[VOLG] Het bleef toch niet bij een likje verf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:18

Wij hebben ook een dijkwoning ca 1930 maar we hebben deels de vloeren recht gemaakt want de muren zijn ook niet recht en dan krijg je soms hele rare dingen als de vloer wel recht is en de muur niet.
Ons huis helt naar achteren waardoor de nieuwe keuken toch wel plekken heeft die niet aansluiten op de muur, maar het scheve heeft ook wel wat moet ik zeggen. En ja ons bed staat deels op blokken om te zorgen dat het bed wel recht staat. Maar zou het niet anders willen en het huis blijft toch nog zakken

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 18:43

rumay schreef:
Wij hebben ook een dijkwoning ca 1930 maar we hebben deels de vloeren recht gemaakt want de muren zijn ook niet recht en dan krijg je soms hele rare dingen als de vloer wel recht is en de muur niet.
Ons huis helt naar achteren waardoor de nieuwe keuken toch wel plekken heeft die niet aansluiten op de muur, maar het scheve heeft ook wel wat moet ik zeggen. En ja ons bed staat deels op blokken om te zorgen dat het bed wel recht staat. Maar zou het niet anders willen en het huis blijft toch nog zakken



Dat hebben wij inderdaad ook. Gelukkig valt het maar bij 1 wand echt op en dat is de achterwand van de toekomstige inloopkast. :)

Weer een kleine update!

Onze houtkachel, we zijn helemaal verliefd <3
Afbeelding

En alvast begonnen aan de hoek in de woonkamer waar de kachel komt te staan.
Afbeelding

Gaten overal alvast gemaakt voor de spotjes.
Afbeelding

Op de grote slaapkamer zijn we bezig met de vloer. Hij komt een behoorlijk eind omhoog. Op de gehele bovenverdieping.
Afbeelding

Afbeelding

En het begin van de inloopkast :)
Afbeelding

De visjes komen ook weer tot leven, het lijkt steeds een groter aantal te worden, terwijl we met de aankoop van het huis dachten dat er niets inzat.. Ze zaten erg goed verstopt.. _O-
Afbeelding

Morgen komt de loodgieter en volgende week zaterdag de elektricien. Wanneer zij geweest zijn kunnen de wandjes en de vloeren er weer in. :)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:04

Oooooh waauw! <3 waar heb je die kachel vandaan?

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 14:40

:D ! Bij de kachel farm in Maurik!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:42

En... Daar gaan de eerste tegeltjes. De vloer gaat er toch wel uit. We proberen ze zoveel mogelijk heel te houden om te kunnen verkopen. :)

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:45

Ik zie nu je onderschrift... Staat het huisje ook in nieuwendijk?

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:46

Ja, deze staat in Nieuwendijk. :)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:49

Wat een leuk project!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:53

Wat een super gaaf huisje TS! Wat knap dat jullie op zo'n jonge leeftijd al een huisje kopen en gaan trouwen! Heeft dat een specifieke reden? (sorry voor mijn nieuwsgierigheid. :') )

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:53

Vind die tegels prachtig! Jammer dat ik nog geen nieuw huis heb anders had ik ze denk ik wel van je over genomen.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:59

MarlindeRooz schreef:
Wat een super gaaf huisje TS! Wat knap dat jullie op zo'n jonge leeftijd al een huisje kopen en gaan trouwen! Heeft dat een specifieke reden? (sorry voor mijn nieuwsgierigheid. :') )


Geen verontschuldiging nodig hoor, vragen staat vrij! Dankjewel :)

We zijn beide christelijk opgevoed en hebben dit in onze opvoeding meegekregen. Nu staan we beide heel anders in het geloof dan hoe we zijn opgevoed, maar toch zijn er bepaalde dingen die we toch blijven doen/respecteren. Het is bij ons niet gebruikelijk om samen te gaan wonen en dit willen we dan ook liever niet. Niet tegenover onze familie/ouders en ook naar ons eigen gevoel. Het voelt goed en we hadden allebei enorm veel zin om dit avontuur aan te gaan. En we zijn inderdaad jong, John is bijna 24 en ik word van de zomer 20, maar dit houd ons niet tegen en gaan er ook niet vanuit dat dit problemen op zal gaan leveren. We hebben de mogelijkheid en we willen dolgraag samen zijn. We horen uiteraard vaak dat we nog zo jong zijn en of we niet lekker willen genieten van ons leven, maar dat doen we volop. :D

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:05

Tof dat jullie zo vrij jong al gaan trouwen, al was dat 30 jaar geleden heel normaal!
En zeker omdat jullie het samen ook zo graag willen en niet omdat de familie dat ''opdraagt'' wat zo nu en dan nog eens voorkomt (ook bij niet moslims)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:12

Ik was ook 19 en inmiddels van de zomer 16 jaar getrouwd... Komt goed hoor ts ;)

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:19

Oh wat gaaf, een eigen plekje, heerlijk!
Ziet er goed uit hoor *D

En wat fijn dat jullie gaan trouwen! Ik ben zelf ook bijna 20 maar wij hebben helaas nog geen mogelijkheden omdat we allebei nog studeren..
Veel plezier met klussen! En leuk dat je ons laat meegenieten :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:10

Ach ik was 19 toen ik op mezelf ging :D
Héérlijk plekje lijkt het me worden, en tja die kachel.. ik heb nog een oude godin (bakbeest) en ben echt helemaal verliefd op die van jullie!

