Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iirrssjjee schreef:Of op een rotonde, iemand die zn knippertje naar links aan heeft, maar toch besluit op de rotonde te blijven. Dat soort acties?

vuurneon schreef:iirrssjjee schreef:Of op een rotonde, iemand die zn knippertje naar links aan heeft, maar toch besluit op de rotonde te blijven. Dat soort acties?
Dan geef je hem een compliment voor correct gebruik van de richtingaanwijzer
Vraag mij af of dergelijke dashcams zin hebben bij overtredingen. Je eigen gedrag mist in het filmpje.
iirrssjjee schreef:vuurneon schreef:Hoezo? Richting naar links is op de rotonde blijvenrotonde gaat tegen de klok in, dus als je linker richtingaanwijzer uit doet, geeft diegene aan op de rotonde te blijven.
Ik ben niet wakker merk ik. Ik bedoel natuurlijk rechter knipperlicht hahaha
KimD schreef:iirrssjjee schreef:
Ik ben niet wakker merk ik. Ik bedoel natuurlijk rechter knipperlicht hahaha
Dat klinkt al logischer.![]()
Het is trouwens wel belangrijk om te weten of een verzekering de beelden aanneemt als bewijs, die van ons doet dat bijvoorbeeld wel. Sommige andere niet.
vuurneon schreef:Ha, nee.. want dat links knipperen is iets dat de bevolking zelf (deels) heeft verzonnen, maar dit is zeker geen wettelijke verkeersregeliirrssjjee schreef:Of op een rotonde, iemand die zn knippertje naar links aan heeft, maar toch besluit op de rotonde te blijven. Dat soort acties?
Dan geef je hem een compliment voor correct gebruik van de richtingaanwijzer
Dat is knipperen bij voorsorteren naar links voor oprijden rotonde en een kwart voor je de rotonde wil verlaten naar rechts knipperen. En ik denk dat bij het voorsorteren het naar links knipperen er voor heeft gezorgd dat mensen het bij een 'simpele' rotonde en driekwart nemen het ook doen. Een rotonde is eigenlijk niet meer dan de weg rechtdoor, dus enkel bij het afslaan (naar rechts) doe je tijdig je knippertje aan. Sammie schreef:vuurneon schreef:Ha, nee.. want dat links knipperen is iets dat de bevolking zelf (deels) heeft verzonnen, maar dit is zeker geen wettelijke verkeersregelDan geef je hem een compliment voor correct gebruik van de richtingaanwijzerDat is knipperen bij voorsorteren naar links voor oprijden rotonde en een kwart voor je de rotonde wil verlaten naar rechts knipperen. En ik denk dat bij het voorsorteren het naar links knipperen er voor heeft gezorgd dat mensen het bij een 'simpele' rotonde en driekwart nemen het ook doen. Een rotonde is eigenlijk niet meer dan de weg rechtdoor, dus enkel bij het afslaan (naar rechts) doe je tijdig je knippertje aan.