Mijn man, mijn fantastisch geweldig superbe echtgenoot is volle bak in actie aan het schieten met:
mijn eigenste eigen persoonlijke yoga/ontspanningsruimte
Momenteel is alles voorzien van ramen, de nodige isolatie, een OSB vloer en uiteraard: hopen gyproc.
Het volgende wordt plamuren en schuren dus ik moet duchtig eens gaan nadenken over kleuren van verf en vloeren.
Het doel van mijn ruimte:
- een ruimte om cursussen te schrijven
- een ruimte om inspiratie en ideeën op te doen
- een ruimte om yoga uit te oefenen
- een ruimte om in alle stilte te verdrinken in een goed boek
Wij hebben een klein huis dat gans 'open' is. Onze slaapkamer is een mezzanine waardoor ik altijd alles qua televisie of ander geluid meekrijg (alsook snurkende honden...).
Omdat ik toch echt een plaatsje voor mezelf nodig heb om eens te kunnen genieten van stilte, hebben we dus besloten dat dit mijn stekkie zal gaan worden.
Ik ben echter geen topper in het kiezen van kleuren en interieurinrichting.
Met google ben ik al ergens gekomen, maar ik vroeg mij af of er bokkers zijn die me ook gezellige tips kunnen geven betreffende kleuren en inrichting.

Onze zolder is een ruimte van 11m op 5m (lxb).
Het dak bestaat echter uit 2 geheel schuine wanden.
In de schuine wand aan de straatkant zitten geen ramen, in de schuine wand aan tuinzijde zitten 2 veluxen.
In de ene rechte wand zitten 2 raampjes, de andere rechte wand grenst met die van de buur.
Aan de 'dichte' rechte wand wil ik graag een uitklapsofa voor 2 personen hebben en recht tegenover komt ook een kleine televisie. (wegens andere verbouwingen zal mijn ruimte eerst even als woonkamer gebruikt gaan worden)
De schuine zijdes worden op bepaalde lengte recht afgesloten zodat ik inbouwkasten heb.
Dit geeft mij in totaal nog een ruimte van +/-34m² om in te gaan richten

Naast de sofa wil ik ook graag een grote comfortabele mat hebben voor de yoga, een boekenkastje en uiteraard planten.
Het 'dak' wil ik graag in het wit houden, het muurtje met de kleine ramen ook, maar ik zoek dus een kleur voor de dichte wand waar de sofa tegen komt te staan.
Of is het dan te veel wit en moet ik nog een andere wand in een kleurtje zetten?
Verder de vloer... Het wordt een kliklaminaat. Maar kleur? Kies je iets bleek? Iets donker? Iets met een motief? Wat is gezellig, maar toch ook fris en monter?
Dus, mijn vraag aan jullie: hoe maak je van een naakte witte ruimte een ruimte die gezelligheid, rust en natuur uit straalt?
Help