Suuskeee
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-02-11

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:15

Ik ben nu al benieuwd hoe het eindresultaat er uit ziet!

(Oh en eh ik kan het niet laten om te zeggen, ik ben 23 september jarig :+ )

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:57

Zonde van die vloer, zo mooi....
Mooi huisje en wat een mooie kast hebben jullie in de eetkamer staat <3

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:03

Ik wilde net zeggen dat je die tegels prima kunt verkopen, maar daar was je zelf ook al achter :D Daar zijn echt wel liefhebbers voor! Wij zoeken over een tijd ook zoiets :j

Oude tekeningen zijn vaak wel opvraagbaar bij de gemeente. Zo heb ik ook oude bouwtekeningen van ons huis gekregen via de gemeente. Gewoon op de mail :j

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:04

Wat een droomhuisje!!!! <3 <3
En die kachel!! :~ :~ :~

Wilde na het beginnen te lezen van je topic, dat als je de vloer wilt vervangen ik het nu zou doen, maar daar waren jullie zelf ook al achter :D Moet er toch niet aan denken dat je na een jaar alles weer uit je huis moet halen en de zooi die je er dan van krijgt....

En nog van harte gefeliciteerd met jullie verloving!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 17:27

Iedereen nog bedankt voor jullie leuke reacties! <3
Tekeningen hebben we niet, wel de oude papieren. alles met de hand geschreven. Onze gedachte was juist, ooit was het echt alleen de woonkamer. Apart idee, dat ze zo klein konden leven.

Update ! :D

De elektricien is bijna klaar, we moeten de gipsplaten nog bevestigen en over 3 weken komt de stukadoor. Daarna kunnen we lekker aan het schilderen.

De vloeren zijn inmiddels overal geïsoleerd en weer dichtgemaakt en ook alle handjes staan weer overeind. Heerlijk om weer normaal te kunnen lopen en dat we niet meer scheef staan.
Afbeelding

Hier is goed te zien hoe ver de vloer aan de ene kant omhoog is gekomen om hem recht te kunnen krijgen.
Afbeelding

Kozijnen zijn ook binnen.
Afbeelding

En we zijn bezig met het plafond. Deze planken komen op elk schuin deel van het plafond en zullen worden geolied.
Afbeelding

Gisteren een onwijs gezellig verlovingsfeestje gehad, dus het huis is goed ingeweid! Iedereen weet hoe gek wij van dieren zijn en ook was het hen niet ontgaan dat wij een volière hebben.. Komen ze aanzetten met 2 nieuwe inwoners. <3
Afbeelding

Gauw de volière wat opgeknapt om ze een voorlopig onderkomen te bieden. Binnenkort gaat deze plat om opnieuw opgebouwd te worden, dan mogen ze tijdelijk lekker in de tuin scharrelen.
Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:16

En hij brand als een tierelier ! *\o/*
Afbeelding

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:42

Wat een heerlijk huis en leuk project! Ik volg :)

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 18:10

Dankjewel!

Leuke, maar pittige klus die tegels eruit hakken. Het valt nog vies tegen, ze liggen enorm strak en het zijn heel zachte tegels. Helaas sneuvelt er dus een hoop..
Afbeelding

Inclusief mijn handen, gevoel voor richting heb ik niet zo... :')
Afbeelding

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:12

Hey waarom heb je geen rubberen bescherm dop om je beiteltje, dan sla je niet meer op je tengels als je richtingsgevoel je in de steek laat.
Google: handbescherming greep koudbeitel

Dat werkt echt heel goed weet ik uit ervaring... Kosten niet veel en kun je zo (even in heet water) om je beitel schuiven.

Tip: doe je ring af met klussen. Je kunt zeer ernstige verwondingen oplopen door het dragen van een ring icm klussen. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die een velletje mist (understatement...)
Als je tegen zeer veel pijn en rood lichaamssap kunt: Ring injury ,google afbeeldingen...

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:21

Wat een gaaf project zijn jullie begonnen! :D Leuke gezinsuitbreiding ook ;)

Ik zou wel je ring af doen tijdens het klussen. Het is en gevaarlijk en met dit klusje kan je hem nog goed vervormen ook. Ik spreek uit ervaring, mijn ring was zo ovaal geslagen (ook tijdens het tegels afbeitelen) dat hij echt met letterlijk veel pijn en moeite mijn vinger af moest.