(A)sociaal parkeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

(A)sociaal parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:19

Heel graag hoor ik van buitenstaanders hoe jullie onderstaande situatie zien:

Ik woon in een statige wijk net buiten het centrum van een stad. De straat bestaat uit zo'n 10 grote herenhuizen. Daarvan zijn er 2 als studentenhuis in gebruik, 7 als 'gewone' woning en 1 ingedeeld in 3 appartementen (beneden, 1e verdieping en 2e verdieping). Tegenover het huis is een hotel met beperkte parkeergelegenheid. In een van die appartementen woon ik.

Voor de deur heb je parkeerhavens. Daar passen 3 auto's in, mits een beetje aansluitend geparkeerd. Om te kunnen parkeren, heb je een vergunning nodig.

Nu zat er een aantal weken geleden een anoniem briefje onder mijn voorruit of ik 'socialer wil parkeren'. Vandaag bleek die van mijn buurvrouw te komen. Zij wil niet dat ik mijn auto (bij een lege haven) in het midden parkeer. Zij vindt dat als je als eerste komt, je je auto gewoon aan het begin moet neerzetten omdat anderen dan niet om mijn auto hoeven te parkeren. Echter, ik zet mijn auto bewust in het midden neer omdat ik dan zeker weet dat er dan nog 2 auto's bij kunnen. Als ik hem namelijk aan het begin neerzet, zet zij haar auto zo neer dat er verder niemand meer bij kan (en in de praktijk betekent dat bv dat mijn vriend die pas laat thuiskomt, zijn auto sowieso aan het eind van de straat kan neerzetten).

Daarnaast gaf ik aan dat ik in het midden parkeer omdat ik niet onder de bomen wil staan ivm vogelpoep. Waarop zij zei of dat wel sociaal is om dan je burens auto maar onder de vogelpoep te laten komen...
Ik gaf aan: wie het eerst komt,

Ze sloot af met dat alle buren die zij gesproken had, mijn parkeergelegenheid asociaal vinden. Ik ben echter van mening dat ik juist sociaal bezig ben. :?

friendly

Re: (A)sociaal parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:22

Zo te horen vind ik jou juist erg sociaal parkeren. Als je parkeert zoals buuf wil zou dat inhouden dat nr 3 pech heeft. Zou het lekker zo laten. En bij twijfel zou jij altijd nog zelf kunnen informeren wat de overige buren ervan vinden. Misschien betrekt ze hun er alleen maar bij om jou over de streep te trekken en is er niks van waar.

Bovendien vind ik dat briefje überhaupt heel raar. Als je er al een tijdje woont ken je elkaars auto wel een beetje en bel je toch even aan als je vind dat de ander iets doet wat niet naar wens is?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:24

Wat een kinderachtige vrouw zeg :'). Hoe oud is die?
Als jij je in het midden parkeert, zodat er nog ruimte is voor een auto voor en achter je, dan snap ik niet wat het probleem is.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:25

Leven en laten leven. De buurvrouw klinkt als een zure dame.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:25

Oooh, wat erg. Ik woon in een straat waar je ook moet vechten voor een parkeerplek. (ook met vergunning) In de omliggende straten trouwens ook. Alleen mijn buren en ik zouden een klager heel hard uitlachen. Zolang je netjes tussen je witte lijntjes staat, als je die al hebt, heeft niemand maar dan ook niemand wat te klagen. Voor de deur parkeren is hier overigens een zeldzaamheid. Ergens in de straat, na zeven uur ergens in de buurt, is hier meer van toepassing.

En wat betreft de vogelpoep, natuurlijk zet je je auto zo neer dat hij daar niet onder komt te zitten. Dat zou iedereen doen, mevrouw de buurvrouw moet niet zo het heilige boontje uithangen. Sterkte met je buurvrouw!

(en de opmerking 'meerdere buren vinden dat' zou ik lekker naast me neerleggen. Beetje gaan lopen lobbyen bij de buren, als het al waar is wat ze zegt.)
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 28-01-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:26

Gevalletje, in je gedachten een middelvinger opsteken, en gewoon parkeren waar jij dat wil!

