Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Wat is bewoning van een recreatieverblijf?
Een gebruiker van een recreatieverblijf moet ook beschikken over een voor bewoning bestemde woonruimte die de gebruiker gebruikt als hoofdverblijf. Het hoofdverblijf is de plek waarvandaan iemand zijn sociale en maatschappelijk activiteiten ontplooit, iemand vertrekt naar zijn werk en/of vakantie, waar iemand zijn administratie heeft, etc. Van bewoning van een recreatieverblijf is ook sprake wanneer iemand in de zomer in een recreatieverblijf woont en 's winters in het buitenland overwintert en verder nergens in Nederland over zelfstandige woonruimte beschikt. Een briefadres of ingeschreven staan bij familie of kennissen geldt niet als zelfstandige woonruimte.
in dit geval zou het gaan om hoe dan ook een vast adres in buitenland ook. Alleen voor een aantal jaren zou ik graag willen combineren om te kijken wat nu de blijvende variant gaat worden. MiniMaxi schreef:De gemeente kan de keuze maken je in te schrijven. Maar de afdeling die je inschrijft moet dit ook direct melden bij de afdeling handhaving. En kan je er dus ook zonder pardon weer uitzetten. Klinkt als een vage constructie maar zo werkt het. De woningen hebben niet voor niets bestemming recreatie.
verootjoo schreef:MiniMaxi schreef:De gemeente kan de keuze maken je in te schrijven. Maar de afdeling die je inschrijft moet dit ook direct melden bij de afdeling handhaving. En kan je er dus ook zonder pardon weer uitzetten. Klinkt als een vage constructie maar zo werkt het. De woningen hebben niet voor niets bestemming recreatie.
Maar je recreëert dan toch ook als je er niet altijd bent? Waar moet je dan ingeschreven staan als je twee huizen hebt?
Ik vraag me af of dit niet gewoon een gaatje in de wet is. Als je een 'gewoon' huis hebt in NL en een in het buitenland is het geen enkel probleem om op het Nederlandse huis ingeschreven t staan.
Maar het hangt van het buitenland af of het gunstiger is je daar in te schrijven.