Welke tablet kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Welke tablet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:49

De titel zegt het al :D

Omdat ik vaak te lui ben om dingen af te drukken (iets met het milieu enzo) en graag rechtstreeks notities typ bij mijn powerpoints/documenten, maar mijn 17inch laptop enorm onhandig is om mee te zeulen, overweeg ik om een tablet aan te schaffen.

Ik heb al even zitten zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel verschillende merken (waarvan veel mij niet bekend in de oren klinken) en vooral zoveel verschillen in prijs. Hopelijk kan iemand mij hier alvast op de goede weg helpen :+

Qua formaat zou hij makkelijk mee te nemen moeten zijn (in mijn handtas), maar toch groot genoeg om documentjes en powerpoints op te kunnen lezen. Qua besturingssysteem gaat mijn voorkeur uit naar Android of Windows (ik weet niet of Word en Powerpoint handig werken met Android?). Ik wil er graag ook een apart toetsenbordje bij kopen uiteraard, maar wil hem ook makkelijk zonder kunnen gebruiken.

Mijn budget ligt niet superhoog: incl toetsenbordje zou ik maximum €250 willen uitgeven. Het hoeft geen supercomputer te zijn, maar ik moet er uiteraard wel een beetje netjes op kunnen werken, series/films kijken via Netflix en verder kleine dingetjes doen zoals Facebook checken. :-)

Dus: heeft iemand tips? Eventueel hoeveel inch ik best kan nemen en welke merken ik wel/niet naar kan kijken. Ik zag namelijk relatief goedkope Acer tablets, maar mijn vorige laptop was een Acer en daar heb ik héel veel problemen mee gehad :=

billionache

Re: Welke tablet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 21:40

Helemaal niemand? :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:40

Lenovo yoga 2.

Superfijn, supersnel, je kunt M ook handig neerzetten en dat vind ik echt een plus. Batterij gaat ook echt lang mee. Duurzaam, groot scherm, goede camera. Vind hem kwalitatief beter aanvoelen als de Samsungs

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:47

Ik heb een samsung tab 8. 8 inch. Past ook nog mooi in de binnenzak van mn jas. Zelfs in mn kontzak v an spijkerbroek, maar dan moet ik niet gaan zitten.
Mn man heeft pas een tolino tablet van 8 inch gekocht. Kan printen handig op lezen. Ook bokt bv.
Zoonlief heeft samsung 9.2 maar die zou mij te groot zijn. 8 inch een heel fijn maatje

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:47

Ik zou toch voor een ipad gaan. Is wel iets duurder maar wel stabieler en veiliger.
De ipad mini 2 kun je nu toch voor een redelijk prijs kopen. Ik zou dan wel de 32 gig nemen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:48

Kost op het moment 329 euro.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:51

cynthiar schreef:
Ik zou toch voor een ipad gaan. Is wel iets duurder maar wel stabieler en veiliger.
De ipad mini 2 kun je nu toch voor een redelijk prijs kopen. Ik zou dan wel de 32 gig nemen.

Dit, maar ook omdat je dit dus koppelt aan een icloud account, dit kun je dus op iedere pc openen en gebruiken (met internet uiteraard) Zo heb je altijd je foto's en bestandjes binnen handbereik als de tablet niet mee is. En dan komt de gebruiksvriendelijkheid en eenvoudigheid van apple om de hoek kijken. Het is eenvoudig en simpel.(mijn vader kan een pc aanzetten en dan houd het op. Maar geef hem iets van apple en 5 minuten en hij kan er mee overweg)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:54

Ik heb een samsung galaxy tab 4 10.1
die was ook 250 euro :j

Bevalt prima, kan mee in mijn schoudertas,
ik speel er games op, kijk netfllix, etc...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:59

Ik heb een Samsung Galaxy Tab 3 10.0 . Gebruik hem ook voor op school als ik geen zin heb om mijn laptop mee te nemen. Heb er een Bluetooth toetsenbord bij en een usb stick met een normale usb en een mini usb in 1. Gebruik er ook word op en PowerPoint heb ik er wel op staan maar nog nooit gebruikt.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:10

Ik vind een tablet en een laptop niet echt met elkaar te vergelijken moet ik zeggen...

