Is deze muur geschikt voor muurstickers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Is deze muur geschikt voor muurstickers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:21

Hallo bokkers!

Ik ben mijn de lege ruimte in ons nieuwe huis aan het invullen en nu kwam ik muurstickers tegen die ik erg leuk vind. Ik vraag me alleen af of onze muur daar wel geschikt voor is? Heeft iemand ervaring? Het is een soort structuur verf..
Alvast bedankt :)!

Afbeelding

MissBmx

Re: Is deze muur geschikt voor muurstickers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:23

nee, dat krijg je nooit mooi glad

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:25

En met zo'n spray stencil? Of zou je dan nog steeds bobbels zien? Lastig :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:27

Een sticker zal niet werken nee.
Sprayen kan, maar de bobbels blijf je zien en het is niet makkelijk om een stencil vlak genoeg op de muur te leggen om strakke randen te krijgen.
Wel zou je natuurlijk de omtrek van de sticker kunnen aftekenen en daar binnen de muur vlakschuren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:30

Afbeelding
Afbeelding

Ja het kan

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:37

Hier bleven de muurstickers niet eens plakken op glasvliesbehang met daaroverheen latex.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:39

Hier ook een muur met structuur. Gaat prima hoor! Je moet alleen niet verwachten dat het net zo perfect glad gaat zijn als een muur zonder structuur

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:40

Zo als bij eenitraM kan het natuurlijk ook ja, als je wat kreukeltjes niet erg vindt :D
Maar dan heb je wel een grote sticker nodig. Als een sticker bestaat uit een aantal kleinere, uitgesneden figuren/letters/lijnen dan heb je veel kans dat er stukjes los gaan laten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:54

Aah ik ga me er eens in verdiepen! Bedankt iedereen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:37

8nnemiek schreef:
Zo als bij eenitraM kan het natuurlijk ook ja, als je wat kreukeltjes niet erg vindt :D
Maar dan heb je wel een grote sticker nodig. Als een sticker bestaat uit een aantal kleinere, uitgesneden figuren/letters/lijnen dan heb je veel kans dat er stukjes los gaan laten.

Totaal onwaar :D ik heb losse stickers en ze plakken perfect. Laten nergens los en zitten strak op de muur.

Dus, onzin wat je zegt

Heb overigens geen last van kreukels en bobbels

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:47

Die van jouw is toch duidelijk een grote sticker met de tekst erop geprint, of bedoel je dat je nog een andere muursticker hebt? En de kreukels zie je op de foto goed zitten :Y)
Verder geen probleem natuurlijk, maar ik zou me er aan storen.
Ik heb zelf een snijplotter staan dus ik weet hoe lastig het is om gedetaillieerde gesneden stickers op een gladde ondergrond te plakken, laat staan op een ruwe ondergrond!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Afbeelding

Heel duidelijk. Nee hoor :') ook kleine stikkers. Kreukels zie je niet zitten op 1 plekje op de wand na want die heb ik scheefgeplakt een geprobeerd te corrigeren. Alles zit er strak op zonder bobbels deuken en randjes.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:33

Ja hoor kan prima :j
Hier ook losse letters (priegelwerk dus) op structuur en zit al jaren als een huis.

Wel zorgen dat je goed ontvet :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:39

Met kleine stickers bedoel ik dus echt de losse letters. Zonder de transparante rand er omheen dus. Vinyl stickers van millimeters of centimeters groot of breed. Ik heb ze regelmatig voor mensen op trailers geplakt, maar dat is echt niet makkelijk! Het zou zonde zijn als TS zo'n soort sticker koopt en het lukt niet, dus dan waarschuw ik liever van tevoren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:11

8nnemiek schreef:
Met kleine stickers bedoel ik dus echt de losse letters. Zonder de transparante rand er omheen dus. Vinyl stickers van millimeters of centimeters groot of breed. Ik heb ze regelmatig voor mensen op trailers geplakt, maar dat is echt niet makkelijk! Het zou zonde zijn als TS zo'n soort sticker koopt en het lukt niet, dus dan waarschuw ik liever van tevoren.

Wat is het verschil tussen een kleurtje of transparant? Het is van hetzelfde materiaal :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:19

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:28

8nnemiek schreef:

Ik snap jou helemaal! Vind het ook nooit zo mooi als het niet écht strak is.

TS als je niet te kritisch bent moet het lukken, wil je het echt strak hebben, dan raad ik het af.