Nieuwe banken met huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor bank zou jij kiezen met huisdieren?

(nep)Leren bank.
62 (57%)
Stoffen bank.
35 (32%)
Anders..
10 (9%)

Totaal aantal stemmen: 107

Evercreek

Nieuwe banken met huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 19:29

Hallo bokkers!

Ik zit er nu al een tijdje over te denken om een nieuwe bank(en) te halen, ik heb nu een stoffen donkergrijze tweeënhalf zits en een tweezits bank. Ook heb ik een witte kat en een bruine hond die beide als idioten verharen. Je ziet dus mijn probleem; elke dag een strijd om de bank weer netjes te krijgen wat door mijn rugklachten niet erg bevorderlijk is.
Nu hebben mijn ouders sinds een aantal maanden nepleren banken en ik moet zeggen, dit ziet er wel goed uit. Echter hebben zij alleen een kat dat overdag slaapt en 's nachts buiten is. Ik heb een kat die er nooit uit komt en dus haar blije uitspattingen binnen heeft. Ik knip haar nagels wel, maar dan nog weet ik niet of zo'n leren bank het wel minstens twee jaar overleeft.
Ook vraag ik me af hoe het er zomers aan toe gaat met zo'n bank, word dat niet heel heet als de zon erop komt en heel erg koud als het winter is? Wij hebben 's morgens de zon en heb 's zomers wel altijd de rolgordijnen naar beneden alleen heb ik deze aangeschaft om 's avonds inkijk te voorkomen en niet om de zon buiten te houden.

Ik ben wel blij met mijn stoffen bank, lekker zacht en zit ook heerlijk maar het is elke dag weer oorlog om deze haarvrij te maken. Ondertussen is deze bank gewoon echt op en wil ik om een andere kijken, ik zie het niet meer zitten om deze te laten opknappen. Wij hebben deze twee jaar geleden van mijn ouders gekregen toen we gingen samenwonen, daarvoor hebben zij ze +/- 4 jaar gehad. Hoogtijd voor iets anders dus.

Dus mijn vragen:
Wat voor bank is beter met huisdieren en hoe ervaren jullie (nep)leren banken in de zomer/winter?

leeneliefje

Re: Nieuwe banken met huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:34

Nou ik vind voor beide iets te zeggen. Bij een leren bank zie je gauw krassen en beschadigingen door nageltjes, maar daar haal je zo de haren vanaf. Een stoffen bank blijven de haren op zitten maar is niet zo snel beschadigd.

Ik zou daarom gewoon los van je huisdieren kiezen voor een mooie bank naar je eigen smaak en gewoon de huisdieren op de grond houden, die hoeven toch niet op de bank? Dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:34

Laat je je dieren op de bank? Dan zou ik daar mee stoppen, of plakt het haar er aan als ze er tegen aan lopen?

Mijn ervaring met nepleer (bij kennissen) is dat je er in de zomer aan vast plakt als je een korte broek/rokje aan hebt.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 07-03-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:35

Mijn voorkeur gaat uit naar een stoffen bank. Ik vind deze bovenal mooier. Ook vind ik een nepleren bank zo vervelend plakken aan je lichaam in de zomer en in de winter weer zo koud.

Wij hebben hier honden in huis en dat is met een stoffen bank geen probleem. Met een ramen zeem kan je heel makkelijk de grootste plukken verwijderen. Ook hebben wij een speciale stofzuiger voor huisdieren waarmee je heel makkelijk en snel de bank kan stofzuigen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:35

Ik heb een nep leren bank en zou voor een echte lederen gaan. Bij ons laat het leer los van het soort stof wat eronder zit. Bank is 5 jaar oud en heeft 800 euro gekost. Voor dat geld heb je ook een echte lederen bankstel. En als je die goed onderhoud gaan die zeker wel 20 jaar mee.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:37

Wij hadden een (echt) leren bank, maar dat was voor onze kat helemaal niet uitnodigend om te krabben. Ook poetste je daar de haren zo vanaf als hij er toch een keer op had gelegen, maar meestal lag er een kleedje voor de kat om op te liggen. Nu hebben we een stoffen bank, en daar krabt hij wel aan en het zit toch wel meer onder de haren.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:38

Ik heb een echt leren bank van Kwantum. Een cognac kleurige. Stoere uitstraling. De haren heb je er zo af en er komen geen krassen op!

