Moet er een tussenstuk tussen een wasmachine en droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Moet er een tussenstuk tussen een wasmachine en droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 13:48

ik heb sinds gisteren een nieuwe wasmachine en droger gekocht,allebei Siemens en 7 kg trommels.
Nu wil ik ze dolgraag op elkaar zetten zodat ik nog meer ruimte krijg.
Nu vertelde de ene verkoper dat er geen tussenstuk tussen hoeft en een andere weer wel.
Dus nu is mijn vraag of er bokkers zijn die het juiste antwoord weten :D :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:50

Kwestie van proberen denk ik. Wij hebben ze ook op elkaar en geen tussenstuk. Ongeacht welke merken. Sowieso zouden we met tussenstuk de onderkant van de droger niet meer open krijgen, om het grote reservoir eens in de maand te kunnen reinigen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:52

Hier staat de droger op de wasmachine zonder iets er tussen. Wel even naar je afvoer kijken, of dat past of dat daar een splitter tussen moet (tip: doe dat voor je alles op elkaar zet, vaak kan je er daarna niet meer bij..)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:12

liesjecryos schreef:
ik heb sinds gisteren een nieuwe wasmachine en droger gekocht,allebei Siemens en 7 kg trommels.
Nu wil ik ze dolgraag op elkaar zetten zodat ik nog meer ruimte krijg.
Nu vertelde de ene verkoper dat er geen tussenstuk tussen hoeft en een andere weer wel.
Dus nu is mijn vraag of er bokkers zijn die het juiste antwoord weten :D :D

Staat er niks over in de gebruiksaanwijzing van de machines?

Anoniem

Re: Moet er een tussenstuk tussen een wasmachine en droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:14

Je kunt het gewoon zo proberen en als het niet gaat er een tussenstuk tussen zetten. Wij hebben ze ook op elkaar, wel met tussenstuk ertussen. Ideeal, want dat tussenstuk heeft een uitschuifbaar tafeltje waar je je was op kunt vouwen. :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 14:19

@ Marie111 er staat niks in de gebruiksaanwijzing,helaas.

@Marieke_K,hoezo een splitter? Ik heb een droger waarbij ik geen slang ofzo hoef te gebruiken.

Mijn man durft het niet gewoon te proberen(ik ben ook wat huiverig := ),te bang dat hij er af stuitert.
Ik ben zo blij dat ik na 2 jaar lopen prutsen eindelijk nieuwe apparaten kreeg :') ,dat ik zomaar iets proberen niet zo maar durf :o

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:23

Ik heb 4 rubberen 'pootjes' onder de droger (die staat op de wm).

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:23

Kan in principe gewoon zonder tussenstuk.
Door het gewicht van de droger. Blijft de wasmachine mooi op zijn plek.

Stuiteren houdt in dat de wasmachine niet in balans staat.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:26

ik heb er geen tussenstuk tussen zitten maar een rand om mn wasmachine. is een hulpstuk wat je bovenop je wasmachine zet en waar de droger "in" valt. zo kan hij er niet afvallen.

ik zou ze echt niet zonder hulpstuk op elkaar zetten. een wasmachine trilt met centrifugeren en de droger kan er vanaf trillen. is bij mijn ouders gebeurd. wasmachine was waterpas gezet (dan schudden ze niet zo) maar toch op den duur verschoven en daar lag de droger....

kennis van ons werkt al jaren als wasmachine reperateur en die raad zo'n rand echt aan. het zal de eerste niet zijn die er vanaf valt en dan kan die nog zo goed in balans staan, dat blijft niet altijd zo..

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:33

Wij hebben een rubberen mat (voor koeien of paarden) op de grond en daar de wasmachine op zodat die minder gehorig is. De droger staat daar in tegen wel gwn op de wasmachine zonder iets ertussen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:35

Wij hebben 1 afvoer in het washok, maar wilde de droger daar ook in hebben en geen gebruik maken van het waterreservoir van de droger zelf. Er zit dus een pijp in de afvoer met twee ingangen waar de afvoerslangen in zitten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:40

Tieme schreef:
ik heb er geen tussenstuk tussen zitten maar een rand om mn wasmachine. is een hulpstuk wat je bovenop je wasmachine zet en waar de droger "in" valt. zo kan hij er niet afvallen.

ik zou ze echt niet zonder hulpstuk op elkaar zetten. een wasmachine trilt met centrifugeren en de droger kan er vanaf trillen. is bij mijn ouders gebeurd. wasmachine was waterpas gezet (dan schudden ze niet zo) maar toch op den duur verschoven en daar lag de droger....

kennis van ons werkt al jaren als wasmachine reperateur en die raad zo'n rand echt aan. het zal de eerste niet zijn die er vanaf valt en dan kan die nog zo goed in balans staan, dat blijft niet altijd zo..

wij hebben zo'n zelfde rand, maar die heeft dan ook nog een 'bodem', die je uit kunt trekken..

heerlijk makkelijk, daar kan ik gelijk mijn was opvouwen als de droger klaar is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:46

Zorg dat het goed waterpas staat, dan hoeft er niets tussen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:49

Draai eerst eens de wasmachine met een volle trommel op vol vermogen centrifugeren.
Tegenwoordig schudden de meeste machines niet meer zo.
Mijn wasmachine trilt bij 1400 toeren centrifugeren met volle trommel niet harder dan een electrische tandenborstel.
De droger staat er bij mij dus gewoon op en dat gaat goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:45

Ik heb er een tussenstuk tussen met een plankje waar je was op kunt vouwen. Heel handig ook. Zit voldoende ruimte tussen onderkant droger en dat plankje waardoor alles gewoon goed open kan.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:23

Ik heb ze op elkaar zonder tussenstuk en inderdaad moet ik soms de droger terug op zijn plaats zetten, als hij ongeveer 4 cm verschoven is, als de wasmachine erg in onbalans was. Maar de moderne wasmachines stoppen met centrifugeren als er onbalans is en verdelen de boel opnieuw.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 05:53

Ik heb mijn droger al twee jaar zonder tussenstuk op de wasmachine staan. (En ze staan nog steeds op elkaar)

Had destijd wel een 'tussenstuk' gekocht (een plastic randje die rond de pootjes zou vallen, meer om de ruimte te dichten dan om er echt tussen te vallen. Die bleek best overbodig en zonde geld bij het plaatsen van de combinatie. Zo'n uitschuifbaar tussenstuk lijkt mij nog wel handig!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 06:40

Hier staan ze gewoon op elkaar zonder iets er tussen gaat perfect maar passen ook precies op elkaar :)