Waar haal je een verzekeringstussenpersoon vandaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Waar haal je een verzekeringstussenpersoon vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:11

Misschien een stomme vraag maar ik kom er niet uit. Heel lang heb ik een fijn tussenpersoon gehad voor verzekeringen via mijn ouders. Dit kantoor is overgegaan naar Unive en verhuisd. De medewerkers nu zijn kortaf klantonvriendelijk en niet duidelijk en zitten aan de andere kant van het land.

Omdat de adviseur destijds onafhankelijk was lopen de verzekeringen bij diverse maatschappijen. Deze bevallen me goed dus ik wil daar niet weg.

Alleen hoe vind je een onafhankelijk tussenpersoon waar ik in een keer de verzekeringen kan neerleggen, en de wijzigingen kan laten doorvoeren die moeten gebeuren.

Het botte antwoord dat ik nu kreeg was twee handtekeningen nodig die mail je maar even. Ehh hallo, ik kan niet scannen en waarom moet dat ondertekend worden door beiden. -O- Het moet alleen een eenpersoonhuishouden worden dat is alles. En een moet er geschrapt worden.

Rena100

Re: Waar haal je een verzekeringstussenpersoon vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:22

Je moet gaan zoeken naar een kantoor dat financiële diensten aanbiedt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:23

En die doen meerdere verzekeringen? Ik heb echt me rot zitten zoeken en vind alleen maar tussenpersonen die aan een maatschappij hangen. Of accountantskantoren waar ik heel veel betaal voor een dienst. En het is alleen wijzigen en verder de rekeningen sturen als ze dat al doen. -O-

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:26

Je betaalt wel altijd iets voor een tussenpersoon, maar meestal berekenen ze dat zelf in de premies. Ik heb zelf bijvoorbeeld Van der Poll Diensten (in almelo) die kunnen mij bij vrijwel elke verzekering ed helpen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:28

Misschien moet je zoeken op assurantietussenpersoon? Er zijn er in ieder geval genoeg. Als je je woonplaats wilt pben wil ik wel even meezoeken.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:29

tussenpersonen kosten geld.
er mag geen provisie met verdiend worden via bijvoorbeeld premies, dus ene tussenpersoon krijgt ijn geld met advieskosten. deze meoten wel van te voren aangegeven worden.

onafhankelijke tussenpersonen vind je op internet, of je loopt gewoon verschillende assurantiekantoren binnen

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:31

Waar haal je dat vandaan? bij schadeverzekeringen mag gewoon nog provisie in zitten hoor. Bonusprovisie mag niet meer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:32

levensverzekeringen niet, daar is een provisieverbod

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:34

Dan is er veel verandert in die jaren. Oude tussenpersoon deed het werk gewoon nagenoeg gratis. Minimale opslag voor het werk. Maar geen rekening van honderd euro of meer voor het veranderen van een paar gegevens.

Woonplaats/regio voor mij bereikbaar heeft er niet zo veel en ik heb ook niet de energie om overal rond te gaan om te vragen. Heb er al een beste belronde opzitten vandaag maar zonder resultaat. -O- vandaar ook het topic.

Ik heb gezocht op tussenpersoon, assuranciekantoor, verzekering enz.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:35

Wij hebben ook een assurantie kantoor. Ik vind het ideaal,betaal misschien wat meer maar wordt wel goed geholpen.
Ook als de kinderen brokken veroorzaken. Geen geteut maar alles wordt gewoon netjes geregeld..

Voor de levensverzekering betalen wij een klein bedragje permaand waarvoor alles geregeld wordt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:36

Waar woon je? Kantoor waar ik zit heeft meerdere vestigingen. (Noord Holland )

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:36

Je oude tussenpersoon ontving provisie van de verzekeraar, die jij indirect gewoon zelf betaalde. Voor levensverzekeringen mag dat niet meer, om het voor de klant transparant te houden. Dit betekend dat jij, als klant, de tussenpersoon vooraf moet betalen voor zijn advies, en niet gedurende de looptijd van de verzekering.

Je zou hier eens kunnen kijken: https://www.advieskeuze.nl/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:37

Ik was ook erg blij met dat kantoor. Mijn ouders waren daar vanaf hun trouwen verzekerd, daarna zijn wij erbij gekomen. Kundig en vriendelijk personeel dat je kende. Je belt op en bij het horen van je naam al,weten hoe en wat. Niet dit geouweh oer dat het nu is. Brr ben er na vanmorgen wel helemaal klaar mee. Wat een ongehouwen jonge hork.

Oosten van het land, nog wel maar geen idee voor hoe lang nog.

Wat betalen vind ik niet erg, maar minimaal 100 euro vragen voor het overhalen van de polissen en de wijzigingen vind ik krankzinnig en dat geld heb ik niet eens liggen zo.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:53

Geen idee wat zij zouden vragen trouwens.
Wij zijn naar hun overgestapt destijds. We hadden problemen met een spaarloonregeling destijds en wij hebben gezegd dat als zij dat konden oplossen dat ze onze hele pakket mochten gaan verzorgen.
Dat hebben ze gedaan. Ongetwijfeld provisie voor gerekend maar wij zijn heel tevreden.
Daarnaast regelen zij de belastingaangifte,nergens geen omkijken naar... heerlijk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:08

Brigitte van Profinan. Zoek het eens op! Zij heeft al mijn verzekeringen geregeld. Wereld mens!