Maartje1990

Krabt je kat aan de bank? Wij hebben een kat die alleen aan de krabton krabt en niet aan de bank. Ideaal.

Maar als je kat krabt is dat voor bij leer erg zonde. Bij stof zie je dat tocg minder

djinnie

Ik heb alleen cavia's en die zitten niet op de bank. Maar ik heb wel een nepleren bank. En ja. Die is koud in de winter en goed warm in de zomer. Daarom zit ik op een schapenvacht. Met twee jonge kinderen ben ik voor nu toch blij met de bank. Makkelijk schoon te maken. :D Wij hebben hem tweedehands voor 200 euro gekocht.

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:40

Hier een stoffenbank met 2 honden die er dus niet op mochten.
Ja, ja...... :')
Elke dag even goed de stofzuiger er over, gaat prima.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:40

Ik heb een microvezel die bestand is tegen kattennagels ( maakt geen gaatjes) en verder heb ik doeken over de bank als ik er niet ben .
Met visite gaan die er af ....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:42

Leren bank!

Hier een grote kater en na 10 jaar ziet ie er nog prima uit.

Makkelijk haar en stofvrij te krijgen en de krassen zie je er niet zo snel in en geloof mij, hij heeft van die gekke buien en rent als een gek rond en springt overal op en overheen.........

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:12

Mijn dieren mogen gewoon bij mij op de bank, ik ben 's avonds altijd alleen en vind het toch wel heel fijn om met ze te knuffelen. :o
Mijn kat heeft ook inderdaag nog wel eens de neiging om de bank als krabpaal te gebruiken, ze weet dondersgoed dat ze dat niet mag; tegen de tijd dat ik het zie is het al te laat..
Aangezien wij in een appartement wonen en geen tuin hebben zit ik toch wel veel binnen tenzij ik een dagje weg ga met de hond, vandaar ook mijn vraag of het 's zomers warm is en 's winters koud. Een kleedje zou ik ook nog op de bank kunnen leggen, maar dan is het hele mooie effect van de bank weg, dat is ook weer niet de bedoeling :+
Iedereen bedankt voor de snelle reacties, ik neem alles zeker mee in mijn besluit!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:16

Aedema schreef:
Mijn dieren mogen gewoon bij mij op de bank, ik ben 's avonds altijd alleen en vind het toch wel heel fijn om met ze te knuffelen. :o
Mijn kat heeft ook inderdaag nog wel eens de neiging om de bank als krabpaal te gebruiken, ze weet dondersgoed dat ze dat niet mag; tegen de tijd dat ik het zie is het al te laat..
Aangezien wij in een appartement wonen en geen tuin hebben zit ik toch wel veel binnen tenzij ik een dagje weg ga met de hond, vandaar ook mijn vraag of het 's zomers warm is en 's winters koud. Een kleedje zou ik ook nog op de bank kunnen leggen, maar dan is het hele mooie effect van de bank weg, dat is ook weer niet de bedoeling :+
Iedereen bedankt voor de snelle reacties, ik neem alles zeker mee in mijn besluit!

Omdat het leer is, wordt het wel snel warm als je zit in de winter. Bij ons wel tenminste.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:21

Was ik vergeten te melden: mijn vriend heeft liever een stoffen bank, precies om die reden en ik nijg juist weer naar leer omdat het makkelijker schoon te houden is.

Misschien moet ik even wachten tot de zomer en kijken hoe mijn ouders de warmte dan verdragen en hoe zij dit eventueel oplossen. 's Zomers kan het hier erg warm zijn en wil mijn kont dan ook niet nog eens verbranden aan de bank :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:21

Ik heb mijn leren bank van dik 3000 euro nu 8 jaar en hij ziet er niet meer uit. Helemaal kaal en gekrast van de nagels van mijn Bulldog.
Hij zit nog heerlijk dus wij doen het er maar mee.
Als de Bulldog er niet meer is, is nu 10 jaar en heeft niet het eeuwige leven, dan zoek ik op MP naar een mooie tweedehands bank, wel weer leer.
Mijn vorige bank was van stof en ging vreselijk naar hond ruiken en was slecht schoon te maken.

Honden op de grond is geen optie, vinden wij niet gezellig.

