), in augustus ben ik verhuisd (
), in januari vierde ik mijn housewarming (
), dus het is nu tijd voor de volgende stap: de tuin!Voor mijn voortuin heb ik zelf al een leuk ontwerp gemaakt, met een gebogen, verhoogde plantenbak, een mooie boom, 2 kleine boompjes, allerhande planten en zelfs een kleine moestuin. De achtertuin vind ik echter stukken lastiger! Het is een oppervlakte van bijna 60m2, met meerdere rare hoeken erin doordat ik een schuur en een opslag van de buren in de tuin heb staan. Ook heb ik 2 buitendeuren in mijn huis, een schuurdeur én een deur in de poort om rekening mee te houden.
Ik heb al tijden op pinterest en google rond zitten kijken en van alles en nog wat opgeslagen. Maar als ik dan ga zitten om te tekenen, dan kom ik uit op alles in rechte lijnen en rechte hokjes en dat vind k wel erg fantasieloos. Ik wil een tuin die uitstraalt dat ik jong en een beetje gek ben, niet iets wat k ook zou kunnen kunnen als k 80 en saai zou zijn.
Wie oh wie heeft er goede tips voor mij?
Update: hier een plattegrondje van de tuin. De schaal is 1:100, dus de tuin is 12 meter diep.
De deur in de schutting achterin (dus de deur rechtsbovenin) kan verplaatst worden, naar tegen de schuurdeur aan, of in het midden)
Maar dat maakt niet uit hoor, gebeurt iedereen wel eens!

)
Tussen de schuurdeur en het grasbed zou ik dan doen.