trackpad macbook pro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

trackpad macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 17:42

Hoi!

Ik heb een 4,5 jarige MacBook pro die nu toch wel een beetje gekke kuren gaat krijgen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of weet waardoor het komt.

Mijn trackpad komt namelijk (sinds 2weken) uit het niets omhoog zetten, ik kan nog wel met de muis bewegen maar iets aanklikken niet.

De laptop staat eigenlijk altijd op dezelfde plaats en heb hem dan ook niet laten vallen.

Nu keek ik net en zag ik dat er ook een flinke scheur inzit, die pas sinds vandaag is ontstaan...

Ik gebruik nu een externe muis wat ook prima werkt maar ben toch wel benieuwd naar een oorzaak :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liselot

Re: trackpad macbook pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:50

Maak je hem wel eens schoon? De ventilatie e.d.? Want het lijkt wel te komen door hitte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:13

Ventilator van een MacBook zit niet op die plek. Want onder je trackpad loopt is je accu. Ik ken alleen dit probleem bij MacBooks als er iets aan de accu mankeert, dus bij deze; werkt je accu nog naar behoren?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:33

Dat de ventilatie niet op die plek zit wil niet zeggen dat het probleem niet komt door hitte. De ventilator zelf wordt niet heet, maar zorgt logischerwijs wel voor koeling ;)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 18:46

Ik maak alleen het oppervlak, beeldscherm en toetsenbord wel eens schoon verder eigenlijk niet. Hij is een beetje langzaam maar dat verwijt ik aan het feit dat die bomvol met documenten en foto's staat ;)

Bedankt voor de reacties!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:38

DIRECT MAAR DAN OOK DIRECT LAPTOP BUITEN GEBRUIK NEMEN!

Dat is de Lithium accu die omhoog komt, die is aan het opzwellen. Laptop niet meer gebruiken maar accu laten vervangen, als je te laat bent breekt het Logic Board in tweeën.

Trackpad kan je voor niet al te veel geld vervangen, ook de accu hoeft niet al te duur te zijn. Zie eBay :)

Voor meer info over wat er binnenin je macbook gebeurt: http://www.tekrevue.com/swollen-battery/

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:42

Dat klinkt als een accu die zijn beste tijd heeft gehad. :=

Zoek maar op op internet, schijnt een vaker voorkomend probleempje te zijn (vooral bij macbooks afkomstig uit bepaalde tijden). Er zit een bepaald vocht bij het accu wat begint uit te zetten wat uiteindelijk zorgt voor een ontploffing. Maar eerst dus behuizing die begint te scheuren, even als je trackpad.
Ik weet niet of er nog garantie op zit? Of dat het ook hoort bij een bepaalde jaartijd, heb begrepen dat Apple het dan vergoed, ondanks dat het buiten garantietijd is.
Heb er laatst nogal research op gedaan omdat ik de behuizing aan de zijkant begon los te laten, maar dat bleek er al jaren te zitten toen die nog van mijn broer was en hij de macbook had laten vallen. :P

Inderdaad accu laten vervangen. :j

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:44

Macbook ontploffen? :=
Heb die van mij weleens laten vallen maar heeft geen kuren. Ben daar nu wel bang voor eerlijk gezegd.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:51

Naja, de accu ontploft en dan zit je hele macbook onder de troep wat niet zo goed is. Het ontploft omdat door het uitzetten het ruimte nodig heeft, die het niet heeft.

Dat je je macbook laat vallen wil niet zeggen dat je accu sneller gaat opzetten, maar die dingen hebben nou vaak een houdbaardheidsdatum. De meeste doen het jaren.

Maar er zijn genoeg symptomen van te voren om te weten dat het mis gaat, je moet alleen wel weten dat het mis kan gaan en wat de gevolgen ervan zijn. Dus een omhoog komende trackpad, gleuven/scheurtjes bij de randen van de behuizing.

Mijn macbook is inmiddels 8 jaar oud en vertoont nog geen enkel symptoom.

Probleem als je langer wacht met vervangen is dat het natuurlijk druk op de boel zet en daardoor meer dingen kapot kan maken dan dat het alleen bij de accu blijft.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:53

Bedankt voor jullie reacties! Ga hem maar direct uit zetten, had hem nog vol in gebruik namelijk. Van de week dan maar even laten maken, iemand enige idee wat een nieuwe accu en trackpad kost? Hij was verzekerd voor 3 jaar maar daar heb ik nu vrij weinig meer aan :')