Onze externe harde schijf is vermoedelijk gecrasht o.i.d. want als je hem aansluit gaat het lampje namelijk wel knipperen (en na verloop van tijd ook gewoon continu branden) maar de verschillende laptops en pc's hier in huis herkennen de schijf niet.
Heb ook met behulp van google de USB poorten 'gerepareerd', als laatste poging eigenlijk maar dit had geen resultaat. Nu luiden de volgende tips de harde schijf uit zijn behuizing halen en inbouwen in de PC. Poeh, ik durf veel zelf te doen maar hier waag ik mij toch maar niet aan. Als het niet om zulke dierbare bestanden ging had ik het nog durven proberen maar aangezien er o.a. ook foto's op staan van mijn overleden schoonbroertje ga ik het er niet op gokken.
Nu is dus mijn vraag, zijn die bestanden op 1 of andere manier nog te redden? Ik weet dat ik er zo ook niet bij kan maar vind het ook heel eng om de harde schijf weg te brengen. Ik wil echt zeker weten dat diegene er met veel zorg mee omgaat en echt ALLES doet wat mogelijk is om die bestanden tevoorschijn te toveren. Die harde schijf zelf kan ik me niet zo druk om maken, die hoeft echt niet weer gerepareerd te worden maar die bestanden zou ik toch erg graag terug willen voor zover mogelijk.

Dus is dat mogelijk? En zo ja hele betrouwbare adressen (met eigen ervaring?) zijn dan ook zeker welkom!
Alvast heel erg bedankt in elk geval.