Maar nooit koop ik meer zo'n dure bank.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:24

Voor mij is een chesterfield de beste keus. Vroeger andere banken geprobeerd, maar die werden lelijk, gingen stuk of waren niet schoon te houden. Bij mij mogen de honden op de banken. Ik heb nu negen honden, maar mijn banken in de jaren vele honden en puppen met glans doorstaan.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:27

tiwi1969 schreef:
Ik heb mijn leren bank van dik 3000 euro nu 8 jaar en hij ziet er niet meer uit. Helemaal kaal en gekrast van de nagels van mijn Bulldog.
Hij zit nog heerlijk dus wij doen het er maar mee.
Als de Bulldog er niet meer is, is nu 10 jaar en heeft niet het eeuwige leven, dan zoek ik op MP naar een mooie tweedehands bank, wel weer leer.
Mijn vorige bank was van stof en ging vreselijk naar hond ruiken en was slecht schoon te maken.

Honden op de grond is geen optie, vinden wij niet gezellig.

Maar nooit koop ik meer zo'n dure bank.

3000 gaat ook wel een beetje ver over mijn budget := Al is 8 jaar wel een hele lange tijd, wanneer begon deze echt op te raken denk je?

Op mijn huidige banken sproei ik wel eens met een spuiter, hier doe ik een heel klein beetje wasverzachter in en meng dit met water, goed schudden en dan ruikt die weer heerlijk. Dus om de geur zou een stoffen bank voor mij niet zo'n probleem zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:33

Ik heb een stoffen bank, en hoewel de hond er niet op komt (uhu ;) ) vangt het ding wel erg veel stof. Dat is het voordeel van (nep)leer. Daar ga je met een doek overheen en het is schoon. Maar inderdaad, veel sneller krassen en gaatjes, dat zie ik bij de meubels van mijn zusje die alleen een kat hebben.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:40

Mijn ouders hebben altijd leren banken gehad en ik heb er nooit last van gehad dat ze extra koud of warm waren dan een stoffen bank. Qua schoonmaken is het idd echt ideaal, en het eerste paar bankstellen heeft het zeker 15 jaar vol gehouden, waarschijnlijk nog wel langer maar dat weet ik niet meer precies.
Op die banken mocht de hond trouwens niet, maar wij waren toen klein en hebben heel wat heen en weer gesprongen op de bank, en de hond heeft aan het eind van zn leven toch behoorlijk vaak op de bank gezeten O:) Ook regelmatig een gravende konijn, hamster en rat.

Nu hebben mijn ouders sinds 3 jaar nieuwe banken (bijna exact dezelfde :') ) en een nieuwe hond die gigantisch verwend is en altijd op de bank zit, geen kras te zien :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:58

Wij hebben precies dezelfde twijfels als jou. En zitten op dit moment aan echt leer te denken. Bank van m'n ouders is 15 jaar oud en zie je niks aan

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:01

Hier een leren bank. Wel een 2de handsje, maar goede kwaliteit.
Heerlijk, wil niet anders meer, makkelijk schoon te maken en kan wat hebben.

Hiervoor wel een stoffen bank gehad, maar na vrij korte tijd zag dat er niet meer uit met mister kwijlgraag in huis ;)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:03

Ik heb al 7 jaar een nepleren bank en ziet er nog als nieuw uit. Ik leg een kleedje op het zit gedeelte, deze was ik regelmatig uit. Mijn labrador ligt dagelijks op de bank.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:05

Is het geen idee om gewoon een paar grand foulards te halen en over de bank te gooien? :)
Kwestie van eraf halen wanneer er visite komt en bijv 1x per week in de was doen en een schone over de bank gooien.
Dan blijft je bank netjes, je hoeft alleen dat kleed regelmatig even uit te wapperen buiten en het scheelt een hoop schoonmaakwerk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:14

Ik heb een donkergrijze stoffen bank en deels witte katten die ook flink kunnen haren. Op mijn bank vat het wel mee met haar (in tegenstelling tot de kussens :o ) dus ik denk dat het aan de stof ligt die je kiest?
Mijn ouders hebben leren stoelen en mijn schoonouders een leren bank. En ondanks dat de katten daar niet aan de meubels krabben zie je toch beschadigingen van als ze er overheen rennen in een gekke bui, of van wanneer ze er gewoon op klimmen. Voor mij geen (nep) leer iig!