WiFi signaal versterken, hoe/wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

WiFi signaal versterken, hoe/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:42

Hallo technische bokkers :7

Ik heb een 'probleem' en graag vraag ik jullie hulp want zelf kan ik even niet bedenken waar ik precies naar moet zoeken. Ik ben naar iets op zoek dat het WiFi-signaal kan oppikken en dat ik dan via een LAN-kabel internet krijg op mijn laptop. Hoe heet dit/wat is dit precies?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:49

Ik heb een wifi-repeater met 2 "sloten" voor een LAN-kabel. Zoiets:
http://www.action.nl/lab31-wifi-repeater-zwart-wit

Ik gebruik hem alleen voor versterking van het wifi-signaal. Geen idee of en hoe het werkt als je daar een laptop op aansluit met een LAN-kabel.

Je kan ook kijke naar zgn. home-plugs. Dan gebruik je het electriciteitsnet in je huis als netwerkkabel. Een bij het modem en een bij je laptop.

nickynicole

Re: WiFi signaal versterken, hoe/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:51

Ik ben ook opzoek naar "iets" wat het wifi signaal van thuis naar de stal kan versterken voor het aanleggen van camera's. Lees dus gezellig mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:02

Wifi versterken kan eigenlijk niet. Wat men een wifi versterker noemt is eigenlijk een repeater, wat het signaal oppikt en weer opnieuw uitzendt, waardoor het bereik vergroot wordt. Maar het signaal wat opnieuw uitgezonden wordt wordt wel verzwakt uitgezonden, je gaat nogal teruguit in snelheid.
Beter kun je dan met homeplugs werken, daar kun je ook een LAN-kabel insteken.

Ook voor een camera kun je beter met homeplugs werken, eventueel met ingebouwd accespoint, maar camera met LAN-kabel aangesloten op een homeplug is stabieler.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:08

Daar was ik al bang voor... Het probleem is, dat er dus al repeaters worden gebruikt in het gebouw. Ik roteer tussen 3 punten, met twee netwerken. Ik verlies hierdoor continu bereik, maar ook verbinding. Het is voor mij niet mogelijk om met een homeplug te werken daar ik geen toegang heb tot het modem...

Afin, ik ga mijn huisgenoot maar lastigvallen dat ze hierover maar een mail moet sturen :') Het is gewoon erg vervelend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:09

Je zou er een tweede router tussen kunnen zetten als er ergens een kabel ligt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:14

Ik heb een netgear repeater met een ingang voor een netwerkkabel. Ding heeft echt een veel beter bereik dan de modem, dus ik kan ermee door het hele huis internetten, en ik zou er ook een netwerkkabel in kunnen doen.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:25

Kan iemand mij uitleggen hoe deze homeplugs werken?
Dat zijn die dingen voor in het stopcontact toch? Kan dat in elk huishouden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:29

Je zou ook nog een wireless adapter kunnen proberen, om die aan je laptop te hangen. Daarmee pik je een zwak signaal weer makkelijker op.
Zelf heb ik een EnGenius, stond er verbaasd over hoeveel die oppikte. Maar internet knalde er wel constant uit. Dit ging om een camera, zware belasting dus, en een internet met weinig upload. Ik dacht dat het daar aan lag, maar kan ook nog aan het verzwakte signaal hebben gelegen.