Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MorganeR schreef:Heyhoi bokkers,
Ik merk dat ik de laatste tijd snel last krijg van mijn rug op mijn huidige bureaustoel, daarom dacht ik aan een zadelkruk, aangezien ik tijdens het rijden geen last heb van mijn rug.
Wie kan mij vertellen welke krukken dan een goede keuze zijn en waar ik op moet letten?
Citaat:Beste Morgane,
Via deze weg stuur ik je maar even een berichtje, want als nieuw lid van Bokt heb ik blijkbaar niet genoeg rechten om een reactie te plaatsen op het forum, waar je kort geleden in maart een onderwerp hebt gestart over zadelkrukken:
[HTT] Zadelkruk, ervaringen?
Ik wilde je graag een tip geven, omdat wat jij ervaart tijdens het paardrijden precies is wat bekend staat als de gezonde zithouding, rechtop, waarbij je bekken en rug worden ontlast. Zoals je zelf waarschijnlijk al wist, omdat je al begon over zadelkrukken, bevelen therapeuten mensen met (beginnende) rugklachten aan om voor hun dagelijkse zithouding gebruik te maken van de op de 'paardrijzithouding' gebaseerde 'ponyseats', dit zijn zadelkrukken die in vergelijkbare vorm als het zadel op je paard, vorm zijn gegeven. Dat is dan ook gelijk de eerste tip die ik je kan geven: Let op de term 'ponyseat'. Zo één moet je hebben om net zo te zitten als op een paard (hij hinnikt alleen nog niet).
Meer informatie met 8 foto's en link vind je hier:
http://bokt.nl/markt/ad/402383/zadelkru ... als-ruiter
Ik hoop je hiermee te kunnen helpen. Zelf had ik niet de vereiste 25 te plaatsen reacties op andere forums, om op jouw forum te kunnen reageren, maar mocht jij denken hier wat aan te hebben, of weet je anderen die in een vergelijkbare situatie als jij zitten, dan zeg het gerust voort!
Ik moest even naar je profiel om je een berichtje te sturen, maar daar kwam ik langs een aantal hele fraaie foto's. Toch prachtig dat glooiende landschap van Limburg, ik denk voor elke paardrijder.
Bovenstaande link geeft eigenlijk al alle info wat betreft hoogte, zithouding, dus waar je op moet letten. Uiteraard help ik van harte mochten er vragen zijn.
Groeten,
Leine