telefoon is terminaal leeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

telefoon is terminaal leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 01:46

Blij was ik , van mini naar groot *\o/*

Maar wateen rotding -O-

Heb in juni abbo verlengd , op samsung tour verder gegaan en de S5 gekozen.

In begin was het geweldig, werkte als een zonnetje .

Maar nu -O-

-laad niet op , heb nu 3de oplader en nee helaas ook dit werkt niet. Hij loopt eerder leeg dan vol , gebruiken kan ik niet tijdens opladen of zoals ik de hele dag loop met extra energiestand. Dan kan ik enigzins mobiel blijven , anders ligt hij de hele dag aan de stroom. Ik moet snachts wel laden anders snij ik me in de vingers, ander half uur voor ik werken ga leg ik hem weg zodat ik minimaal met 60% de deur uitkan. Op energie stand anders is hij net zo snel leeg , fiets vaak naar ouders die oplader werkt momenteel ook niet goed meer op mijn toestel maar al veel beter :'). Oh en ik laad hem vaak stukjes op want anders moet ik de hele dag thuis blijven, is vaak rond de 4 keer eer de dag om is.

-als ik bok , wat facebook en dan wat spelletjes en email is hij binnen anderhalf uur verzekerd leeg

Volgens Samsung moet ik maar op fabriek stand zetten , 1 of andere back up maken maar ik wil foto's geen afstand van doen. En mijn laptop is ook niet echt meer 100 puntjes

Heeft iemand nog ideetjes? , ben radeloos :+ .

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 02:03

hoi heb je wel een samsung lader en anders een nieuwe batterij kopen. wie weet dat dat werkt heb ook een s5 en die doet het prima. Net zo lang terug tot het wel werkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 02:04

Oh jeetje. Dat is lastig. Maar even over de foto's. Zelfs als je je telefoon op mag sturen resetten ze hem daar. Dus je zal toch een optie moeten vinden om je foto's op te slaan. Geen idee hoeveel foto's het zijn? Anders kan je een kleine harde schijf kopen. Die dingen zijn niet zo heel duur en best betrouwbaar :)
En dankzij die batterijproblemen heb ik ook geen samsung meer genomen. En dat is erg spijtig want ik vind het echt verder een fijne telefoon. Ik ben nu al een half jaar overgestap op Sony :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 02:09

In de s5 kan nog een kaartje met een 32 gb kan je hem ook leeghalen.

Jildau

Re: telefoon is terminaal leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 03:50

En een nieuwe batterij kopen? Kost niet zoveel geloof ik.. Voor de S4 was dat 18 euro.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 04:54

Heeft android niet ook een cloud-achtig iets?
En anders dropbox voor je foto's?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 06:03

Mijn Samsung is al bezig aan zijn derde batterij dus voor mij nooit meer Samsung, hoe mooi ze ook zijn. Mijn abo is volgende maand afgelopen en ik ga voor IPhone. Ik heb een iPad dus het wennen zal meevallen hoop ik.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 06:37

Hier geen last met batterijen gelukkig. Wel is het met mijn Samsungs nooit makkelijk geweest om foto's van de telefoon naar pc te krijgen. Ik heb altijd de mini. Nu s5 mini. Dus ik zou en grote sd kaart kopen en daar al je foto's op zetten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 07:08

Neem een dropbox account en zet je foto's erop en volg het advies van Samsung op. Waarschijnlijk staat er teveel energie trekkende troep op je telefoon. Kan echt een hoop schelen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 07:51

Precies zet foto s op dropbox ofzo .
En Samsung heeft die zelf niet zo,n online opslag systeem dat als je je telefoon terug zet naar fabriek je daarna zo alles terug kan zetten door in te loggen in t opslag systeem .
Zo doe ik t met IPhone . Gewoon je ICloud aanmelden en klaar

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:34

Ga bij je applicaties kijken via instellingen, sluit alle onnodige apps af of verwijder er wat. Houd ook even de middelste knop paar seconden ingedrukt. Dan komen er vensters te voorschijn die nog open staan.

