Flessenwarmer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Flessenwarmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:24

Hoi!

Omdat ik er geen duidelijk antwoord op kan vinden dacht ik: ik stel de vraag hier!

Voor onze tweede lijkt het mij enorm handig gebruik te maken van een flessenwarmer. We vinden Difrax een fijn merk in gebruik en ben ook aan het overwegen van dat merk een flessenwarmer aan te schaffen. Nou kan ik echter voor een schijntje een flessenwarmer van Avent overnemen. De flessen van difrax passen daar in maar het verwarmings-element werkt wel anders. Iemand enige ervaring daarmee en weet of dat veel uitmaakt voor het verwarmen van een flesje?

Alvast bedankt! !

Frensie

Re: Flessenwarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:27

Hey Mill!
Volgens mij had ik een flessenwarmer van Alecco en flessen van Tommy Tippie.
Ging prima.
Heb hem amper gebruikt, weleens om een potje op te warmen op vakantie. Haast nooit een flesje mee opgewarmd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:23

Wij hebben een thermosfles met heet water en een vakjesbakje boven in de badkamer. Binnen twee tellen een fles gemaakt.
Stuk energie zuiniger :(

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 23:32

Keet schreef:
Wij hebben een thermosfles met heet water en een vakjesbakje boven in de badkamer. Binnen twee tellen een fles gemaakt.
Stuk energie zuiniger :(

Gezien bv bij onze eerste niet van een leien dakje ging ben ik fulltime gaan kolven. Flessen warmen met gekoelde, afgekolfde melk was een crime. Ik begrijp niet hoe ik op jouw manier evt afgekolfde melk zou kunnen opwarmen? Of je moet het over kunstvoeding hebben. Dan nog wil ik gewoon de juiste temperatuur melk aan mijn kindje geven. Gaat een stuk handiger mbv een flessenwarmer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:35

Ik heb 1 van alecto, grootste bezwaar daarvan vind ik dat de goed gevulde fles slecht warm wordt. Vaak eruit pakken en even draaien dus kost nog extra werk ook.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:39

Aangezien je het over flessen hebt ging ik uit van kv inderdaad.
Flessen hebben hier altijd "de juiste" temperatuur. Geen probleem.
Maar ik stop wel want blijkbaar is dat geen goede optie in jouw ogen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:43

Wij hadden beide flesssen en een flessenwarmer van avent. Ik vond het niks, duurde enorm lang voordat het warm was. Volgens mij hebben wij het met een pannetje opgewarmd of in de magnetron. Maar het isbijna 12 jr terug en ik weet het niet meer zeker. Aan mij heb je dus ook niet echt iets

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:45

Bv drinken ze vaak ook prima op kamertemperatuur. Dan kun je het geen je gekolfd hebt de volgende ronde geven. :)

Edit: wat geen antwoord is. Ik weet helaas het merk van m'n flessenwarmer niet meer maar er konden op zich allerlei flessen in. Heb ook een tijdje gekolfd.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:53

Wij warmen afgekolfde melk het makkelijkste op met een kopje gekookt water. Vond vl altijd makelijker dan de flessenwarmer. Dus kopje met 100 ml gekookt water, flesje met 100 ml gekolfde melk. Was bijna altijd perfect op temperatuur.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:07

ik warmde mijn bv altijd op in de magnetron. laag voltage, af en toe even zwenken (niet schudden) tegen de hotspots en binnen no-time klaar. Is dat een optie?

Wat betreft je vraag kunnen alle flessen in alle warmers. Dat het een ander element is maakt niets uit.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:11

Ik heb 2 difrax flessenwarmers.

1 beneden en 1 boven.

In tegenstelling tot andere flessenwarmers zijn de flessen in 3 minuten klaar (ipv 20 minuten opwarmen).
In heb begin met 3 nacht voedingen was het ideaal en nu gebruik ik hem nog voor alle flessen en neem het ding ook overal mee naar toe. Waar een stopcontact is (wedstrijd bijv) kan ik een fles maken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:15

Maar als het zo snel opwarmt is dat dan wel ideaal voor de samenstelling van de borstvoeding? Net als dat in de magnetron je idd goed op moet letten dat het niet te hard gaat? Ik ben ook Difrax-fan. En verder lijkt de flessenwarmer van difrax me een erg fijn ding!
Zelf heb ik altijd geklooid met bakjes warm water waarin ik het flesje zette, maar vond dat best gedoe en lang duren.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 25-01-16 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:16

Cerilene_ schreef:
Maar als het zo snel opwarmt is dat dan wel ideaal voor de samenstelling van de borstvoeding? Net als dat in de magnetron je idd goed op moet letten dat het niet te hard gaat? Ik ben ook Difrax-fan. En verder lijkt de flessenwarmer van difrax een erg fijn ding.
Zelf heb ik altijd geklooid met bakjes warm water waarin ik het flesje zette, maar vond dat best gedoe en lang duren.

3 minuten is dus 10x zo langzaam als een magnetron.
Difrax wordt zelfs aangeraden om borstvoeding op te warmen.
Ik geef KV dus die ervaring kan ik alleen niet delen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:41

friesam schreef:
Cerilene_ schreef:
Maar als het zo snel opwarmt is dat dan wel ideaal voor de samenstelling van de borstvoeding? Net als dat in de magnetron je idd goed op moet letten dat het niet te hard gaat? Ik ben ook Difrax-fan. En verder lijkt de flessenwarmer van difrax een erg fijn ding.

3 minuten is dus 10x zo langzaam als een magnetron.
Difrax wordt zelfs aangeraden om borstvoeding op te warmen.
Ik geef KV dus die ervaring kan ik alleen niet delen.

Heb nog ff gegoogled op reviews enzo. De Difrax lijkt me toch echt wel ideaal idd. Alleen niet de goedkoopste...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:45

Er zit nogal prijsverschil tussen de verschillende online aanbieders...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:21

Bedankt voor alle reacties!

Hebben geen magnetron. Zijn daar niet zo fan van ivm straling. Maar dat is weer een hele andere discussie hihi!

Volgens de kennis waar ik de Avent flessenwarmer van kan overnemen duurt het opwarmen bij die flessenwarmer tussen de drie en vier minuten. Nog wel acceptabel :D

Heb marktplaats ook even af lopen speuren en er worden veel flessenwarmers van difrax voor rond de 35-40 euro aangeboden. Opzich ook nog wel acceptabel gezien we er zeer waarschijnlijk veel gebruik van gaan maken.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:22

Wij hebben een flessenwarmer van Beaba bib secondes control gebruikt. Ideaal en 100% in orde bij gekolfde melk. Fijn systeem met gelijke verwarming van de melk...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:31