Help! Muizen! grrrrr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Help! Muizen! grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 01:27

GEK word ik er van!

Ik heb last van muizen en ik krijg ze maar niet te pakken!

Vorig jaar had ik er ook last van en had ik een paar houten valletjes bij de praxis gekocht en die werkte perfect. Eerste keer had ik hem in een kwartier na plaatsen te pakken, de andere keer na een nachtje.

Inmiddels zitten er dus weer een paar in huis en de valletjes van vorig jaar heb ik met muis en al in de container gegooid. Nu heb ik weer valletjes gekocht. Maar ze werken niet. Eerst van de praxis, maar anderen dan eerst en die klappen gewoon kapot, schiet dus totaal niet op. Daarna van de gamma, maar die stonden te "strak" waardoor ze niet dichtslaan. Nu heb ik het pinneke aangepast waardoor die wel dichtvalt, maar tsja, dicht zonder effect.

Toen heeft mijn vader van deze levende vallen voor me gekocht:
Afbeelding

Maar ook daar heb ik geen succes mee. Die vallen bij het lichtste tikje al dicht, waardoor ik elke keer wel een dichte val heb, maar zonder muis erin.

Grrrr. Ik weet het gewoon niet meer. Gif wil ik dus echt niet. Ik wil niet het risico lopen dat mijn hond het opvreet en ik heb ook geen zin om rottende muizen overal in huis tegen te komen... of juist niet tegen te komen en dat ze daar jaren liggen. BAH. nee.

Welke val werkt nu wel echt?

loulou

Re: Help! Muizen! grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:31

Ik haal ze bij cranenbroek en die werken prima.
Anders boerenbond?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:45

Neem een kat :Y)

Mijn opa heeft ook last van muizen op stal, die vangt ze met zo'n levende val, verzuipt ze en gebruikt ze weer. Echter is dat ding al honderd jaar oud en denk niet dat je die nog kunt krijgen... Verkopen dierenwinkels ook geen vallen, of hebben die misschien advies voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:47

Wat wil je eigenlijk met de levend gevangen muizen gaan doen? Als je ze buiten uit zet is de kans erg groot dat ze zo weer naar binnen komen via dezelfde route als voorheen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 01:49

Ach, dan zet ik ze een paar kilometer verder wel uit, dan vinden ze vast een ander holletje....

Ze komen waarschijnlijk vanuit de kruipruimte. De ene opening is dicht. Heb nog een opening in de meterkast gevonden en die heb ik ook dichtgemaakt. Hopelijk is dat genoeg voor herhaling.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:51

Ga daar maar niet teveel van uit, op de een of andere manier vinden muizen altijd hun 'eigen' plekje terug.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 01:53

Dan strek ik ze wel of zo... daar heb ik wel wat ervaring mee :+ eerst maar te pakken krijgen. Dood of levend boeit me niet zo eigenlijk. Ik wil er gewoon vanaf, mijn hele huis stinkt en zit onder keutels. Blerg! Ik blijf poetsen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-01-16 02:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:01

Dat is inderdaad heel erg vervelend.. Succes, ik hoop dat je wat vind dat werkt :j

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:29

Herkenbaar..., hier ritselde het 's nachts boven onze hoofden, ik verdenk de kat er van dat ze een meegebracht muisje heeft laten ontsnappen :D
Ik vallen gekocht bij Karwei, 2 nachten leeg gevreten, maar niet dichtgeklapt, die staan zo strak afgesteld, dat er eerst een olifant op moet gaan staan volgens mij :+
Nieuwe vallen gekocht, opnieuw geprobeerd, wederom hetzelfde euvel, mijn vastgebikte stukjes kaas vakkundig verwijderd zonder de val dicht te laten slaan.
Ik heb toch maar gekozen voor gif (zolder met vlizo, niet toegankelijk voor kat) en het is nu al een paar nachten stil boven ons bed...
Iedereen is ook snipverkouden, dus van enige stank ook (nog) geen last :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 03:31

Wij hadden van die simpele vallen, eerst altijd succes inderdaad en nu minder.
Zelfs nieuwe gekocht, zodat de geur er niet aan zit maar helaas.
Nu hebben we een levend vangende dat is enorm wisselend of het werkt.
Gellukkig is het hier de tuin.
Heb je trouwens al pindakaas geprobeerd? Kaas heeft hier ook nooit gewerkt.

Op de camping hebben we een levend vangende, omdat je bij/in het bos waar ze nou eenmaal leven ze niet kunt doden vinden we. :+
Dus soms hoor ik hem dichtklappen s'nachts, dat geeft een hoop gerommel van de protesterende muis in de voortent.
En vaders... klimt braaf zijn bed uit om muislief in het bos verderop vrij te laten. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 04:34

Pindakaas geprobeerd in de levende valletjes, maar geen succes. Eigenlijk gebruik ik altijd brood en geen kaas.

Ik kreeg van iemand anders de tip om de klapvalletjes met de voer kant tegen een muur aan te zetten.

*\o/* Dat hielp }:) . Heb er 6 geplaatst of zo, morgen ochtend maar zien wat het voor de rest nog heeft gedaan. Dit keer trouwens wel kaas gebruikt, want brood krijgen ze er te makkelijk uit.