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:26

Klinkt alsof je buurvrouw gewoon niet kan (file)parkeren :=
En jou daarvan de schuld wil geven

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:32

Ik moet zeggen dat ik blij ben met de reacties, ondanks dat ik zelf van mening ben dat ik wel sociaal bezig ben, doet het me goed (Overigens hoor ik het ook graag als mensen een andere mening hebben).

Er staan helaas geen witte vakken afgetekend.

De buurvrouw kan inderdaad niet fileparkeren. Dat heeft ze zelf niet gezegd, maar heb ik al eens aanschouwd. ;)
Ben ik, omdat ik weet dat ze dat niet kan, dan misschien toch asociaal bezig? Omdat ik weet dat zij dan veel moeite heeft om ook in die parkeerhaven (voor haar deur) te parkeren?

Toevoeging: ik woon hier nu zo'n 4 maanden.
Laatst bijgewerkt door Noor op 28-01-16 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:35

Ach kom hou op! In de stad houd je toch ook geen rekening met wie er wel en niet kan parkeren?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:35

Moet ze maar een paar uur lessen nemen om te leren fileparkeren. Zou mooi zijn als iedereen maar aan de kant moet gaan omdat mevrouw veel plek nodig heeft om voorwaarts in te parkeren.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:37

Nikki schreef:
Ach kom hou op! In de stad houd je toch ook geen rekening met wie er wel en niet kan parkeren?

Welnee, dan gaan ze toeteren omdat je drie keer opnieuw moet insteken (en dan rij je van ellende maar naar een ander plekje zonder auto's achter je) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:38

Sleeper schreef:
[naam] schreef:

Welnee, dan gaan ze toeteren omdat je drie keer opnieuw moet insteken (en dan rij je van ellende maar naar een ander plekje zonder auto's achter je) :')

_/-\o_ exact dat!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:44

Om file te parkeren kan ze toch ook achter jou aansluiten. Kan ze gewoon vooruit erin rijden. Zie het probleem niet.

Wij hebben hier ook zo iemand gehad die niet eens in de straat woonde maar er wel altijd parkeerde. Die heeft me eens behoorlijk agressief staan opwachten omdat mijn auto kennelijk niet naar wens stond. Maar ja meest rechtervak stopt in de struiken, daar kun je niet in parkeren. Alleen een vak verder op betekend een heel,ruime plek leeg. Dus ik had netjes naast de struiken neergezet waardoor er meer plek was dus. Ach hij l ulde maar een eind weg. Vrij snel daarna is zijn auto in de fik gestoken, nu parkeert hij wel in zijn eigen straat. :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:47

Jouw probleem toch niet, dat ze niet kan fileparkeren? En tja; als jij wel netjes helemaal naar voren rijd en zij vervolgens haar auto zo parkeert dat er geen ruimte meer is voor een derde.....dan vraag je er ook wel om dat de eerste denkt; ik zet hem in het midden.
Moet ze zelf ook maar verder naar voren rijden, maar ik vermoed dat er weer uit rijden net zo problematisch is voor dr en ze daarom zoveel ruimte inneemt. Tja jammer dan; ga maar wat lesjes nemen daarin.

En anders als ze er over door blijft gaan het gewoon maar glashard tegen dr zeggen? Dat je dat in het begin wel deed maar dat zij dan vervolgens haar auto zo parkeert dat er geen derde auto meer bij kan. Want zelf parkeert ze namelijk helemaal niet zo sociaal, anders had gewoon die derde erbij gekund.
Dat die derde dan toevallig jouw vriend is, doet verder niet ter zake; hij heeft tenslotte net zo goed een vergunning om daar te parkeren.
Ongetwijfeld zal ze je de huid volschelden, maar je bent daarna wel van dr af.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 28-01-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:49

_O- _O-
Ik woon in een rustige buurt, in een hoek en ook hier is constant gezeur om parkeren. Ik heb recht op de meeste ruimte, want zo staat dat simpelweg op de tekening. Bij mij kunnen 2 auto's voor de deur staan...dat doen we dus ook. Jaloerse buren vinden dat zij op plekken mogen staan om de boel te blokkeren...erg kinderachtig.

