik een heel eind mee.

Die Lenovo ziet er goed uit. Alleen wat ik me af vraag;
http://www.laptopshop.nl/product/651568 ... 394nx.html
Dit is toch dezelfde of ben ik nou gek? Maar die is goedkoper en volgens de site met SSD?

De videokaart is sowieso anders, maar dat zal in de praktijk niet veel uit maken.
Als je genoeg hebt aan 128GB opslagcapaciteit is die van jou link sneller inderdaad. Die uit "mijn" link heeft 500 GB opslagcapaciteit.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:15

Maris schreef:
Nou ben ik verre van een laptop/ computer expert. Maar volgens mij is een intel core processor sowieso beter en sneller als een AMD processor.

Je geeft toe dat je geen laptopexpert bent, maar beweert wel dat de ene processor beter is dan de andere :=

TS je moet vooral kijken naar wat je ermee wilt doen.
Als het alleen is om wat te surfen en een beetje aan fotobewerking te doen, zal bijna elke laptop in die prijsklasse aan je eisen voldoen.

Over de 'snelheid' van een computer; het kan natuurlijk goed zijn dat jouw zus heel wat programma's onbewust aan het runnen is waardoor hij traag is.
Dus ook daar hou je best rekening mee.
Maar eentje met SSD geheugen is altijd wel fijner :)

Qua merken heb ik persoonlijk ook wel goede ervaringen met Dell en Lenovo, veel succes!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 19:17

@flappie28; Oh op die fiets. Had ik overheen gekeken.
Dat is wel een interessante afweging eigenlijk haha. Ga ik over nadenken :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:27

Oliiviia schreef:
Maris schreef:

Je geeft toe dat je geen laptopexpert bent, maar beweert wel dat de ene processor beter is dan de andere :=

En dan nu een smiley die zwaait met een witte vlag :o ;)
Ik heb laatst een laptop gekocht en dit ( dat een i core een betere processor is als een amd) werd me verteld.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:29

Mijn voorkeur gaat anders ook uit naar Intel in plaats van AMD ;) Een beetje grafische kaart is wel fijn, maar voor alleen de Sims 4 heb je geen game laptop nodig. SSD is wat mij betreft wel echt een must, lekker snel opstarten etc.

Qua merken kun je kijken naar HP, Asus, Acer, Lenovo etc. Persoonlijk zou ik wegblijven van Toshiba en Dell. Ik zit nu op mijn mobiel, maar zal zo eens kijken wat er binnen jouw budget te vinden is :)

Edit: Alice, zit er nog wat rek in je budget of is 650 euro echt de max?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 19:46

Technisch gezien zit er rek in maar dan wel voor goede redenen en heb zelf niet het idee dat het echt nodig is om hoger te gaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:05

Ik zou eens langs de Media Markt gaan en wat laptops uitproberen :j In principe is er genoeg te vinden in jouw prijsklasse en met jouw eisen. Als je je budget iets zou verhogen zou je eventueel zelfs naar een i7 processor kunnen kijken, maar dat is niet per definitie nodig.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:28

Dat ga ik maandag dan maar eens doen. Héél vervelend :D
Oh, nog één ding. Hoe groot is het verschil tussen 4 of 8gb werkgeheugen? Maakt dat veel uit?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:47

Volgens mijn vader is de Mediamarkt vaak wel duur, dus denk even na of je daar ook een laptop gaat kopen. Remember: uitproberen is vrijblijvend, wat de verkopers je ook vertellen.