Je telefoon herstarten kan ook schelen en foto's van telefoon op pc zetten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:44

Je hebt ook van die losse powerbanks, soort extra losse accu waar je je telefoon aan kunt hangen.

Die heb ik altijd bij me, maar gebruik hem zelden.

Ik heb een Huawei en die heeft best een goede batterij.
Heb hem nu al een tijdje, gister een lange dag gehad, veel met telefoon bezig geweest en had gisteravond om 9 uur nog 30% over.

Ik heb die extra powerbank alleen voor het geval ik aan het eind van een lange dag bijvoorbeeld met een ziek paard te maken krijg en ik niet kan opladen, maar hem nog wel nodig heb om dierenarts te bellen ofzo.

Ik heb geen stroom op de wei en met die powerbank zou ik 4x m'n telefoon helemaal moeten kunnen opladen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:46

Het klinkt ook als je inplugpunt van je lader kapot is. Dan kan ie ook niet meer goed opladen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:01

staat je accu bol? zo ja dan nieuwe accu.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:03

Samsung. Altijd gezeur. Ben er ook vanaf gestapt.

Bij mij liep ie zelfs leeg tijdens opladen. Nieuwe batterij gekocht welke 3 maanden mee ging en toen begon het gezeur opnieuw. De verkoper zei dat het een veelvuldig voorkomend probleem was. Soms lag het aan een nieuwe update maar over het algemeen lag het aan de telefoon zelf.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:06

Valerie93 schreef:
staat je accu bol? zo ja dan nieuwe accu.

Dit heb ik gehad met mn S4. Mn mobiel was opgeladen in een kwartier, maar hij was net zo snel leeg :+ Als hij onder de 60% kwam, viel hij gewoon uit en dan kon ik er niks meer mee... Bleek dus dat de batterij bol stond, snel eruit gehaald en een nieuwe gekregen, hij deed het weer super! Sindsdien geen problemen meer gehad!

Ik zou dus even naar je batterij kijken, maar als hij niet goed oplaadt, dan ook even naar dat inputding waar je je oplader in steekt :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:07

Ik had hetzelfde met mijn Samsung. Twee keer per jaar een nieuwe oplader en twee keer per jaar een nieuwe batterij. En dus een kapotte ingang waardoor ie ook niet meer goed op kon laden.

Nu al een jaar supertevreden met m'n Sony Xperia Z3 die na een dag internetten en spelletjes doen nog steeds op 40 procent staat.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:08

Gevalletje - garantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:08

Heb alles nu op dropbox , op fabrieksinstellingen gedaan maar nee helaas blijft etteren. As i speak valt ie uit

Zover ik weet is batterij niet bol bij vorige foon was het echt drama met batterij nog erger maar dat is het nu niet , heb een samsung oplader :j .

Ik heb altijd alle vensters gesloten , doe ik het niet is ie nog sneller aan het zeuren dat ie leeg is

Nu je het zegt hij zweeft wat de oplader , zit er niet echt in zoals een hond met dekken echt vast zit zit deze losjes :+

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:10

Ik gebruik een snelle lader (deze zat bij een s4) en daarmee is mij ln telefoon binnen 2 uur zeker opgeladen. Als je een standaard lader heb dan laad deze de s5 niet snel genoeg op voor het geen wat je gebruikt. (De snelle pak ik altijd overdag en de langzame overnacht)

De langzame geeft 1 ampère en de snelle geeft 2 ampère stroom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:19

De vorige lader ligt ergens in een bak , werkte toch niet. Deze lader momenteel ook niet ><

Oh nog zo iets , scherm rotatie werk ook niet meer net als de stappenteller :+

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:27

Terminaal? Telefoon? 'Aparte' combinatie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:29

Ik heb precies t zelfde gehad met
Mijn Samsung. Ik ben daarom ook afgestapt van dit merk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:58

even kijken bij de instellingen wat er zoveel batterijverbruik heeft. Er is ook een handige app/widget genaamd "Actieve apps" die laat zien welke programmas er allemaal lopen en die dus ook energie en geheugen gebruiken.