Uit jouw verhaal maak ik op dat jij je ergens schuldig voelt. Misschien kan je eens aan de buurvrouw vragen of ze misschien moeite heeft met fileparkeren. Als dat zo is, kan jij haar misschien hierbij helpen. Zo zijn jullie beide gered.
Overigens vind ik dat je sch**t aan die buurvrouw moet hebben, maar ze zeggen niet voor niets: beter een goede buur dan een verre vriend ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:51

Idd, schuif eens een informatiefolder van een rijschool onder haar ruitenwisser. Als je nou op 2 plekken tegelijk parkeerde, DAT is aso.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:57

haha nou dan mag je buuf blij zijn dat ik haar buurvrouw niet ben :+
ik parkeer pas asociaal :o maar voornamelijk alleen bij te smalle parkeerplaatsen zodat ik mn deur tenminste kan open doen zonder dat ik mn kinderen moet pletten om ze erin te krijgen.
maar even zonder dolle ik denk dat je buurvrouw zich een beetje aanstelt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:59

Bedenk me net iets, misschien niet aardig maar als je nu eens heel netjes je auto doorrijdt bij het parkeren naar achter. }> dan doe je netjes wat ze vraagt. Alleen zal ze toch soortement van moeten fileparkeren ook. Een keer doen en kijken hoe ze reageert. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:01

Hier in de straat is het ook al zo'n drama. Rijtje van 5 huizen, waarvan ik de middelste heb. Ik heb 1 kleine auto. Buren links hebben 2 normale auto's, buren rechts hebben 2 grote auto's. De buren uiterst links hebben er 1 normale, de buren uiterst rechts hebben er géén.
Het haventje voor de deur is groot genoeg voor zeker 5 auto's, 6 als je netjes parkeert. Maar de buren rechts vinden dat alles tot aan hun grens (dus alles voor hun deur én voor de deur van de buren uiterst rechts) van hun is, en parkeren bijzonder aso. De buren links parkeren zo breed dat de buren uiterst links hun auto maar een stukje verderop neerzetten.
Ik moet wel toegeven dat ze voor mij altijd het plekje voor mijn deur vrij laten zodat ik daar kan staan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:01

Gezellige buuf!

Ach, bij mijn vorige woning meende de buurvrouwen dat het eerste plekje hun plekje was.
Nouja, er staat nergens een naam bij... En als hij dan vrij was (bijna nooit) was het voor mij natuurlijk te leuk om hem daar neer te zetten. En al was ik maar 5 minuten vertrokken, zij zetten hem direct zodra ik vertrok weer neer. :))

Je kan het leven ook moeilijker maken dan nodig, ik had hem nu ook lekker in het midden laten staan.. :=

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:02

karuna schreef:
Bedenk me net iets, misschien niet aardig maar als je nu eens heel netjes je auto doorrijdt bij het parkeren naar achter. }> dan doe je netjes wat ze vraagt. Alleen zal ze toch soortement van moeten fileparkeren ook. Een keer doen en kijken hoe ze reageert. :')

Zou ik zo doen, 'helaas' is de straat van 2 kanten bereikbaar, dus dan kan ze er nog voorwaarts in.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:02

Ik zou de volgende keer dat zij zo parkeert dat jouw vriend er niet bij kan een briefje onder haar auto leggen.

Heb je haar ook aangegeven dat je het in het midden zet zodat je vriend erbij kan of alleen de vogelpoep-reden?
Misschien zet het haar aan het denken als je zegt dat zij zelf asociaal parkeert.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:05

Hmm.. Ik snap dat het voor jullie beide vervelend is. Vooral als zei niet kan fileparkeren.

Kun je nie met haar afspreken dat je op d 1e of 3e plek parkeert. Maar dat zij voldoende ruimte laat voor je vriend.

Hoef je niet te doen en je bent niet asociaal, maar dan is iedereen blij.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:11

Eerlijk gezegd ken ik niemand die als ie het eerst ergens aankomt dan zijn auto op de slechtste plek parkeert? Vind het een beetje raar dat je buurvrouw dat verwacht. Dat je ruimte overlaat voor de anderen is logisch maar als ze er (met wat moeite) gewoon bij kan staan in dezelfde parkeerhaven dan heeft ze imo niets te klagen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:14

Ach...sowieso heeft zij niks te zeuren want er zijn drie parkeerplekken en dan zijn er echt geen regels voor welke het eerst gebruikt moet worden hoor. Dan maakt het nog niet eens uit welke plekken ''goed'' en ''slecht'' zijn. Je mag gewoon parkeren waar je wilt.