stop geknalt, wil niet meer aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

stop geknalt, wil niet meer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:20

Ineens zit de woonkamer zonder stroom, geen idee waarom want er was niets aan.
Stop om gezet, ging 10 minuten goed weer eruit. Alle stekkers eruit gehaald en weer geprobeerd maar hij wil nu niet meer omhoog blijven staan, 10 minuten gewacht helpt ook niet.
Wat gebeurd er? Het enige wat ik niet zelf uit kan zetten is Toon maar die was daarvoor ook gewoon aan het opstarten en hebben we net 2 maanden, die zal toch niet stuk zijn?
Verder is alles eruit, dan zou hij het toch moeten doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:22

Wellicht is er ergens in de leiding kortsluiting. Ik denk dat een electricien verstandig is.

kleinvosje

Re: stop geknalt, wil niet meer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:24

Wat Shadow zegt. Of wat wij laatst hadden, dat er in de meterkast iets gesmolten was. Dan werkt het ook niet meer.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:24

Heb je al eens alles uit gegooid je hele electro plat? Incl aardlekschakelaar

Ik heb dit ook eens gehad dat de stop niet meer "omhoog" wou
Heb toen alles uit gegooid en toen die gene wat niet meer omhoog wou als eerste omhoog gedaan
En toen met alles wat "gespeeld" en toen kwam ik d'r achter dat het de droger was die voor kortsluiting zorgde

Als je alles d'r uit gooit moet ook toon uit zijn dan die even opzoeken op welke schakelaar die zit

Mocht er echt iets stuk zijn knalt je aardlekschakelaar d'r direct uit

Bel anders even de electro man en kijk eens wat hij zegt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:26

Toch ook Toon uitzetten en nog eens proberen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:28

Ai dat is soms zoeken naar een spelt in een hooiberg. Succes, hopelijk vind je snel wat de veroorzaker is.

Bij ons is het ook eens de droger geweest. Die stekker was aan het wegsmelten.. :P
En een keer een stekkerblok die gesmolten was, omdat er te veel apparaten aan hingen.

Idd alles wat stroom nodig heeft uitzetten, dus ook Toon, afkoppelen. En dan 1 voor 1 weer aan sluiten. Best een zoekwerk dus!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:28

Maar het is alleen de stop van de woonkamer die eruit is, de rest is oké. Kan het probleem dan toch ergens anders zitten?
De wasmachine en droger staan op zolder en die stop doet het dus nog.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 16-03-16 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:28

Ik heb dit probleem een jaar of 2 geleden gehad. Een goede vriend is elektricien en die constateerde dat mijn groepenkast in brand had gestaan en die begon opnieuw te branden als je de schakelaar omhoog wilde doen. Omdat alles zo netjes dicht ziet heb ik dat zelf niet gezien noch geroken.

Ik zou dus niet zelf gaan rommelen maar gewoon een elektricien bellen, met dit soort dingen moet je geen risico willen nemen.

Edit: bij mij was het alleen de keukengroep de rest deed het nog wel, zou overigens niet lang geduurd hebben voordat de andere groepen ook geraakt werden.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:30

Wie of wat is toon?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:31

inochiyo schreef:
Wie of wat is toon?

Ts d'r slaafje die ze op afstand kan bedienen :+

Spoiler:
zn verwarmings regelaar enz geloof ook lampen kan je via je telefoon aan en uit zetten
Je kunt direct al je verbruik enz zien

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:34

inochiyo schreef:
Wie of wat is toon?

Mijn vorige buurman maar ik gok niet dat ze die bedoeld :D

Spoiler:
Het is een thermostaat van Essent (geloof ik) en die regelt de verwarming in je huis op slimme wijze zodat je een hoop energie en gas bespaard. Je kunt er ook je stroomverbruik mee in de gaten houden geloof ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:59

:') toon is de thermostaat.

Ik ben erachter inmiddels, heb iets langer gekeken en bleek dus een aardlek te zijn, groepen uit en één voor één aan. Nu blijkt de zolder en de woonkamer op dezelfde groep te zitten en het probleem zit in een verleng snoer wat de wasmachine en droger van stroom voorziet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:00

Een verleng snoet tussen wasmachine en droger is geen goed plan wist mijn schoonbroer te vertellen dit zit in de witgoed branche

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:15

Goed dat je het gevonden hebt. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 14:33

Gentlegiant schreef:
Een verleng snoet tussen wasmachine en droger is geen goed plan wist mijn schoonbroer te vertellen dit zit in de witgoed branche

Dat dachten wij ook maar de cv installateur vond het geen enkel probleem dus hebben we het zo gelaten. We gaan er nu uiteraard iets op verzinnen, maar er zal wel iets tussen moeten want snoer van wasmachine en droger zelf zijn gewoon te kort.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:51

anneliesdj schreef:
Gentlegiant schreef:

Dat dachten wij ook maar de cv installateur vond het geen enkel probleem dus hebben we het zo gelaten. We gaan er nu uiteraard iets op verzinnen, maar er zal wel iets tussen moeten want snoer van wasmachine en droger zelf zijn gewoon te kort.

Misschien t stopcontact laten verplaatsen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:57

En wasmachine en droger dan niet tegelijk aanzetten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:13

Wasmachine en droger zullen wel op aparte groepen zitten verwacht ik. Die 2 samen gaat vrijwel nooit op 1 groep. Stopcontacten verplaatsen of verlengen met kabels van 2,5 mm2. Standaard verlengsnoeren zijn meestal 0,75 tot 1,5 mm2 en dat is te weinig voor die apparaten, lees brandgevaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:18

frankiej schreef:
Wasmachine en droger zullen wel op aparte groepen zitten verwacht ik. Die 2 samen gaat vrijwel nooit op 1 groep. Stopcontacten verplaatsen of verlengen met kabels van 2,5 mm2. Standaard verlengsnoeren zijn meestal 0,75 tot 1,5 mm2 en dat is te weinig voor die apparaten, lees brandgevaar.

Als je ze op één verlengsnoer aansluit (zoals TS lijkt te zeggen), dan zitten ze wel degelijk op dezelfde groep.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 00:13

Ze zitten op dezelfde groep, ze staan op zolder, aansluiting voor de wasmachine zit in de douche maar daar is eigenlijk te weinig ruimte.
En idd op hetzelfde verlengsnoer, is bijna een jaar lang goed gegaan. We hadden het even als tijdelijke oplossing bij het verhuizen maar kort daarna kwam de cv installateur en die zei dat het prima was zo en helemaal niet nodig was nieuw stopcontact te maken. Dat was dus achteraf niet zo'n goed advies.
Maar we gaan ze nu iig niet meer tegelijk aan zetten.