IP camera en mobiele modem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

IP camera en mobiele modem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 09:44

Wie kan me meer vertellen of heeft ervaring met de mobiele modems?

Hoe bevalt het bereik, bij voorkeur in het buitengebied.

Volgens de verhuurder ervan kan het prima overal geplaatst worden zolang er maar een goede mobiele KPN G3 ontvangst is.
Nu heb ik zelf geen KPN maar Tele2. En daarbij is het signaal sterk wisselend op het erf. Van een H tot G4.

De reden dat we hierna opzoek zijn is dat we er graag een IP camera tijdelijk op aan willen sluiten. Want volgens de verhuurder heel goed mogelijk is. Alleen er zitten data bundels aan verbonden.
Weet iemand toevallig hoeveel het data verbruik hiervan is?
Want ik heb eigenlijk geen idee of het een constante verbinding is (dus heel hoog data verbruik) of dat die werkt op basis van streaming (dus als ik vanaf elders inlog).

Ik heb overigens een SRICAM IP camera.
En het gaat om de mobiele modems van http://www.evenwifi.nl/

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:32

KPN 4G is ook in het buitengebied over het algemeen prima, maar er is echt nergens vast internet vandaan te halen? Zit er echt geen telefoonaansluiting waarop je een tijdelijk ADSL abbo kan zetten, of is er geen woonhuis naast / buren o.i.d.?

En in dit geval is het voor jou wel heel belangrijk dat je een publiek IP adres krijgt, anders heb je niets aan wat je nu wilt gaan proberen ;)

kiki1976

Re: IP camera en mobiele modem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:02

Mobiele modems werken op de G3/G4 netwerken en hebben een IP adres.

Internet is er wel maar is vreselijk traag. Ondertussen zijn we er wel achter dat dit prima kan. Je loopt alleen tegen het data verbruik aan. En dit is echt merk en type sterk afhankelijk. Sommige kan je via de software ook nog terug zetten zodat je een lager verbruik hebt.
En vaak is het dan ook nog afwachten.
Het data verbruik kan dan variëren van 55 GB per dag (bij 12 uur streamen) tot 5 GB per week

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:33

Ja, maar publiek of private, dat is wat belangrijk is. En noem ze alsjeblieft Mifi's en praat over 4G ipv G4 ;)

Als er wel internet is zou ik toch kijken of je dat niet kan versnellen. KPN is de laatste jaren flink bezig met verbeterd internet in het buitengebied via VDSL dus grote kans dat die lijn al een stuk harder kan dan de huidige ADSL prutslijn. Heb je ook geen datalimiet problemen.

Of je neemt als er echt minder dan 6Mb haalbaar is gewoon het KPN 4G Thuis abbo, heb je 50GB/100GB (als je al DSL hebt van KPN) per maand.