Fotomappen op nieuwe computer verdwenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Fotomappen op nieuwe computer verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 17:30

Hoi,

Ik weet niet hoe ik het duidelijk uit kan leggen, maar ik heb foto's overgezet van mijn oude computer naar mijn nieuwe computer met een usb stick. Nu staan alle foto's wel op mijn nieuwe computer. Maar ze zaten allemaal in mappen op b.v. datum gesorteerd. Maar op mijn nieuwe computer is van al die mappen niets te zien, het zijn allemaal losse foto's. Is daar wat aan te doen of moet ik echt alle foto's weer opnieuw in mappen plaatsen ?
En als dat inderdaad moet, hoe dan ? Ik kan een nieuwe map aanmaken, maar ik krijg de foto's er niet naar toe gesleept.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 14:30

iemand die het antwoord weet ?

Ik kan een nieuwe map maken en ik kan een foto selecteren. Maar hoe krijg ik de foto dan in de map ? slepen gaat niet ....

cissy

Re: Fotomappen op nieuwe computer verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:39

Rechtermuisknop?
Heb je de foto's met map en al op je usb stick gezet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:42

Zaten ze oorspronkelijk echt in mappen (in explorer) of zaten ze alleen in een of ander fotoprogramma geordend?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:11

Euh ...... geen idee. Ik had ze gewoon in zelf gemaakte mappen gezet op datum. Zo stonden ze onder "afbeeldingen" en zo heb ik ze ook op mijn usb stick gezet.

Met rechtermuisknop gaat het niet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:25

En je hebt ook echt de mappen (met inhoud) naar je USB-stick gekopieerd? Niet alleen alle foto's geselecteerd en die gekopieerd?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:27

oomens schreef:
En je hebt ook echt de mappen (met inhoud) naar je USB-stick gekopieerd? Niet alleen alle foto's geselecteerd en die gekopieerd?

Ik heb gewoon alles geselecteerd. Dus gewoon alle mappen met inhoud. Alle sjablonen van alle mappen dus "blauw gemaakt"om te selecteren.
En nu staan alle foto's dus weer los op mijn nieuwe computer.
Ik vrees dat ik alles weer in mappen moet gaan plaatsen. Maar zelfs dat weet ik niet hoe :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:55

Nog een keer opnieuw per map van je oude computer halen? En dan op je nieuwe computer eerst nieuwe map maken en dan plakken. Wel wat omslachtig maar sneller dan alle foto's uitzoeken en verplaatsen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 18:34

cissy schreef:
Nog een keer opnieuw per map van je oude computer halen? En dan op je nieuwe computer eerst nieuwe map maken en dan plakken. Wel wat omslachtig maar sneller dan alle foto's uitzoeken en verplaatsen.

Dat is ook een idee idd ! :)* Maar dan moet ik eerst nog uitvinden hoe ik die foto's dan in de ( nieuwe ) map krijg. Normaal kan ik ze altijd gewoon naar zo'n map slepen en klaar. Maar dat werkt nu niet ?!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:35

Gewoon de map aanklikken en openen en dan pas plakken. Dan hoef je niet te slepen.