Advertenties MP automatisch achteraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Advertenties MP automatisch achteraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:22

Ligt dit nou aan mij?
Bij de rubriek dekjes en dekens heb ik 2 dekjes te koop gezet...
En hoe ik het ook probeer...ze staan gelijk bij het plaatsen hélemaal achteraan.
Keer op keer...

Weet iemand hoe dit kan gebeuren??
Heb al vanalles geprobeerd...vaste prijs, bieden open zetten....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:27

Dit is het 'nieuwe' MP :( Onder het mom van 'zo heeft iedereen gelijke kansen' -O-
Baal er ook enorm van! Iedere week zet ik m'n advertenties er opnieuw op zodat ze beter zichtbaar zijn, maar dat heeft zo geen nut meer :P
Je kunt lid worden van MP. Kost je 50,00 per maand. Dán komen ze wel bovenaan.... Heb ze een mail gestuurd met dat het eigenlijk een betaalde site wordt als je een beetje wilt kunnen verkopen, maar volgens hun zag ik dat verkeerd :+

Anoniem

Re: Advertenties MP automatisch achteraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:31

Jeetje wat een onzinnigheid. Mijn andere advertenties staan niet achteraan...
(wel gelijk allemaal net geplaatst).

Belachelijk eigenlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:33

Dat klopt! Het gebeurt 'random' :P

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:34

LZP -> HTT

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:38

De eerste advertentie die je in een rubriek zet komt binnen de eerste pagina's te staan. de volgende advertenties die je in dezelfde rubriek zet, komen meteen op pagina 10 en verder.

ik verkoop regelmatig kinderkleding op marktplaats en ik zet dagelijks maar 1 advertentie per maat erop. die komt dan binnen de eerste 5 pagina's te staan. als ik er meerdere in die maat op set dan komen ze verder te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:51

Bij mij blijven ze op pagina 10 en verder komen.
Wat ik ook probeer...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:54

Oh dat klinkt niet handig... Als je iets zoekt moet je elke x al die pagina's door dus? :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:57

Als ik het nu in het weekend probeer, bij mij ook! Waarschijnlijk i.v.m. drukte andere plaatsers.
Meestal probeer ik het zo rond zeven uur s' avonds en dan komen er een aantal binnen de eerste 5 pagina's.
Gister tijdens het plaatsen kreeg ik nog een popup van MP of ik tevreden was met het adverteren. Toen ik aangaf 'redelijk' vroegen ze wat ze konden doen om het te verbeteren. Weer aangegeven dat het aanzienlijk scheelt wanneer nieuw geplaatste advertenties weer bovenaan in de rubriek zouden komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:58

Ik wilde namelijk mijn dekjes en deken weer opnieuw plaatsen...
En hop, de eerste gelijk weer naar pagina 10.
Verwijderd, nog 2x geprobeerd en blijft daar terecht komen.

aantal mensen die kijkt neemt dus drastisch af...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:00

Helemaal mee eens!
Als het van een bepaald merk is, heb je wel kans dat mensen daarop zoeken.
En een voordeel van opnieuw plaatsen is dat je datum recent is. (mensen hebben nogal het idee als het er 'lang' op staat, ze het vast voor minder mogen hebben }:0 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:01

Ja idd, zoektermen werkt bij mn deken denk ik wel.
dekje misschien ook, maar toch...
vind het echt raar.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:12

Ik heb vorige week ook enkele advertenties opnieuw grplaatst en ook mijn advertentie kwam ergens achteraan. Ik heb een mail naar marktplaats gestuurd met de vraag hoe dat nu eigelijk kan en dit kreeg ik als antwoord:

U geeft aan dat uw zojuist geplaatste advertentie meteen verder dan pagina tien te zien is en hier een plaatsingsdatum uit het verleden bij staat. Ik kan mij goed voorstellen dat u dit bij ons meldt en ik voorzie u dan ook graag van meer uitleg hierover.

Naar aanleiding van uw vraag heb ik de betreffende advertentie bekeken. Hierbij heb ik geconstateerd dat u de advertentie waarin u een keukentafel aanbiedt eerder heeft geplaatst en voor de einddatum heeft herplaatst.

Wanneer u uw advertentie voor de einddatum herplaatst, is dit in strijd met onze Algemene Gebruikersvoorwaarden. Wij willen er voor zorgen dat iedere verkoper een gelijke kans krijgt. Hierdoor worden te vroeg herplaatste advertenties onderaan de resultatenlijst getoond. Om dit administratief te verwerken kennen wij de advertentie een plaatsingsdatum uit het verleden toe.

Dus als je je advertentie erop zet voordat hij verlopen is, komt hij met een oude datum er weer op en daardoor staat ie dus achteraan. Beetje jammer voor de particuliere verkoper met slecht 1 of 2 dingetjes. Als je wat plaatst zit je binnen enkele dagen al verder dan pagina 10 en de enige manier om weer bovenaan te komen is door de advertentie omhoog te bellen.
Ik zeg, met zijn allen naar speurders! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:14

Wat is dat vooronzinnigs. Op die manier laat je hetals partikulier wel. Het is al idioot duur om iets te plaatsen. Zelfs als je iets zoekt moet je betalen in veel categorien. En op deze manier is het helemaal,niet meer aantrekkelijk en is de kans dat je iets kwijt raakt bijna nul. Ja als je mp heel veel betaald en een dikke commerciele verkoper bent en de boel volspamt met advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:55

Nou, wat een debiele redenatie van MP.
Bij mij klopt het, ik wacht niet altijd tot een advertentie verlopen is inderdaad....
Maar herplaats eerder....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:13

Anoniem schreef:
Ik wilde namelijk mijn dekjes en deken weer opnieuw plaatsen...
En hop, de eerste gelijk weer naar pagina 10.
Verwijderd, nog 2x geprobeerd en blijft daar terecht komen.

en gebruik je dan dezelfde titel als de oude advertentie? want dat pakt hij niet en dan plaatst hij hem achteraan.

voorbeeldje: Ik had een kindertruitje te koop met als titel: lief lifestyle shirtje. deze advertentie stond helemaal achteraan en zou bijna verlopen dus ik heb hem er opnieuw opgezet met dezelfde titel. dan komt hij weer achteraan te staan. titel veranderd in "shirtje van lief lifestyle" en hij staat binnen de eerste 5 pagina's. is een soort beveiliging van marktplaats. als je dezelfde titel gebruikt dan kunnen ze "zien" dat je je advertentie omhoog aan het gooien bent door hem opnieuw te plaatsen en dat willen ze voorkomen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:14

truselientje schreef:
Dus als je je advertentie erop zet voordat hij verlopen is, komt hij met een oude datum er weer op en daardoor staat ie dus achteraan. Beetje jammer voor de particuliere verkoper met slecht 1 of 2 dingetjes. Als je wat plaatst zit je binnen enkele dagen al verder dan pagina 10 en de enige manier om weer bovenaan te komen is door de advertentie omhoog te bellen.
Ik zeg, met zijn allen naar speurders! :D

gewoon een andere titel geven en hij word niet meer gezien als een oude advertentie en staat weer bovenaan ;-)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:17

Dat verklaart waarom ik echt 0,0 reactie gehad heb op een advertentie waar ik eerder wel veel reactie op kreeg. Vind ook dat nieuwe met die berichten op de site waardeloos overigens. Tijd voor speurders als je t mij vraagt...