Private lease

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Private lease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:42

Hoi,

Momenteel rij ik een Toyota Aygo van 2007. Deze heb ik december 2014 gekocht. Ondertussen heb ik er al meer dan €1500,- reparatiekosten in zitten en ik ben eerlijk gezegd het vertrouwen in deze auto een beetje kwijt.

Ik zit al een tijdje naar private lease te kijken en dit lijkt mij wel wat. Ik heb er al het één en ander over opgezocht maar weet nog niet zeker of het iets is wat ik graag wil.

Het fijne aan private lease is dat je een nieuwe auto rijdt voor een vast bedrag per maand. Je weet dus van te voren waar je aan toe bent. Ik ben alleen bang dat ik veel duurder uit ben.
Zelf een nieuwe auto kopen gaat mij helaas niet lukken omdat ik daar geen geld voor heb en geen lening wil afsluiten.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën met en over private lease. Welke maatschappijen zijn aan te raden? Waar moet ik goed opletten?

Alvast bedankt!

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:50

Het ligt er voornamelijk heel erg aan hoeveel km per jaar je rijdt.

En wat je eisen aan een auto zijn.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:51

Het ligt er ook een beetje aan waar je auto allemaal aan gerepareerd is. Als het goed is zou je nu toch weer even vooruit moeten kunnen met je aygootje :)

Zelf heb ik een Ibiza uit 2007 ook gekocht in 2014... Ook al een paar honderd euro kwijt aan onderhoud, nieuwe uitlaat, accu, vering die tijdens het rijden af brak en eronder uit knalde, kon wel janken zo blij was ik met mn droom autootje en meteen al gezeik mee... En dan vorige week de grote beurt... Hop weer een paar euro's lichter.

Oh en dan ook nog de buurvrouw die er deze week een deuk in rijdt en het ook nog eens durfde te ontkennen terwijl ik het zag gebeuren :')

Maar kan nu qua onderhoud eindelijk weer vooruit haha paasei! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:52

En denk er aan dat je bij de meeste vormen van Private lease een BKR registratie krijgt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:57

Er is hier recent nog een topic van geweest waarin jouw vragen ook voorbij kwamen.

Op de vraag of je duurder uit bent. Dat antwoord is gewoon volmondig ja.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-03-16 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:57

Ik zou zeggen ga eens kijken naar all-in-one pakketten.
Dan heb je de auto, verzekering, wegenbelasting en onderhoud in 1 maandprijs.

Kom je voor een kleine auto (voorbeeld: volkswagen polo) met de basisprincipes rond de 400 euro uit. Afhankelijk van je schadevrije jaren en in welke provincie je woont (wegenbelasting).
Hoef je enkel zelf nog te tanken. En als je km-vergoeding krijgt van je baas heb je met geluk daar ook geen kosten aan tenzij je prive veel rijdt.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:07

Als je geld teveel hebt en ont zorgt wil worden: doen.

Anders niet doen, het zijn wurgcontracten, je betaalt veel geld, in geval van financieel mindere tijden zit je er aan vast, aan het eind van het contract heb je de auto volledig betaald maar sta je met lege handen.

Uitzonderlijk trouwens dat de Aygo je zoveel geld gekost heeft, dat is niet gebruikelijk.

verootjoo

Re: Private lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:19

Wij doen ook private lease. Een vast bedrag per maand en het kost je verder alleen nog benzine. Of je duurder uit bent ligt helemaal aan wat voor auto je neemt en wat je oude auto mankeerde := wij zijn nu zeker goedkoper uit in vergelijking met onze vorige auto :+ maar het kan dus ook zijn dat je duurder uit bent. Tja, dat is dan zo. Ik hou ervan om te weten waar ik aan toe ben :) Als ze aan het einde van het contract met een nieuwe goede aanbieding komen doe ik het zo weer, zo niet, dan koop ik een auto.