Voor mams uiteindelijk voor een Samsung gegaan... Maar zelf heb ik mijn ene tablet nauwelijks gebruikt. Nu een 2 in 1 tablet/laptopje gekocht voor mijn zusje (heeft een 17,3 inch laptop die echt te lomp is om mee te nemen) zit gewoon windows op.... Die bevalt volgens mij best goed :) En qua prijs is die ook leuk :) (geen idee meer welk merk :'))

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:16

Je zegt dat je niet print ivm natuur, maar ik vraag me af of een tablet beter voor het milieu is ;) ik heb zelf ook deze gedachte gehad en daarom er vanaf gestapt. Ik heb het verder niet uitgezocht, maar misschien de moeite waard om het even na te kijken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:17

Ik zou in jou geval denk ik voor een 7 inch tablet gaan en dan een toetsenbord met bluetooth erbij. Als je hem echt in je handtas wil passen is een 10 inch nog vrij groot, een 7 inch is een beetje boek formaat. 8 inch kan ook nog wel. Weet ook niet of je groter zou redden met je budget (weet niet of je hem ook tweedehands wil gaan zoeken?). Ipad mini dus in ieder geval niet, want zoals hierboven €325 maar dan heb je er nog geen toetsenbord bij.

Mocht je twijfelen over android bestaan er ook windows tablets. Deze hebben alleen nog veel te wensen qua appstore dus wil je veel leuke spelletjes spelen op je tablet kan je dat beter niet doen. Voor school alleen zou die wel perfect zijn, je hele office pakket werkt er gewoon goed op.

Als je zeker wil weten of je de volledige versie van office ook op android kan moet je hun site zoeken, ik meen dat het wel gewoon kan. In de playstore heb je in ieder geval de mobiele versie van alles (word, pp, onenote, etc). Gebruik deze zelf ook wel, en het werkt prima, je kan makkelijk aantekeningen maken. Maar echt je verslagje mooi maken gaat wat minder, want ja blijft een mobiele versie.

Ik heb zelf een 2-in-1 laptop maar het is eigenlijk beide net niet. Vind het het net niet helemaal, aangezien het een beetje van beide is. Kan hem 360 graden draaien maar dan hou ik een heel ding vast dat vrij dik en groot is, terwijl hij als laptop juist heel klein is. Maar als je echt van plan bent je tablet mee te nemen naar school om er op school hele verslagen en powerpoints op te maken (heb je op school geen computers die je kan gebruiken daarvoor?) is een 2-in-1 voor ernaast wel een oplossing. Wel zijn deze vaak een stuk groter dus hou daar rekening mee. Mijn 2-in-1 heeft €300 gekost vorig jaar, pb me maar even als je daar meer over wil weten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 04:08

Ik heb een Asus laptop waar het toetsenbord af kan en dus te gebruiken is als laptop. Microsoft Office zat er direct op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 08:19

Ook ik heb Samsung en ben er super tevreden mee, gebruik hem niet voor school maar wel voor het werk tijdens vergaderingen. Persoonlijk vind ik het heel fijn werken. Maak dan ook veel gebruik van office en ook dat werkt ontzettend praktisch.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 08:39

Hier ook Samsung en vind m super fijn! Samsung tab 3 8.0 inch. Enige nadeel is wel dat hij niet meer ge-update wordt..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 08:49

Ik heb een Samsung Tab A ben er erg blij mee.
Heb ook 2x een ander merk gehad maar je merkt wel kwaliteitsverschil

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:08

Ik zou geen andere tablet meer willen dan de ipad. Heerlijk ding <3

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:58

Ik heb ook een iPad. Een iPad mini die is al een aantal jaren oud maar weinig problemen mee.